Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-12-16, 23:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
I vanliga fall är jag emot att man skall släppa underrättelseinformation bara för att foliehattar skriker om det, men i detta fall håller jag med.

OM det är så att Obama inte sitter på viktiga bevis så måste det fram att man försöker påverka valet av en demokratiskt vald president med rykten och viskningar. Det är inte okej någon stans, och om så är fallet närmar det sig någon form av förräderi mot det amerikanska folket.

OM det är så att Ryssland har påverkat den amerikanska demokratin är det i praktiken en krigsförklaring, och om Trump eller någon inom hans kampanj varit med på det hela är det förräderi.

Detta kan inte bara sopas under mattan efter Obamas presskonferens i dag; detta måste klargöras mycket tydligt.

Om Ryssland hade hackat valmaskinerna hade det varit allvarligt. Nu har de, kanske, hackat högt uppsatta demokraters e-postkonton.

Om man vänder på det, vill man ha en galning som inte har en aning om IT-säkerhet (som till och med har en privat e-postserver) som president?

Och självklart har Trump ingenting med några hackerförsök att göra.
2016-12-17, 00:00
Medlem
santacls avatar
Styx som vanligt vettig i frågan

https://www.youtube.com/watch?v=74JGdmGzBeQ

Hillary Clinton Goes Insane, Claims Putin Cost Her the Election
2016-12-17, 00:00
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
I vanliga fall är jag emot att man skall släppa underrättelseinformation bara för att foliehattar skriker om det, men i detta fall håller jag med.

OM det är så att Obama inte sitter på viktiga bevis så måste det fram att man försöker påverka valet av en demokratiskt vald president med rykten och viskningar. Det är inte okej någon stans, och om så är fallet närmar det sig någon form av förräderi mot det amerikanska folket.

OM det är så att Ryssland har påverkat den amerikanska demokratin är det i praktiken en krigsförklaring, och om Trump eller någon inom hans kampanj varit med på det hela är det förräderi.

Detta kan inte bara sopas under mattan efter Obamas presskonferens i dag; detta måste klargöras mycket tydligt.

Är det sista halmstråt du hoppas på så din lilla häxa trots allt skall kunna på falska grunder nu skall bli president? Om inte detta lyckas vad blir nästa steg? Kanske en liten maidan kanske?
2016-12-17, 00:06
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Till saken skall sägas att en poll igår som visades på FOX, så gav 56 % utav folk blanka f-n i detta. Saken är att fru Clinton var det gamla, etablisemanget och utan visioner. Bara att fortsätta i det gamla spåret och låtsas som det regnar..

Trump`s budskap var som bekant ett helt annat.., sedan så kampanjade han oavbrutet för rösterna..

Därför vann han.
De visste det nog redan framemot valet att det inte var en populärt eller gjorde de någon tjänst att ö.h.t nämna ordet Russia/Putin, men de har någon uppenbar mörk agenda man gömmer sig bakom.

Avskräpet David Brock har sin strategi redo verkar det som.
Citat:
Brock said, “We’re in a bad situation in the Democratic Party. Hillary Clinton’s loss has exposed the lack of Democratic power in this country at all levels And so it’s been stressful. But I haven’t been disoriented during this period. I have been very focused. I believe that what we are facing is a threat to our system of government. I think Trump has autocratic tendencies. I think he is setting up a kleptocracy. We need voices of the opposition. We won the popular vote, we ought to act like it. And so I think the strategy is — it’s pretty simple. The strategy is to keep Trump unpopular.”
http://www.breitbart.com/video/2016/12/13/david-brock-democrats-bad-situation-hillary-loss-exposed-lack-democratic-power/
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Till saken skall sägas att en poll igår som visades på FOX, så gav 56 % utav folk blanka f-n i detta. Saken är att fru Clinton var det gamla, etablisemanget och utan visioner. Bara att fortsätta i det gamla spåret och låtsas som det regnar..

Trump`s budskap var som bekant ett helt annat.., sedan så kampanjade han oavbrutet för rösterna..

Därför vann han.

Jag tycker att det är häpnadsväckande att personer ger blanka f-n att en annat land lägger sig ett annat lands val. Jag hittade den just den pollen som du refererade till och jag hittade även att många tycker att Trump är alldeles för "cosy" med Putin
Citat:
Meanwhile, many see Trump as too cozy with Russia.
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Är det sista halmstråt du hoppas på så din lilla häxa trots allt skall kunna på falska grunder nu skall bli president? Om inte detta lyckas vad blir nästa steg? Kanske en liten maidan kanske?

Clinton skulle inte bli president om Trump inte kunde tillträda, det vore först och främst Pence som skulle ta över.
2016-12-17, 00:07
Medlem
Snapcounts avatar
Ser på FOX som bäst och det verkar som Obama skall släppa en rapport innan han går av. Den skall inte vara fullständig, dvs man tänker inte lämna ut allt utav "det" man säger sig ha..

Även om jag nog begriper det på ett sätt, så kan jag inte låta bli att tänka på "pojken som ropade varg".

Det är ju en mycket allvarlig anklagelse.
2016-12-17, 00:08
Medlem
Sperssons avatar
.
Säga vad man vill om DONALD TRUMP men det är inga ynkryggar han har valt som ministrar hittills.
2016-12-17, 00:12
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ser på FOX som bäst och det verkar som Obama skall släppa en rapport innan han går av. Den skall inte vara fullständig, dvs man tänker inte lämna ut allt utav "det" man säger sig ha..

Även om jag nog begriper det på ett sätt, så kan jag inte låta bli att tänka på "pojken som ropade varg".

Det är ju en mycket allvarlig anklagelse.

Här är vi överens, just i ett så allvarligt fall måste underrättelsearbetet ta en smäll för att man skall kunna visa vad man har. Förhoppningsvis visar man så mycket som möjligt (jag kan ha förståelse för att man lämnar ute fysiska spioner inne i Ryssland), men vi får se vad som framkommer.

Samtidigt vet vi att det finns många som helt enkelt kommer vägra att godkänna materialet vad det än visar, och det är också en farlig väg att gå. Ryssland hade onekligen motiv att göra detta, så att helt blockera möjligheten att det gjort detta är inte vettigt heller.
2016-12-17, 00:12
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Jag tycker att det är häpnadsväckande att personer ger blanka f-n att en annat land lägger sig ett annat lands val. Jag hittade den just den pollen som du refererade till och jag hittade även att många tycker att Trump är alldeles för "cosy" med Putin

Nej, det är inte häpnadsveckande som det först verkar..

Orsakerna finns ju här i denna tråd med : fabriker som flyttar, arbeten försvinner, löner som står still i 20 år, misslyckade krig i mellanöstern mm...

Det är en stark brygd. Folk vill inte ha mer utav detta. Skulle du ?
2016-12-17, 00:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Men vet du varför en liten ö är så viktig? Jag har ingen aning. Aha, Trump ville bara retas med Kina?

För att Taiwan är den sista provinsen som är kvar av den gamla Kinesiska republiken (den som den kommunistiska sidan slogs mot i det kinesiska inbördeskriget) det är en provins som Kina egentligen inte bryr sig om så länge ingen rör den då de inte ser det som den som ett hot men de är samtidigt redigt paranoida kring att om USA eller något annat land som faktiskt har resurser nog för att hjälpa dem så skulle de kunna försöka återta det kinesiska fastlandet.
2016-12-17, 00:19
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Clinton skulle inte bli president om Trump inte kunde tillträda, det vore först och främst Pence som skulle ta över.

Jag hoppas du förstod ironin i mitt inlägg?

Jag tycker du med många är otroligt dåliga förlorare som nu tror på vilka som helst fabricerade bevis och grundlösa påstående för att försöka bli av med Trump, trots bättre vetande...

Faktum är att den presidentkandidat ni stött hela tiden, har gjort sig skyldig till grova brott mot moral, lag och mot mänskligheten.

Hennes händer dryper av ukrainskt, irakiskt, syriskt, libyskt och amerikanskt blod!!!

Hennes verksamhet med mutor saknar motstycke i världshistorien. Hur kan du stödja en person som dessutom har sålt ut 20 procent av Amerikas urantillgångar till Ryssland?

Tror du att Trump kommer förråda sitt land på samma vis som denna hynda gjort, nu när han blir president? Han vill inte ens ha lön för presidentskapet!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in