2016-12-13, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Fast om det där stämde då skulle han ju klamrat sig fast i Lotta och hennes hem istället för att åka därifrån så fort han misstänkte att Lotta hade något fuffens med Per. Lotta VILLE ju att de två skulle bo ihop. Om nu Martins främsta mål var tak över huvudet och mat i magen då skulle han ha nappat.

Men det var ju exakt vad han gjorde. Han var kvar hos Lotta. Och Per skickades hem.

Eller?
Citera
2016-12-13, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Om han hade en stor tillgång till kokain som försäljare brukar ha så borde han väl inte åkt till Trångsund? på efterfest natten när mordet skedde för att få sig en lina eller två. Efterfesten var visst tråkig i det hänseendet för Martin.

Men har försäljare stor tillgång hela tiden? En leverans kanske har fastnat i tullen? Eller någon annanstans..
Citera
2016-12-13, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men det var ju exakt vad han gjorde. Han var kvar hos Lotta. Och Per skickades hem.

Eller?

Han ringde till sin polare och beställde skjuts. Polaren kunde inte så det kom en annan kille som hjälpte honom med prylarna.
Citera
2016-12-13, 00:40
Medlem
Citat:
Hon jobbade på SÖS som undersköterska. Hon var mycket yngre än Lotta. Kommer inte ihåg exakt hur gammal, men det är ju inte svårt att ta reda på.. Hon såg ut som en yngre variant av Lotta: fejkblond, relativt vältränad, utseendefixerad - men inte lika mycket som Lotta, hon ville dock gärna visas sin kropp på sin facebook - kanske i likhet med Lotta för att få kommentarer av idioter till karlar..
I.a.f. tror jag inte att det finns några begåvade människor i Martins bekantskapskrets. Han var stolt att han hade suttit några år i Kumla . Jag gissar att majoritet av hans kompisar är bland utpressare och narkotikasmugglare som brukar åka utomlands ofta och smugglar droger under täckmedel som olika företag eller musikturne
Senast redigerad av matematiker 2016-12-13 kl. 01:12.
Citera
2016-12-13, 00:42
Medlem
Citat:
Han ringde till sin polare och beställde skjuts. Polaren kunde inte så det kom en annan kille som hjälpte honom med prylarna.

Vad menar du? När i tiden pratar du om?
Citera
2016-12-13, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
I.a.f. tror jag inte att det finns några begåvade människor i Martins bekantskap. Han var stolt att han hade suttit några år i Kumla . Jag gissar att majoritet av hans kompisar är bland utpressare och narkotikasmugglare som brukar åka utomlands ofta och smugglar droger under täckmedel som olika företag eller musikturne

Kompisen som han lånade lgh av vid Gullmarsplan åkte en månad till Thailand.. host host.. Han klagade i efterhand att lgh såg förjävlig ut, eftersom Martin inte hade hunnit städa innan han flyttade ut. Det var långa blonda hårstrån precis överallt ..
Citera
2016-12-13, 01:05
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Det står att Carina jobbade på Kicks i Mörby i fup och Adde var i Holland med sitt band när mordet skedde. Om de bor ihop har jag ingen aning om. Det jag har ett minne av var att Martin fick bo hos en kompis som var utomlands med sitt band. Om det var från fup eller tråden minns jag inte. Det står bara att de träffats genom gemensamma kompisar så hur de lärt att känna varandra vet jag inte men Martin verkar ha ett antal kompisar som spelar i band och/eller är djurgårdare. Det står i fup att de hade blivit chockade och att det hade blivit dålig stämning när bandet fick veta vad som hänt när de var ute på turne och att det fanns flera i bandet som kände Martin.
Skulle inte denne Adde kunna vara Adrian Law*on, på dagarna försäkringsfifflare, på kvällstid fotbollshuligan i DFG och sångare i metalbandet Angre*p?
Citera
2016-12-13, 01:05
Medlem
Citat:
Hon jobbade på SÖS som undersköterska. Hon var mycket yngre än Lotta. Kommer inte ihåg exakt hur gammal, men det är ju inte svårt att ta reda på.. Hon såg ut som en yngre variant av Lotta: fejkblond, relativt vältränad, utseendefixerad - men inte lika mycket som Lotta, hon ville dock gärna visas sin kropp på sin facebook - kanske i likhet med Lotta för att få kommentarer av idioter till karlar..

Edit: hon är 30 - fyller 31 i slutet av månaden.
Citera
2016-12-13, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Skulle inte denne Adde kunna vara Adrian Law*on, på dagarna försäkringsfifflare, på kvällstid fotbollshuligan i DFG och sångare i metalbandet Angre*p?
Ja, någon med samma namn spelar i samma band så då borde det nog vara han Sedan vad hans "fritidsintressen" är har jag inte så bra koll på
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2016-12-13 kl. 01:17.
Citera
2016-12-13, 01:53
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ja, någon med samma namn spelar i samma band så då borde det nog vara han Sedan vad hans "fritidsintressen" är har jag inte så bra koll på
Haha forska lite och du skall finna Frågan är om det är den Adrian det snackas om här, men det borde det vara då dom verkar rört sig i samma kretsar!
Citera
2016-12-14, 01:44
Medlem
Jag tror att jag kanske kommit på vem Snälla är och att polisen nog också vet det men väljer att hålla Snälla utanför då det kan vara en ung kvinnlig släkting till Martin. Han vägrar att säga vem det är och att han skulle vara så beskyddande mot någon tyder på att det kan vara en släkting. Det kan knappast vara en tidigare flickvän eftersom han brukar ge sig på kvinnor som han har förhållande med. Om man läser sms dem emellan så är kontakten sporadisk när Martin behöver stöd samtidigt som personen vet väldigt mycket om hur han fungerar eller vad han gillar. Om man läser sms utifrån att det är en ung person som skriver och vill stötta en släkting så kan man förstå dem bättre.
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2016-12-14 kl. 01:56.
Citera
2016-12-19, 09:05
Avslutad
Vad händer nu med Martin? Är han kvar i häkte eller har han fått anstaltsplats? I så fall vilken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in