Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2016-12-15, 22:35
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Vad du tjatar. Jag har inte hävdat att det är straffbart i hans fall, det kan finnas en lucka i lagen. Det kan vara OK att bryta förundersökningssekretess om det gäller bara den misstänkte men så är det ju inte i detta fallet eftersom det handlar om känsliga uppgifter om kvinnan. Det är brottsligt att bryta förundersökningssekretessen. Det borde vara straffbart i JA:s fall men då jag inte hittar tydliga lagar som säger det så misstänker jag tyvärr att det finns en lucka i lagen.

Det är ingen lucka i lagen. Det har aldrig varit någon avsikt att belägga misstänkta med sekretess (i normala fall). En misstänkt har all rätt att förklara sig, när, var och hur som helst. I synnerhet, när hans motpart och deras advokater pratar vitt och brett i media om vad de tycker.
Du är ute och cyklar. Som vanligt.

Citat:
.....Oavsett lagrum och straffbarhet så är hans agerande djupt omoraliskt pss som det var då hans advokat (enligt säkra källor som har hävdats i denna tråd) läckte HäPM. Svinaktigt skulle jag kalla det. Ja, jag gör så och kallar det svinaktigt!

Nu tycker du igen. Hans agerande är minst av allt omoraliskt.

Vilka säkra källor är det du hänvisar till, som visar att det vara hans advokat som läckte HäPM?
OBS! Inget allmänt tyckande nu! Säker källa, tack!
Citera
2016-12-16, 01:09
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Det var nog inget problem innan JA hade svårt att hålla kuken i styr och konsekvenserna av detta.

Menar du att det var hans plikt att stå emot och säga nej när två svenska kvinnor, var och en för sig, uppenbarligen ville ha sex med honom och kvinnorna på eget initiativ skapade möjligheter för detta.

Intressant! Det är ett argument som tidigare använts mor kvinnor, att en 'fin' kvinna 'håller på sig' men att det är i männens natur att hela tiden försöka. Nu är fallet det omvända. Naturligtvis ska svenska kvinnor försöka ha sex med män de finner attraktiva, om så bara för en natt, medan det är mannens plikt att hålla på sig, knäppa gylfen ordentligt och inte ge med sig. För annars .... skam och förnedring! Håller han inte på sig är han en våldtäktsman! För ingen fin kvinna vill ju egentligen ha sex ... så är vi tillbaka till den gamla sexualmoralen likafullt.

Är det så svårt att förstå att det rörde sig om samtyckessex mellan vuxna som gärna hade sex? Frigorda från den gamla idén att det är fult och skamligt och bör fördömas så länge de inte fått Guds och församlingens välsignelse av en präst som vigt dem i deras jungfruliga tillstånd till ett monogamt äktenskap tills döden skiljer dem åt.

Att denna frigjordhet kan leda till emotionella dilemman som svartsjuka och avund är en annan sak. Men är det mannen som går vidare eller kvinnorna som inte kan släppa taget som ska klandras? Försvarar du deras hämndanmälan? Att anmälan var ett straff framgår väl av intervjuerna i HäPM.
Citera
2016-12-16, 01:10
Medlem
Citat:
Vad du tjatar. Jag har inte hävdat att det är straffbart i hans fall, det kan finnas en lucka i lagen.

Du tror att om du försöker svamla tillräckligt så glömmer folk dina tidigare inlägg? Ljug i ett inlägg och posta 150 till så är det ingen som orkar kolla fakta? Vem skrev nedanstående inlägg?

Citat:
JA läcker det han berättat under förhöret. Lagbrott. JA skiter i förundersökningssekretessen precis som då HäPM läcktes. Fy fan!

https://www.theguardian.com/media/2016/dec/07/julian-assange-defies-swedish-prosecutors-by-releasing-statement

https://justice4assange.com/Assange-Testimony.html

Du är en lögnare. Inte bara någon som av misstag råkar vara slarvig utan du ljuger hela tiden. Eller är det någon annan som skrivit i ditt namn? Eller har ditt konto blivit hackat????
Citera
2016-12-16, 01:18
Medlem
Citat:
pss som det var då hans advokat (enligt säkra källor som har hävdats i denna tråd) läckte HäPM. Svinaktigt skulle jag kalla det. Ja, jag gör så och kallar det svinaktigt!

Du ljuger igen! Kan du inte vara lite seriös??? Dina säkra källor i tråden existerar inte. Ämnet har varit uppe flera gånger i tråden så du BORDE veta hur diskussionen varit och hur den/de som borde ha störst sakkunskap argumenterat.

Svinaktigt beteende av dig skulle jag kalla det. Ja, jag gör så, jag kallar DIG Anonymare för ett stort jävla svin. Eller om du föredrar det på spanska - Demente, psicopata, abandonado, sucio, cochino, hipocrita ... y mas.
Citera
2016-12-16, 02:51
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Jag har sagt att det bör vara ett lagbrott men inte att det är straffbart. Men om du hittar ett sådant inlägg som stöder din hypotes så kan du väl länka till det. Dock BORDE det vara straffbart eftersom denna typ av svinaktigt och rättsvidrigt beteende faktiskt inte borde passera ostraffat i en rättsstat.

Rättsstat?
Vi lever inte i en rättsstat.
I en rättsstat har man rätt att få anklagelser om brott utredda och prövade i rimlig tid.
Nu har vi väntat i 6,5 år. Det är inte en rimlig tid.

Givetvis ligger det då i Assanges intresse att vara så transparent som möjligt. Det ökar hans chanser om omgivningen får veta vad som pågår. Svenska staten vill å sin sida mörka så mycket det går så att deras rättsvidriga manövrer skall kunna passera så obemärkt som möjligt.
Senast redigerad av KABUN 2016-12-16 kl. 02:53.
Citera
2016-12-16, 03:05
Medlem
Illuminati4Reals avatar
Det är bra att Assange knullat feministsverige. Sverige ska känna sig våldtagen och dumpad det är fullständigt normalt. Sedan kommer transitionen när man förstår att man handlat fel och ångrar sig
Senast redigerad av Illuminati4Real 2016-12-16 kl. 03:07.
Citera
2016-12-16, 03:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminati4Real
Det är bra att Assange knullar feministsverige. Sverige ska känna sig våldtagen och dumpad det är helt normalt. Sedan kommer transitionen när man förstår att man handlat fel.

Tror det är mest sig själv han knullar, år efter år instängd i ett rum på en ambassad.
Citera
2016-12-16, 03:20
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Så hur kan de sannolika skälen kvarstå om det nu inte var så att SW sov?
De sannolika skälen handlar alltså om huruvida SW sov eller ej. Finns det sannolika skäl att misstänka att SW sov? Nej. Det är dessutom svårbevisat. Ingen DNA-prov i världen kan bevisa att SW sov.
Citera
2016-12-16, 06:55
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guaponi

Du tror att om du försöker svamla tillräckligt så glömmer folk dina tidigare inlägg? Ljug i ett inlägg och posta 150 till så är det ingen som orkar kolla fakta? Vem skrev nedanstående inlägg?

Du är en lögnare. Inte bara någon som av misstag råkar vara slarvig utan du ljuger hela tiden. Eller är det någon annan som skrivit i ditt namn? Eller har ditt konto blivit hackat????

Det du citerar styrker inte din hypotes. Allt som är lagbrott är inte straffbart, vilket var vad jag hävdade. Och jag har inte hävdat att det är straffbart att bryta förundersökningssekretessen som JA gör, men att det BORDE vara straffbart.
Citera
2016-12-16, 06:57
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Tror det är mest sig själv han knullar, år efter år instängd i ett rum på en ambassad.

Ja, detta är den självklara slutsatsen. Det är han som tar beslutet att gå på sina demoner och hålla sig instängd friviiligt, det är han som har makten över beslutet att avbryta (om han inte blir utsparkad av bananrepubliken Ecuador av uppenbara humanitära skäl).
Citera
2016-12-16, 08:54
Medlem
Citat:
Det du citerar styrker inte din hypotes. Allt som är lagbrott är inte straffbart, vilket var vad jag hävdade. Och jag har inte hävdat att det är straffbart att bryta förundersökningssekretessen som JA gör, men att det BORDE vara straffbart.

Förklara dig! Vilken lagparagraf bröt Julian Assange mot när han offentliggjorde sitt statement? I den paragrafen bör det finnas en straffpåföljd, antingen inget straff eller en straffskala. Du kan väl redogöra för den också?
Citera
2016-12-16, 09:19
Medlem
Citat:
Ja, detta är den självklara slutsatsen. Det är han som tar beslutet att gå på sina demoner och hålla sig instängd friviiligt, det är han som har makten över beslutet att avbryta (om han inte blir utsparkad av bananrepubliken Ecuador av uppenbara humanitära skäl).

Det går an att sitta och vara kaxig Anonymare ensam hemma bakom en skärm!
Vad har DU gjort för mänskligheten???
Skäms på dig människa!!!
Julian Assange och Wikileaks är ett organ som är väl motiverat att existera och för att demokrati skall kontrolleras.
USA eliten som sitter vid makten vill givetvis inte att deras maktmissbruk blottas.
Att Julian Assanges asyl är motiverad är väl bevisat och dina oförskämda påståenden är du ganska ensam om.
Usch vilken hemsk människa du är och vilket futtigt liv du verkar leva då du verkar ha vigt ditt liv åt att smutskasta en människa och det Anonymare i din ensamhet!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in