2016-12-17, 01:13
Medlem
Oj vad klappuselt av EA. Min första WL och har ett askasst lag, tänkte förstärka med lite lirare nu när jag sparat ihop till 200k, men transfers har inte funkat på hela dagen för mig.
Kommer upp:

"Det uppstod ett problem i kommunikationen med FIFA Ultimate Team-servrarna.
Försök igen senare."

Så jävla uselt... Tvingas lira med mitt usla lag..
Citera
2016-12-17, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Jaha de va så dem tänkte med spelarvalen, hade inte en tanke på det. Kollat lite random lag och sett typ #17 på Paco Alcácer, Nani, Danny Blind, Iwobi, Klavan, Mandzucic, Medel. Spelare som skulle kunna komma med där. Sedan lite högre ratade spelare som Boateng, Aubameyang, De Bruyne som inte är så troliga... Lär isåfall bli en trio medelbra spelare som i dagens.

Undra om man skall köpa på sig lite mer Movember-kort nu när priserna på ett par börjat gå neråt. Troligt att det kommer mer krav på sådana eller var det en engångsgrej nu? Kanske mer troligt att dem fortsätter på TOTW-kort. Inte många som ligger ned mot discard-pris nu... känns sådär att investera i det nu.

Aa nu kom det 3 nya, aubamyang en av dom
Citera
2016-12-17, 02:06
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lw1
Aa nu kom det 3 nya, aubamyang en av dom

De ska alltså släppa tre ny daily Sbc hela futmas, som kräver totw - varav en av dem går det att använda Movemberkort till.

Än så länge har mina totw och Movember dubblat i värde. Om mönstret fortsätter kommer de nog öka än mer. För varje dag som går så krymper antalet totw och movemberkort i takt med att de förbrukas. marknaden töms - då kommer EA göra något för att fylla på med totw som kan skapa krasch. När fan ska man sälja? Omöjligt att förutse. Vill inte göra missen att vara girig men... säg att det kommer en till liknande Auba-Sbc där du kan använda Movember och Bundesliga är req. Mina Luiz Gustavo skulle skjuta i höjden. Just nu på 22k.

Här är en lista på vilka namn som spekuleras över på Reddit: https://www.reddit.com/r/FIFA/comments/5iqewi/list_of_possible_futmas_sbcs/

Utöver sälj-dilemmat - vilka SBC ska man köpa egentligen?! Bentekes vanliga kort har faktiskt varit bra för mig i mitt fitnesslag, vore ju trevligt med en uppgradering där. Auba är inte aktuellt, kostar för mycket. Men övriga går nog att lösa ganska billigt, men frågan är om de kommer användas eller bara sitta där och samla damm...
Senast redigerad av EnLitenFrys 2016-12-17 kl. 02:32.
Citera
2016-12-17, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Har knappt spelat i år, men om jag vill ha en ordentlig striker i mitt BPL lag som inte kostar skjortan så verkar de vara Diego Costa man ska satsa på? Pendlar lite mellan han och Sturridge. Vem hade ni valt?

Många skulle nog säga Costa här, jag själv har prövat båda två och måste säga att för mig funkade Sturridge bättre, men samtidigt så säger alla andra att Costa är drömmen.
Citera
2016-12-17, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
De ska alltså släppa tre ny daily Sbc hela futmas, som kräver totw - varav en av dem går det att använda Movemberkort till.

Än så länge har mina totw och Movember dubblat i värde. Om mönstret fortsätter kommer de nog öka än mer. För varje dag som går så krymper antalet totw och movemberkort i takt med att de förbrukas. marknaden töms - då kommer EA göra något för att fylla på med totw som kan skapa krasch. När fan ska man sälja? Omöjligt att förutse. Vill inte göra missen att vara girig men... säg att det kommer en till liknande Auba-Sbc där du kan använda Movember och Bundesliga är req. Mina Luiz Gustavo skulle skjuta i höjden. Just nu på 22k.

Här är en lista på vilka namn som spekuleras över på Reddit: https://www.reddit.com/r/FIFA/comments/5iqewi/list_of_possible_futmas_sbcs/

Utöver sälj-dilemmat - vilka SBC ska man köpa egentligen?! Bentekes vanliga kort har faktiskt varit bra för mig i mitt fitnesslag, vore ju trevligt med en uppgradering där. Auba är inte aktuellt, kostar för mycket. Men övriga går nog att lösa ganska billigt, men frågan är om de kommer användas eller bara sitta där och samla damm...

Om du ska fixa Benteke är det ju lika bra att köpa hans SIF, han kan du ju sälja också
Citera
2016-12-17, 08:37
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FIFAjaha
Om du ska fixa Benteke är det ju lika bra att köpa hans SIF, han kan du ju sälja också

Ja, jag såg det inatt. Har lagt runt 50k för korten som krävs för att lösa Benteke Sbc, hans IF kostar 90k. Samtidigt får jag rätt bra betalt om jag säljer korten... och dessutom är ju hans SIF (86) är ju ännu vassare... så jag skippar nog Sbc trots allt. Tack för tipset ändå.

Magisk kväll igår. Sålt av kort som Movember Gustavo, Dahoud osv för 25k och IF Piatti för samma. Inköpta för 10-13k. Tålamodet lönade sig. Frågan är om det var EAs plan hela tiden eller....

Undra hur han med 150 st Movember Gomis gjorde? Discard eller dubblade insatsen nu?
Citera
2016-12-17, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ja, jag såg det inatt. Har lagt runt 50k för korten som krävs för att lösa Benteke Sbc, hans IF kostar 90k. Samtidigt får jag rätt bra betalt om jag säljer korten... och dessutom är ju hans SIF (86) är ju ännu vassare... så jag skippar nog Sbc trots allt. Tack för tipset ändå.

Magisk kväll igår. Sålt av kort som Movember Gustavo, Dahoud osv för 25k och IF Piatti för samma. Inköpta för 10-13k. Tålamodet lönade sig. Frågan är om det var EAs plan hela tiden eller....

Undra hur han med 150 st Movember Gomis gjorde? Discard eller dubblade insatsen nu?

jag hade ca 30st innan.. sålde av alla utom 5 fram till igår...lågt listade så kört..fick tillbaka coinsen men nån krona profit

ska tilläggas att jag sålde 60 IF kort igår med mellan 3-10k profit per kort..hade nästan alla listade så kunde tjänat det dubbla men sitter på 2,3m nu så ska inte klaga
Senast redigerad av m4staSWE 2016-12-17 kl. 09:12.
Citera
2016-12-17, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lw1
Ja kör han just nu i wl, grym! Kör han tillsammans med Suarez o han leverera bäst av dom 2! Va köpte du in din för?

860k tror ja, ska sälja han däremot... lite för dyr är han.
Köpte han eftersom jag ville prova han och jag är Atletico fan.
Citera
2016-12-17, 12:14
Medlem
Vad tror ni kommer Tott korten i någon jul sbc?
Citera
2016-12-17, 13:07
Medlem
Skaffade Pogba till min 4-3-3. Har nu De Bruyne, Kantè IF och Pogba. Men än sålänge är han ju kass? Är det något jag missat?
Citera
2016-12-17, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slow88
Vad tror ni kommer Tott korten i någon jul sbc?

Jag köpte på mig 6 Sidibe för 11-14k igår kväll, några timmar senare kostade han 28k så jag tror att det finns fler än dig som tror det
Citera
2016-12-17, 13:11
Medlem
Förresten, har någon koll på några som har #18 elr 19? Med tanke på SBC alltså
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här