Citat:
Ursprungligen postat av
Varulv
Att det skulle gått nedåt så sent som 2011 stämmer inte. Det kanske är mycket invandrare nu, men Motala har ju alltid haft en rätt sjukt stor andel pundare och missbrukare som ställt till problem i samma områden du nu beskriver.
För 10 år sen när en själv var yngre så bara kryllade det av tjack överallt.
Precis. Fram till mitten på 00-talet så var det mycket knark, nazister, bråk osv. Sedan rädda det upp sig. Motala började visligen få mycket invandrare 2011 och det har ökat varje år sen dess. Men redan runt 2008 och framåt tycker jag Motala bara har blivit sämre. Hög arbetslöshet, mycket löst folk, försämrat uteliv osv osv. Dock har brottsligheten varit väldigt låg sista 10 åren.
Citat:
Ursprungligen postat av
OldAnger
Sist jag var i Motala och drack bärs fick jag en pistol mot huvudet, trevlig stad!
Har bott i Motala i över 25 år och har aldrig någonsin sett en pistol ens. Du hade bara ren jävla otur eller umgicks med väldigt fel folk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Regeringsmedlem
Hur många bruna svenskar bor där i trakterna?
Stadsparken är väldigt centralt, men Gamla Stan har mycket invandrare och ligger inte alls långt ifrån. Är inte överdrivet långt till de andra kulturberikade områdena heller egentligen.