2016-12-04, 12:19
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Vad är preskriptionstiden för de brott hon misstänks för?
Citera
2016-12-04, 12:37
Medlem
Men var o hur bor hon - några av Er eller Era bekanta borde ju se henne
när hon kommer o går - där hon nu bor - några som vet i vilken omfattning
hon umgås med Labben eller om de Friends or Foes idag
Citera
2016-12-04, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Men var o hur bor hon - några av Er eller Era bekanta borde ju se henne
när hon kommer o går - där hon nu bor - några som vet i vilken omfattning
hon umgås med Labben eller om de Friends or Foes idag

Jag tror hon stryker omkring i Nacka, och handlar föda där hon märks minst typ, COOP i Orminge.

Hon håller låg profil och hopps på att hennes advokater, med kollegiala kontakter inom åklageriet och domstolarna ska fixa denna lilla knipa. Det gäller att hitta en åklagare som ser ett svagt åtal med taskigt bevisläge och därför inte ger en tingsrätt ett åtal där det finns något att bedöma.

Jag tror hon är hemma och äter chips som hon sköljer ner med en röd bag in the box. Jag tror inte hon får sex, nu när hon inte kan fixa pengar till karlarna.
Citera
2016-12-04, 14:28
Medlem
whosyourdaddys avatar
Det är verkligen dags för en uppdatering i ärendet!
Är förundersökningen nedlagd?

Vi har ju inte hört ett piss...
Citera
2016-12-04, 17:24
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whosyourdaddy
Det är verkligen dags för en uppdatering i ärendet!
Är förundersökningen nedlagd?

Vi har ju inte hört ett piss...

Ansträng dig! Surfa tidningarna ta reda på åklagarens namn. Surfa sedan så åklagarkamrarnas sidor, och ta reda på telefonnumret. Ring och fråga. Skriv svaret här.
Citera
2016-12-06, 21:35
Medlem
TarzansFarsas avatar
Vad är straffet Sahlin förtjänar för sin korruption?

Socialdemokraterna gör allt i sin makt för att muta åklagaren att lägga ner fallet. Faller en domino bricka så rasar allt. Alltså kommer Sahlin avslöja vad andra socialdemokrater har fulat med under åren till tidningarna.

Ett rimligt straff enligt mig är att hon ska ha 6 månaders fängelse, betala 1000 kr till brottsofferfonden och 150000 kr i böter och inte kunna göra anspråk på statspension då hon har ägnat sin tid med grov korruption och brottslighet och kriminella ska fan heller ha 55k i månaden av skattebetalarna.

Och en prick i brottsregistret och belastringsregistret.
Citera
2016-12-09, 16:17
Medlem
whosyourdaddys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Ansträng dig! Surfa tidningarna ta reda på åklagarens namn. Surfa sedan så åklagarkamrarnas sidor, och ta reda på telefonnumret. Ring och fråga. Skriv svaret här.
Visst gör jag det, avslöjade t.ex. att hon och livvakten var nära vänner.
Blev tom rubriker i de större tidningarna.
Citera
2016-12-09, 18:32
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:

Jaha, bra! Vad sa åklagaren?
Citera
2016-12-16, 09:50
Medlem
Hård kritik riktas nu mot Mona Sahlin från kultur- och demokratiminister Alice Bah Kuhnke.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6589661
Senast redigerad av 2006 2016-12-16 kl. 09:52.
Citera
2016-12-16, 10:07
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hård kritik riktas nu mot Mona Sahlin från kultur- och demokratiminister Alice Bah Kuhnke.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6589661
Två citat:
"Om den dåvarande samordnaren hade följt regeringens direktiv, som självklart ska följas, så hade resultatet sannolikt blivit bättre, sa kultur- och demokratiminister Alice Bah Kuhnke."

"Jag tycker att det är viktigt att säga att om man är chef på en myndighet så ska man inte skylla ifrån sig på ett kansli, det är inte bussigt, sa Hillevi Engström."

(Hillevi Engström är den nuvarande samordnaren. Mona Sahlin valde att inte kommentera kritiken.)
Citera
2016-12-16, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon

Två citat:
"Om den dåvarande samordnaren hade följt regeringens direktiv, som självklart ska följas, så hade resultatet sannolikt blivit bättre, sa kultur- och demokratiminister Alice Bah Kuhnke."

"Jag tycker att det är viktigt att säga att om man är chef på en myndighet så ska man inte skylla ifrån sig på ett kansli, det är inte bussigt, sa Hillevi Engström."

(Hillevi Engström är den nuvarande samordnaren. Mona Sahlin valde att inte kommentera kritiken.)

Ansvaret faller på den/dom som kläckte den fantastiska idén att Sahlin skulle få jobbet från första början. Även där bör man utkräva ansvar. Ett KU förhör kunde va på sin plats.
Citera
2016-12-16, 10:49
Medlem
Citat:

Alla som råkar vara Sahlins närmsta medarbetare för stunden blir väl "Monas allra bästa vän"? Hon verkar ha lite svårt för relationer (tror jag). Nu tror jag i och för sig det är något fuffens med den här "livvakten", men det är egentligen ointressant, det är hennes privatsak.

Men jag får en känsla av att Sahlin har problem med relationer och att hon är en väldigt väldigt ensam människa*. Gissar även på att hon innerst inne är mycket osäker.

Jag skulle tro att det är en anledning till att hon dragits till föreningsliv och politik, där hon kan få en roll att spela. Hon kan bli ordförande och få hålla på att dra en massa människor till sig på olika vis. Det blir en slags vänskap genom en beroendeställning.

Mona Sahlin använder gärna förnamn och smeknamn när hon pratar om ministerkolegor och andra. "Ibbe" och jag.. och hon vill ibland poängtera att den och den är hennes närmsta vän när hon pratar om någon kollega. Det är lite ovanligt för en människa på en sån position i samhället, och jag kan rent av tycka att det är lite av ett mellanstadiebeteende rent av. Har aldrig hört någon annan uttala sig i det offentliga om att Mona är hans eller hennes "bästa vän". Det hör man aldrig?

*Undrar om hon i vuxen ålder egentligen haft några nära vänner alls? På riktigt.
Senast redigerad av Macke85 2016-12-16 kl. 10:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in