2016-12-13, 19:38
Medlem
KuKluxKlans avatar
Har bott ett flertal tillfällen på Stadshotellet och längst upp på stickgatan vid hotellets entré verkar det vara någon slags lokal Motalas babbar samlas. Brukar vara ett jävla liv där utanför och så spelas det turkmusik inne i lokalen sol hörs ut på gatan. Detta försiggår under vardagskvällar.
Citera
2016-12-13, 19:51
Medlem
Tråkigt det här. Motala som är så sömnigt och präglad av alkisar och arbetslöshet. Fin sommarstad och ett fint bad.
Efter 2011 har det gått utför är min känsla. Det kan vara boende på stadsdelen Väster eller Charlottenborg som börjat med droger. Finns ett annat bostadsområde med många låginkomsttagare nära Sjukhuset. Ekhöjden eller vad det heter.
Citera
2016-12-13, 20:09
Medlem
halvblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Tråkigt det här. Motala som är så sömnigt och präglad av alkisar och arbetslöshet. Fin sommarstad och ett fint bad.
Efter 2011 har det gått utför är min känsla. Det kan vara boende på stadsdelen Väster eller Charlottenborg som börjat med droger. Finns ett annat bostadsområde med många låginkomsttagare nära Sjukhuset. Ekhöjden eller vad det heter.

Det var en något ålderdomlig beskrivning. Hade stämt för 20-40 år sedan. Numera präglas områdena av nyanlända till övervägande del . Och så heter området Ekön.
Citera
2016-12-13, 20:13
Medlem
Citat:

Ekön heter det bostadsområdet ovanför lasarettet. Där har jag fått krypa fram med bilen då mindre ( ensamma ) barn leker och sparkar boll över vägen.
OT :
Har en märklig historia från en kompis där som skulle flytta och visa lägenheten för en familj ... han hade lite svårt att veta exakt vad dom sa , men så mycket förstod han , att förutom vissa möbler och tvättmaskinen .. så ville dom också ha hunden
Citera
2016-12-13, 20:20
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:

Jag blev inte det minsta förvånad när jag hörde om knivattacken i Motala.
Hela stan kryllar av invandrat slödder, väldigt tråkigt men Motala är riktigt illa ute.
Kombinationen av Stor arbetslöshet, idioter till politiker och massor med invandrare.
Bra att polisen har tagit in en ev GM i alla fall.
Citera
2016-12-14, 11:26
Medlem
Jag är inte längre intresserad av att begära ut häkningsframställan, då det är bekräftat att det är namn som man inte ens kan uttala, med fingerat personnummer. Kunde lika gärna vara tomten.
Lokala tidningen har inte ens en notis kvar om detta i dagens nätupplaga.
Klassas högst troligt som ett saneringsmord, mordens krogragg alltså.
Citera
2016-12-14, 18:20
Medlem
Varulvs avatar
Citat:

Att det skulle gått nedåt så sent som 2011 stämmer inte. Det kanske är mycket invandrare nu, men Motala har ju alltid haft en rätt sjukt stor andel pundare och missbrukare som ställt till problem i samma områden du nu beskriver.

För 10 år sen när en själv var yngre så bara kryllade det av tjack överallt.
Citera
2016-12-16, 04:36
Bannlyst
Sist jag var i Motala och drack bärs fick jag en pistol mot huvudet, trevlig stad!
Citera
2016-12-16, 14:33
Medlem
Regeringsmedlems avatar
Hur många bruna svenskar bor där i trakterna?
Citera
2016-12-16, 15:09
Medlem
Sterges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldAnger
Sist jag var i Motala och drack bärs fick jag en pistol mot huvudet, trevlig stad!
Var hände detta?
Citera
2016-12-16, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sterge
Var hände detta?

Vi gick från en kvarterskrog som heter Lyckan in mot staden sneddade över storgatan och skulle ner mot mossen området, typerna dök upp 20m nedanför storgatan.
Citera
2016-12-16, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Att det skulle gått nedåt så sent som 2011 stämmer inte. Det kanske är mycket invandrare nu, men Motala har ju alltid haft en rätt sjukt stor andel pundare och missbrukare som ställt till problem i samma områden du nu beskriver.

För 10 år sen när en själv var yngre så bara kryllade det av tjack överallt.

Precis. Fram till mitten på 00-talet så var det mycket knark, nazister, bråk osv. Sedan rädda det upp sig. Motala började visligen få mycket invandrare 2011 och det har ökat varje år sen dess. Men redan runt 2008 och framåt tycker jag Motala bara har blivit sämre. Hög arbetslöshet, mycket löst folk, försämrat uteliv osv osv. Dock har brottsligheten varit väldigt låg sista 10 åren.

Citat:
Ursprungligen postat av OldAnger

Har bott i Motala i över 25 år och har aldrig någonsin sett en pistol ens. Du hade bara ren jävla otur eller umgicks med väldigt fel folk.

Citat:
Ursprungligen postat av Regeringsmedlem
Hur många bruna svenskar bor där i trakterna?

Stadsparken är väldigt centralt, men Gamla Stan har mycket invandrare och ligger inte alls långt ifrån. Är inte överdrivet långt till de andra kulturberikade områdena heller egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in