Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jag förstår att du antagligen bara driver med oss, för problemet är givetvis inte den påstådda förfalskningen utan orsaken till den.
Jo, det är urkundsförfalskning. Kriminellt.
Citat:
OM man förfalskat certifikatet för att mörklägga att Obama inte är amerikan sedan födsel så är det givetvis djupt problematiskt ur många aspekter .Dvs om man ljugit, precis som du skriver - för att kringgå (dock i efterhand) spelreglerna.
Han är fortfarande sittande president och förfalskningen av dokumentet är i så fall gjord för att backa upp hans försäkringar om att han är född i USA. Det här gäller givetvis även retroaktivt.
Citat:
OM man förfalskat certifikatet för att tysta beskyllningarna så är det givetvis illa och väldigt ostrategiskt, men inte i närheten lika illa som om man försökt dölja något.
Som sagt, det är i första hand förfalskningen som är illavarslande, i andra hand återstår i så fall att avgöra ifall den gjordes för att dölja att han inte hade en amerikansk födelseattest eller värre, att han inte är född i USA. Båda alternativen är kriminella och brott mot amerikansk grundlag.
Citat:
OM man inte förfalskat certifikatet alls så är det bara illa för konspirationsteoretikerna - men de är ju vana att ta skammen så det gör nog inget...
Som sagt, jag gillar Obama, men det exkluderar knappast honom från kritisk granskning. Demokrati går före person.
Ja, jag vet att det här är svårt för slemkepsarna att begripa och att "skam" är något helt okänt för dem.
Per definition.