Citat:
Ursprungligen postat av
whosyourdaddy
Visst gör jag det, avslöjade t.ex. att hon och livvakten var nära vänner.
Blev tom rubriker i de större tidningarna.
Alla som råkar vara Sahlins närmsta medarbetare för stunden blir väl "Monas allra bästa vän"? Hon verkar ha lite svårt för relationer (tror jag). Nu tror jag i och för sig det är något fuffens med den här "livvakten", men det är egentligen ointressant, det är hennes privatsak.
Men jag får en känsla av att Sahlin har problem med relationer och att hon är en väldigt väldigt ensam människa*. Gissar även på att hon innerst inne är mycket osäker.
Jag skulle tro att det är en anledning till att hon dragits till föreningsliv och politik, där hon kan få en roll att spela. Hon kan bli ordförande och få hålla på att dra en massa människor till sig på olika vis. Det blir en slags vänskap genom en beroendeställning.
Mona Sahlin använder gärna förnamn och smeknamn när hon pratar om ministerkolegor och andra.
"Ibbe" och jag.. och hon vill ibland poängtera att den och den är hennes närmsta vän när hon pratar om någon kollega. Det är lite ovanligt för en människa på en sån position i samhället, och jag kan rent av tycka att det är lite av ett mellanstadiebeteende rent av. Har aldrig hört någon annan uttala sig i det offentliga om att Mona är hans eller hennes "bästa vän". Det hör man aldrig?
*
Undrar om hon i vuxen ålder egentligen haft några nära vänner alls? På riktigt.