2016-12-15, 22:31
Medlem
BobbyBonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyBond
Hallå!

Jag har delat runt 2-3g grönt med ett par polare typ sista 5-6 helgerna. Bara på helger och helt rent i veckorna. Nu kommer jag få ett datum lagt drogtest inom någon månad förmodligen 4-6 veckor. Visst bör mina chanser att vara ren, vara väldigt stora? Förhoppningsvis är det bara saliv men kan ju vara piss också.

Om jag vill köpa egna prov hem, vad ska jag kolla efter? Finns ju galet många sorter som testar olika verkar det som.

Uppdatering:

Knappt två veckor senare pissade jag på en 50ng/ml sticka för THC på hemmaplan och den visade två streck för negativt. Dock är det ena strecket mindre färgat än det andra, har det betydelse?

Med lite oflyt blir det en analys på labb om 2-3v, kan den visa något tror ni?
Citera
2016-12-15, 22:39
Medlem
LilaFlaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyBond
Uppdatering:

Knappt två veckor senare pissade jag på en 50ng/ml sticka för THC på hemmaplan och den visade två streck för negativt. Dock är det ena strecket mindre färgat än det andra, har det betydelse?

Med lite oflyt blir det en analys på labb om 2-3v, kan den visa något tror ni?

Som vanligt gäller följande: Två streck = negativt, oavsett om ett streck är svagt. Syns det så är det negativt.
Citera
2016-12-16, 03:27
Medlem
Onyzs avatar
Ja, då är det snart dags för min tur att gå på pisseprov hos socialnämnden.

De ska nämligen se om jag lever ett hälsosamt/drogfritt liv så att jag kan få börja övningsköra.
Däremot har de inte gett mig någon tid om när det här mötet ska vara.

Sen skriver jag här för att det fungerar som ett sätt att bearbeta den lilla ångesten som situationen tillfört.

Jag är en kille runt 180cm och över 20 år.
Väger 75kg och tränar 1-3 dagar i veckan.
Har ett aktivt jobb där jag arbetar fysiskt med kroppen 3-4 gånger i veckan.

Brukat lite sporadiskt under vardagar då och då genom året. Händer att jag delar en 5isch med några kompisar och tar kanske med mig runt 2g hem som jag senare röker efter arbetstid på kvällen.

Jag röker inte under helgerna förutom kanske en söndag kväll i månaden.
Ibland har jag hoppat över en vecka då och då.

Skriver detta för att det kanske kan vara intressant för personer i liknande sits. Ska vi avrunda så kanske jag konsumerar 4g på en månad helt själv.

Min sista joppe var redan nu den 1:a December så jag har gått cold turkey i över två veckor nu.
Har fortfarande inte fått något svar om tid då jag ska träffa soc-kärringen. Så det känns ju bra i alla fall.

Tänkte även att det skulle finnas lite fler rapporter här för andra att läsa.
Citera
2016-12-16, 07:51
Medlem
100x234s avatar
Tog 20mg Ritalin förr förra fredagen sen pissa på onsdag första gången jag tog rita, sen igår fick jag ett samtal och mitt prov står positivt för amfetamin och heroin även fast jag inte tagit något. Kan engångsbruk av 20mg ritalin synas i 11 dagar
Citera
2016-12-16, 08:58
Medlem
200kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100x234
Tog 20mg Ritalin förr förra fredagen sen pissa på onsdag första gången jag tog rita, sen igår fick jag ett samtal och mitt prov står positivt för amfetamin och heroin även fast jag inte tagit något. Kan engångsbruk av 20mg ritalin synas i 11 dagar
I regel syns inte Ritalin alls på urinprov, enstaka fall så har det gett utslag på amfetamin eller kokain. Men att du skulle bli positiv på heroin som någon korsreaktion eller något är inte möjligt. Dom kanske försöker köra någon fuling och lura dig för att få dig att rentvå ditt samvete eller nåt.
Citera
2016-12-16, 13:05
Medlem
Tjenare.

Pissar för körkortet och tar N-desmetylflunitrazepam (Fonazepam, Rohyzepam) för sömn. Så länge den inte var klassad när jag pissade är det väl omöjligt att jag ryker på det, inte sant? Det är analys på labb, skall jag väl tillägga.

Mvh
Citera
2016-12-16, 14:04
Medlem
dknerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 200kg
I regel syns inte Ritalin alls på urinprov, enstaka fall så har det gett utslag på amfetamin eller kokain. Men att du skulle bli positiv på heroin som någon korsreaktion eller något är inte möjligt. Dom kanske försöker köra någon fuling och lura dig för att få dig att rentvå ditt samvete eller nåt.

Nu förtiden finns det ju metylfenidat stickor kanske ska tilläggas, men oftast så har dem ju inte dom.
Citera
2016-12-16, 17:20
Medlem
Citat:
Detektionstider i saliv (DDS®2)
Substans Detektionstid
Amfetamin 1-2 dygn
Bensodiazepiner 1-2 dygn
Cannabis 12-24 timmar
Kokain 2-3 dygn
Metadon 1-2 dygn
Metamfetamin 1-2 dygn
Opiater 1-2 dygn
Zolpidem 1-3 dygn

Lång tråd att läsa igenom... därför ställer jag frågan:

Är någon som hört/läst/erfarit att ovanstående inte skulle stämma?
Citera
2016-12-16, 18:18
Medlem
MissVendettas avatar
Skulle verkligen behöva er hjälp! Jag lämnar regelbundna pissprov pga att jag går Sub programmet, på helgerna lämnar jag inga prov så jag tänkte att det var fritt fram att fuska litegrann.

Har ätit 0.5mg ikto och 0.5mg xanor och undrar om det kommer vara ute tills på måndag? Det är inte säkert att jag får lämna då men utgår ifrån det får lämna två gånger i veckan slumpvis..

Tror ni det går ut på 2dagar om jag dricker mycket?
Citera
2016-12-16, 18:31
Medlem
Solituders avatar
Xanoren är nog lugnt, medans ikton är tveksam. 50/50 skulle jag säga.
Citera
2016-12-16, 19:21
Medlem
MissVendettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solituder
Xanoren är nog lugnt, medans ikton är tveksam. 50/50 skulle jag säga.

Alla säger så olika angående ikto halveringstid.
Jag tänkte att det skulle vara lung om jag åt
0.5mg men nu börjar jag ångra mig smått!
Får väl helt enkelt gå ut och springa 😉

Är det någon som VET halveringstiden på klonzepam?
Citera
2016-12-16, 19:51
Medlem
dknerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissVendetta
Alla säger så olika angående ikto halveringstid.
Jag tänkte att det skulle vara lung om jag åt
0.5mg men nu börjar jag ångra mig smått!
Får väl helt enkelt gå ut och springa 😉

Är det någon som VET halveringstiden på klonzepam?

15/18–50timmar enligt många sidor om man googlar, tex:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Clonazepam

Sen syns ju bara ikto på ACL, om man inte tagit stora doser då de kan slå över på bzo.
Edit: jag själv har aldrig lyckats vara ren från ikto över en helg, men mitt program har ju då även ACL stickor. Antar att de kanske är vanligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in