2016-12-17, 11:08
Medlem
cheshires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
OM man inte förfalskat certifikatet alls så är det bara illa för konspirationsteoretikerna - men de är ju vana att ta skammen så det gör nog inget...
Missade du presskonferensen igår där det klart och tydligt framgick att det i grupp gick att lyfta över den ifyllda informationen från 5-6 olika fält från original-födelsebeviset och exakt placera över Obama's fejkade födelsebevis?

Hur kan detta bli "OM man inte förfalskat..."? Jag tror inte du är mottaglig för argument, eller så börjar du få slut på dom.
Citera
2016-12-17, 11:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheshire
Missade du presskonferensen igår där det klart och tydligt framgick att det i grupp gick att lyfta över den ifyllda informationen från 5-6 olika fält från original-födelsebeviset och exakt placera över Obama's fejkade födelsebevis?

Hur kan detta bli "OM man inte förfalskat..."? Jag tror inte du är mottaglig för argument, eller så börjar du få slut på dom.

Hur VET du att det inte är Johana Ah’nee's certifikat som förfalskats utifrån Obama's?
Citera
2016-12-17, 13:33
Medlem
kjellkritisks avatar
Så är tramset igång igen, nu ska födelsebeviset nagelfaras som förfalskning och personer tror rakt av något från ett klipp där en undersökning av en sheriff vars eftemäle är att undanlåtit undersöka sexbrott och att vara en så kallad birther. Trögtänkt herre då det tagit fem år med hjälp av än så länge anonyma men namnkunniga experter. Vilka då, förfalskargillet?

Någon lät påskina att det var konstigt att det stod African på fadern istället för negro, faktum är att pappan var inte amerikans medborgare och vanligaste benämningen var black även om negro förekom se http://legalbeagle.com/7380602-race-used-1960-birth-certificates.html

Sedan är det som så att i Honolulu Adviser och Honolulu Star-bulletin hade en annons 13 respektive 14 augusti 1961 annons på deras familjenytt om Baracks födelse, och adress till föräldrarnas hem, på Hawaii Det går att hitta dessa på microfilm på main state library.

Så än en gång bygger tesen på kolla aldrig en story, det kan spräcka den.
Citera
2016-12-17, 13:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så VARFÖR skulle obam beskylla och smutskasta en person som vi inte har en susning om?

Ja det kan man ju undra - såhär i efterhand undrar jag även vad fan jag menade när jag skrev detta...
glöm den biten...
Citera
2016-12-17, 14:18
Medlem
Citat:
Ja men så enkelt var det ju inte i detta fall:

Edit: - jag kollade vidare och det ska tydligen finnas sparat i inbundna volymer:

The first is that the original so-called "long form" birth certificate — described by Hawaiian officials as a "record of live birth" — absolutely exists, located in a bound volume in a file cabinet on the first floor of the state Department of Health. Fukimo said she has personally inspected it — twice. The first time was in late October 2008, during the closing days of the presidential campaign, when the communications director for the state's then Republican governor, Linda Lingle (who appointed Fukino) asked if she could make a public statement in response to claims then circulating on the Internet that Obama was actually born in Kenya.

Ja men vad betyder detta?

Finns hans födelseattest i de inbundna volymerna eller ej?

Är det någon som påstår sig ha sett den där? Eller påstår sig ha letat utan att hitta det?

/Johan
Citera
2016-12-17, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Sedan är det som så att i Honolulu Adviser och Honolulu Star-bulletin hade en annons 13 respektive 14 augusti 1961 annons på deras familjenytt om Baracks födelse, och adress till föräldrarnas hem, på Hawaii Det går att hitta dessa på microfilm på main state library.

Det är väl ganska lätt att ta kopia av mikrofilm så den borde väl finnas på bild på nätet som en lätt debunking av alla "absurda" påståenden. Har du sett den? Jag sökte nyss men fick inte upp något.

/Johan
Citera
2016-12-17, 14:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Det är väl ganska lätt att ta kopia av mikrofilm så den borde väl finnas på bild på nätet som en lätt debunking av alla "absurda" påståenden. Har du sett den? Jag sökte nyss men fick inte upp något.

/Johan

Här finns bilder på annonserna,
Honolulu Star Bulletin: http://www.whatreallyhappened.com/IMAGES/ObamaBirthStarBulletin.jpg
Honolulu Advertiser: http://the.honoluluadvertiser.com/dailypix/2008/Nov/09/hawaii811090361V3_b.jpg
Citera
2016-12-17, 14:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja men vad betyder detta?

Finns hans födelseattest i de inbundna volymerna eller ej?
Ja de finns tydligen där. Men om du begär ut en födelseattest från deras register kommer du få en nyskapad dataprodukt - inte en kopia på ditt originaldokument. Obama och co fick väl be särskilt om det antar jag..

Citat:
Är det någon som påstår sig ha sett den där? Eller påstår sig ha letat utan att hitta det?

/Johan

Det stod i mitt inlägg som du citerade: Fukimo said she has personally inspected it — twice.
Sen vad man lägger för värde i det är ju upp till var och en..
Citera
2016-12-17, 16:16
Medlem
Citat:

/Johan

Det är ju det överste sheriffen säger på slutet - "just show us the microfische" and we will all go home.
Citera
2016-12-17, 20:50
Avstängd
Citat:

Absolut - ledsen för det..:

OM man inte förfalskat certifikatet alls så är det bara illa för konspirationsteoretikerna - men de är ju vana att ta skammen så det gör nog inget...
Som sagt, "skammen" är något som slemkepsarna får jobba med ett bra tag framöver. Historiens dom kommer att bli hård. Om han inte har förfalskat attesten så är det dåliga nyheter för razzenazzarna världen över och goda nyheter för flertalet andra.

Citat:
aha, så det värsta för dig är alltså OM någon förfalskat ett påstående - inte varför?
Nja, jag skrev att det i första hand är det som är intressant. Därefter kommer i så fall varför han har gjort det.

1. Han är född i USA men hittar inte attesten.

2. Han är inte född i USA.

I båda fallen begår han utöver urkundsförfalskning, även brott mot grundlagen och demokratin.

Citat:
Det kan för övrigt vara som du säger - att Obama skulle ha förfalskat sitt födelsecertifikat för att mörka uppgifterna om sin födelseplats. Men det vet vi ju inte.
Bevisen är noll.
Som sagt, det som presenteras i videon ser illavarslande ut. Därifrån är det självklart en bra bit kvar till ett vetenskapligt/juridiskt utlåtande som accepteras av en bred konsensus.

Citat:
Så VARFÖR skulle obam beskylla och smutskasta en person som vi inte har en susning om?
Vilken person?

Det som gör det här minst sagt så osannolikt är att jag har svårt att se hur en intelligent herre som Obama skulle kunna göra något så korkat.

Men, makt är förvisso ett beprövat incitament.
Citera
2016-12-17, 22:41
Avstängd
Citat:
Om vi utgår ifrån att det är korrekt att certifikatet är förfalskat - vad bevisar det i sånt fall?
Är det bevis för att Obama inte är född i Amerika, eller är det bevis för att han pressats att motbevisa anklagelserna och därför förfalskat certifikatet?
Jag skulle säga nej till båda påståendena - det skulle inte bevisa någonting, men det vore förstås skäl att fråga vidare. Men är det bevis för att Obama inte är amerikan? Nej...

Det är klart att det inte är ett bevis för att han inte är född i USA.

Däremot borde det vara hans ansvar att bevisa att han är född i USA. Det skulle ha gjorts innan han kandiderade till president.

I det här fallet handlar det om ett förfalskat dokument på Vita husets officiella hemsida. Det är ett allvarligt brott. Obama borde tas in till förhör om det.
Citera
2016-12-17, 22:45
Avstängd
Citat:
Jag förstår att du antagligen bara driver med oss, för problemet är givetvis inte den påstådda förfalskningen utan orsaken till den.

OM man förfalskat certifikatet för att mörklägga att Obama inte är amerikan sedan födsel så är det givetvis djupt problematiskt ur många aspekter .Dvs om man ljugit, precis som du skriver - för att kringgå (dock i efterhand) spelreglerna.

OM man förfalskat certifikatet för att tysta beskyllningarna så är det givetvis illa och väldigt ostrategiskt, men inte i närheten lika illa som om man försökt dölja något.

Nja, det är fortfarande ett brott att förfalska dokumentet.

Däremot är det förstås ÄNNU VÄRRE om anledningen till det är att dölja att Obama inte föddes i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in