2016-02-25, 08:31
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Här har vi Marrahs stolta fader:
https://www.facebook.com/pasi.nevalainen.37?fref=photo

Ser ju inte ut att ha alla muslimer i moskén, om man säger så...

Fy fan skulle kunna göra en komedi av det här.

"Överviktigt WT Sverigedemokrat vars dotter rymmer och blir gravid med ISIS"
Citera
2016-02-25, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Vet inte om det redan skrivits i tråden men enligt anrika Times har Marilyn blivit fritagen 2 gånger, den första när hon var höggravid. Sedan flydde hon tydligen tillbaka till IS för att föda barnet. Times använder "svensk media" som källa. Har någon annan läst detta? Times brukar vara pålitliga, har de fel eller mörkar svensk media igen?

"Swedish media reported that Ms Nevalainen had been rescued on a previous occasion by the same Kurdish troops while heavily pregnant. She later returned to the “caliphate”, where she gave birth to a son."

Kanske någon som redan har svarat på allt detta för jag håller på att läsa ikapp i tråden men jag tror iaf att detta kan stämma eftersom jag själv redan trodde hon var fritagen då jag har föe mig att jag läste det i tidningen föe några månader sen?

Några har även nämnt att skulle ja blivit lurad och inte upptäckt att pojkvännen tänkte joina is förens de väl var framme, men i den inspelade intervjun säger hon ju klart och tydligt att han redan i sverige sagt att han ville åka och gå med i is varpå hon hade tyckt det lät bra. Hon måste ju ha hört va is syssla med innan dess.
Citera
2016-02-25, 09:50
Bannlyst
Svensk media har mörkat och skrivit inte ett skit om att hon har flytt igen till ISIS efter första gångens räddning.

Hon kommer iaf inte leva ett vanligt liv då hon i tidig ålder gått genom detta dessutom fött ett barn till en terrorist nere i Irak.
Många tjejer gillar badboys och de tänder av sånt, tänk er när hon blir lite äldre då kommer hon känna lite stolthet och modighet av vad hon gjort när hon var yngre vilket kommer leda till att hon kommer göra värre saker.
Har träffat massor typer av dessa liknande tjejer och jag vet och kan föreställa mig hur hennes liv kommer se ut i framtiden.
Citera
2016-02-25, 10:12
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Är det så lätt att blir placerad i en fosterfamilj? Räcker det att man ljuger om föräldrarna? Jag frågar för att jag inte vet.

beror ju helt och hållet på vad du ljuger om och hur trovärdig du låter
minst en av de fyra syskonen var i alla fall placerade / omhändertagen innan denna såg till att bli det

lite undrande till om det är hennes biologiska föräldrar eller de som hade henne placerad hos sig som avses när media skriver att föräldrarna åkt för att möta upp henne
Citera
2016-02-25, 10:25
Medlem
Arga.Apans avatar
Jag hoppas då verkligen att säkerhetspolisen håller noggrann uppsikt över denna opålitliga individ. Kanske kan utvisas till Finland?
Citera
2016-02-25, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Ju mer man läser om henne ju mer efterbliven verkar hon och hela familjen vara.

Kolla bara på pappan. Wtf!? Man förstår lite att hon ville rymma, men inte att hon rymde med en muslimsk terrorist till en lerhydda i öknen.

Landet Sverige hade inte mått sämre av att hon stannade i lerhyddan med sin terroristunge. Den där flickan med sitt talibanbarn kommer kosta många miljoner.

Tjejen är adopterad så det är inte hennes biologiska föräldrar.
Citera
2016-02-25, 12:16
Medlem
Det här kanske redan är postat men det verkar ju inte vara första gången som denna tjej rymmer. Mamman verkar ha efterlyst henne redan som 12 åring, enligt det hon skriver på denna sida:

http://dayviews.com/nemfie/510803148/

A** Nevalainen:
"Efterlyser min dotter Marilyn, även kallad Marrah, som varit försvunnen sen i tisdags. Är väldigt orolig då hon bara är 12 år.Rykten säjer att hon gömmer sej i svenljunga så om någon har sett henne eller har hört av henne, vänligen kontakta mej på 07068807** eller kontakta polisen då hon är efterlyst.
Dela vidare så vi hittar henne .. "
Citera
2016-02-25, 12:33
Medlem
Dessa goda nyheter verkar inte nått tråden.

http://www.bt.se/mark/pojkvannen-betraktas-som-avliden/
Citera
2016-02-25, 12:49
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
En riktig jävla svenssonfamilj som inte har en endaste mening med livet. Grattis!

Hur fan kan hon säga sig INTE veta något islamism med mera när hon åkte till ett land som Syrien. Om hon inte ljuger är hon ju ofattbart dum, om hon gör det så kan man fråga sig hur frisk hon är på en skala.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11224412_898098306951774_1242653471840129798_n.jpg ?oh=6c2d250107c4dd846613b7a2c181b3e9&oe=576B1DF9
Skrattar ihjäl mig, haha.
Citera
2016-02-25, 13:43
Medlem
Bara jag som tycker den kurdiska intervjun känns som propaganda? "Titta vilka goda människor vi är som räddar västerlänningar" typ. Propagandavärdet blir större ju mer hon framställs som offer, så därför vill de väl att hon tonar ner frivilligheten i att åka dit. Sen gynnar det sannolikt hennes intressen också (om hon nu klarar den analysen). Hon är ju uppenbarligen inte den skarpaste kniven i lådan, men är hon vekligen ond? Hon känns mer som en naiv, godtrogen förälskad tonåring som tror på allt hennes pojkvän säger. Svårt att se henne som en potentiell terrorist, om nu inte någon lyckas lura på henne ett bombbälte eller liknande.

Givetvis svårt att göra bedömningar om henne baserat på bristfälliga tidningsuppgifter, men förhoppningsvis finns det andra med bättre info som avgör om hon är farlig. Helt klart så bör SÄPO hålla ett öga på henne iaf. Better safe than sorry helt enkelt.
Citera
2016-02-25, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soflor
Dessa goda nyheter verkar inte nått tråden.

http://www.bt.se/mark/pojkvannen-betraktas-som-avliden/
Vad ovanligt att det skulle visa sig att han var en kriminell pundare och pyroman innan han blev terrorist. Verkar ju vara ett av antagningskriterierna för att få bli medlem hos ISIS.

Fast om han är "avliden" men ändå inte är det, kan han inte då ta sig till Sverige obehindrat tillsammans med de andra marockanska gatubarnen som han själv är? Han har ju ingen efterlysning mot sig.

Och jag blir fortfarande inte klok på hur han ska ha kunnats sprang av "ryssanra" i Irak? Ryssland har ju ingen närvaro i Irak.
Senast redigerad av scrollock 2016-02-25 kl. 13:59.
Citera
2016-02-25, 14:25
Medlem
tsaren2s avatar
Så vad tror flashback händer när mulliga Al-Finskan återvänder? Själv gissar jag på att media sätter på en stor varm offerkofta på flickan, vilket de redan har börjat med, och några soc-samtal med en soc-tant innan hon får fortsätta med livet som om ingen någonsin har hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in