2016-12-15, 19:58
Medlem
Stygotiuss avatar
Nu verkar stordåren JC vräkt ut aktier i smyg. Före prognosjustering, antagligen på insiderinformation. Stämmer det är han verkligen girigheten personifierad, sålt rakt ut i småspararkollektivet. På ett kanske olagligt sätt dessutom.
2016-12-15, 20:33
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Nu verkar stordåren JC vräkt ut aktier i smyg. Före prognosjustering, antagligen på insiderinformation. Stämmer det är han verkligen girigheten personifierad, sålt rakt ut i småspararkollektivet. På ett kanske olagligt sätt dessutom.

Jag tror inte att man ska förstora upp det. Att sälja en liten del av sitt innehav på i stort sett årslägsta (som det var i november) tyder snarare på att han behövt fritt kaptital. Kanske till något privat projekt. Hade det haft med FPC att göra så borde han rimligtvis ha sålt sv mycket mer.
2016-12-15, 22:17
Avslutad
Väldigt mkt skitsnack angående om JC har sålt eller inte och även skumma budrykten. Kan man inte fokusera på bolaget istället och vad det presterar? Är resan slut? Kommer FPC bli överkörda av konkurrenterna? Värderingen pekar på det. Om det blir så återstår att se.
2016-12-16, 09:17
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Väldigt mkt skitsnack angående om JC har sålt eller inte och även skumma budrykten. Kan man inte fokusera på bolaget istället och vad det presterar? Är resan slut? Kommer FPC bli överkörda av konkurrenterna? Värderingen pekar på det. Om det blir så återstår att se.

Håller med. Det börjar bli aningen tröttsamt att allt just nu handlar om annat än bolagets prestation. Men det är till stor del självförvållat. Men det är väl lika bra att all skit kommer fram nu så att blir klart.
2016-12-16, 10:31
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexCom
Jag tror inte att man ska förstora upp det. Att sälja en liten del av sitt innehav på i stort sett årslägsta (som det var i november) tyder snarare på att han behövt fritt kaptital. Kanske till något privat projekt. Hade det haft med FPC att göra så borde han rimligtvis ha sålt sv mycket mer.

Årslägsta? Det är cirka 30 kr sedan han sålde, om man han nu gjort det. Det fula är att han suttit och hajpat löpande på twitter samtidigt som han sålt rakt ut i småspararkollektivet, dessutom antagligen på insiderinformation. Stämmer uppgifterna är det så otroligt uselt agerat att jag knappt vet vad jag ska säga om det.
2016-12-16, 12:03
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Årslägsta? Det är cirka 30 kr sedan han sålde, om man han nu gjort det. Det fula är att han suttit och hajpat löpande på twitter samtidigt som han sålt rakt ut i småspararkollektivet, dessutom antagligen på insiderinformation. Stämmer uppgifterna är det så otroligt uselt agerat att jag knappt vet vad jag ska säga om det.

Aktien pendlade ju omkring 80kr strecket i hela november. Bortsett från ett par snabba dippar tidigare i år så var det i princip årslägsta när han sålde. Sedan har kursen skjunkit som en sten efter det förvisso men om JC suttit på insider info så borde han väl ha sålt av mer än en liten del? Varför sitta kvar med 12milj b aktier och 6milj a aktier om han inte tror på bolaget?

Och självklart haussar han bolaget där han är storägare. Något annat vore konstigt! Just av den anledningen så måste man ta det han säger med en stor nypa salt.

Men självklart är det bästa att han bara håller tyst!
2016-12-16, 18:39
Medlem
Citat:

Håller med! Som han haussat säljer man inte, och sen dessutom förnekar sälj. Gör man det är det riktigt, riktigt uselt. Behöver man pengarna till annat, så ut med det.

Är det enbart en journalistsanning för att få en massa klick och han faktiskt sen inte sålt, ja då är det minst lika uselt gjort av herr Bråse
2016-12-16, 19:02
Avslutad
Ibland önskar jag att både Ola Rollén och Johan Carlström dumpade sitt innehav över dagen och orsakade en krasch. När dessa herrar inte är involverade i bolaget längre så skulle man kunna blicka framåt.

Media skulle nog få en mer välvillig hållning gentemot bolaget då.
2016-12-16, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Ibland önskar jag att både Ola Rollén och Johan Carlström dumpade sitt innehav över dagen och orsakade en krasch. När dessa herrar inte är involverade i bolaget längre så skulle man kunna blicka framåt.

Media skulle nog få en mer välvillig hållning gentemot bolaget då.

Fast hur skulle det bli om dom säljer sina A-aktier? Dom kan väl knappast sälja dom på den öppna marknaden?
2016-12-16, 19:44
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomenia
Håller med! Som han haussat säljer man inte, och sen dessutom förnekar sälj. Gör man det är det riktigt, riktigt uselt. Behöver man pengarna till annat, så ut med det.

Är det enbart en journalistsanning för att få en massa klick och han faktiskt sen inte sålt, ja då är det minst lika uselt gjort av herr Bråse

Kommer det fram att det är han kommer nån knäppa honom, vet så många kebab svarvare som ligger 20-30% back som blivit inlurade med hus fruar och hela pizzerian.

Uncle Fester borde passa sig med sitt twittrande. Ganska humoristiskt ändå att folk handlar aktier i ett bolag som anställt två extrem mongoloider på VD posten på bara ett fåtal år
2016-12-16, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Kommer det fram att det är han kommer nån knäppa honom, vet så många kebab svarvare som ligger 20-30% back som blivit inlurade med hus fruar och hela pizzerian.

Uncle Fester borde passa sig med sitt twittrande. Ganska humoristiskt ändå att folk handlar aktier i ett bolag som anställt två extrem mongoloider på VD posten på bara ett fåtal år

vilka två menar du då? JC är ju inte anställd längre, så vika två syftar du på?
2016-12-16, 21:19
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomenia
vilka två menar du då? JC är ju inte anställd längre, så vika två syftar du på?

Lantto och JC såkalart. Hur de lyckats med konst stycket att rekrytera två 100% iga pajaser på så kort tid måste dui ju medge är intressant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in