2015-07-23, 18:35
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold17
Eller rättare sagt "människor som går heligt inför Gud tillhör till Gud ". Gud är ingen sak som ska tillhöra folket, det låter kommunistiskt. Gud finns däremot och det är upp till oss om vi vill komma till Honom eller inte. Jag är ledsen för att förstöra dina föreställningar men vill du komma till Gud är det enbart genom Jesus Kristus, precis som det står. Ingen kommer till Fadern utom genom mig sa Jesus. Vill du vara vän med alla religioner och läror ? Vara vän med
både djävulen och Gud?
Jag litar på att Gud tillrättarvisar mig. Jag tror inte på religioner. Jag tror på Gud. Inte namnen.
Citera
2015-07-23, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag litar på att Gud tillrättarvisar mig. Jag tror inte på religioner. Jag tror på Gud. Inte namnen.

Då tillhör du Gud, vi övriga ställer oss utanför.
Citera
2015-07-24, 09:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold17
Bogomil! Flashbacks främsta kritiker! Var det inte löjligt nog att ta tiden för att kommentera löjliga mig?

Vilken konstig dikotomi; hur jag disponerar min egen tid vs. ditt bibelviftande. Vart vill du komme?
Citera
2016-12-15, 19:49
Medlem
Vilken som är äkta?
Ingen! Både bibeln och koranen är ett hop plock av tidigare religioners historier. Studerar inte dagens religiösa andra religioner? Hur kan det komma sig att samma historier, som det skrivs om I bibeln och koranen, även finns i andra, tidigare religioner? Om ni läst lite religionshistoria så hade ni med all säkerhet inte varit religiösa.
Inget som står i bibeln, koranen eller något annan religiös bok/historia har någonsin verifierats som sanningar. Bara påhitt och BS.

-BAK
Citera
2016-12-16, 09:15
Medlem
pungluders avatar
Jag tror det är viktigt att välja den sanna guden. många väljer nog den falska.
Senast redigerad av pungluder 2016-12-16 kl. 09:19. Anledning: ofullständig mening
Citera
2016-12-16, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungluder
Jag tror det är viktigt att välja den sanna guden. många väljer nog den falska.
Och jag kan inte välja vad jag ska tro på. Jag måste bli övertygad.
Citera
2016-12-16, 13:03
Medlem
pungluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Och jag kan inte välja vad jag ska tro på. Jag måste bli övertygad.

Dom kommer nog tll dej med i dessa juletider.
Hade en på dörrn igår. han varnade mej för att det fanns gott om falska profeter i omlopp.

Inte lätt att veta vem som är den sanna profeten, det är en djungel
Citera
2016-12-16, 13:09
Medlem
Citat:
Dom kommer nog tll dej med i dessa juletider.
Hade en på dörrn igår. han varnade mej för att det fanns gott om falska profeter i omlopp.

Inte lätt att veta vem som är den sanna profeten, det är en djungel
Vilka kommer? Det är väldigt sällan dörrknackare där jag bor.
Citera
2016-12-16, 14:09
Medlem
pungluders avatar
Citat:
Vilka kommer? Det är väldigt sällan dörrknackare där jag bor.

Jhv, mormoner och pingstkyrka.
Citera
2016-12-16, 14:17
Medlem
Citat:
Jhv, mormoner och pingstkyrka.
Ok, har kanske hänt 2-3 ggr på 15 år, så jag tror det är lugnt.
Citera
2016-12-16, 14:23
Medlem
pungluders avatar
Citat:
Ok, har kanske hänt 2-3 ggr på 15 år, så jag tror det är lugnt.

var nog en 4-5 år sen här sist också.
Tror det kan ha blivit lite jobbigare att missionera i svedala sen muslimerna gjort
sitt stora inträde.

Jaja, snart kommer Jesus igen iallafall, sägs det. då blir det ordning på torpet igen
Citera
2016-12-16, 14:40
Medlem
Marionettes avatar
Tror inte på någon av dessa böcker. Ett hopplock av sägner, myter och tillspetsade berättelser av smarta personer som ville styra in andra på en specifik värld.

Men. GT var först, sedan NT, sedan Koranen. Dvs att Koranen har kopierat och modulerat om saker och ting för att passa sk Mohammed bättre. Finns inte heller historiska belägg för att Mohammed med anhängare + Koranen fanns när det sägs att det fanns.

Är det inte också så att för att förstå har det skapats hadither. Dessa är skrivna ur olika människor med känslor och olika agendor.

Bibeln är detsamma, bara inte lika begränsande för människan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in