2016-12-15, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
wow hur långt kan man egentligen se ? Uppsala domkyrka ?
Fast bilderna är de äkta är de klara hus ?

Inga riktiga bilder, bara renderingar.
Citera
2016-12-15, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
wow hur långt kan man egentligen se ? Uppsala domkyrka ?
Fast bilderna är de äkta är de klara hus ?

http://norratornen.se/#section_2

Du kan välja bland de lägenheter som säljs för att se utsikten från just den lägenheten. Det ända man får tänka på är att det ska byggas ett (nästan) lika stort torn bredvid, man vill definitivt inte betala massa pengar och stirra rakt in i ett annat torn.. :> Bilderna är inte äkta, tornen byggs fortfarande.

Ganska rolig hemsida, hoppas att flera nybyggen låter sig inspireras!
Citera
2016-12-15, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LolosA

Du kan välja bland de lägenheter som säljs för att se utsikten från just den lägenheten. Det ända man får tänka på är att det ska byggas ett (nästan) lika stort torn bredvid, man vill definitivt inte betala massa pengar och stirra rakt in i ett annat torn.. :> Bilderna är inte äkta, tornen byggs fortfarande.

Finns lägenheter kvar på våning 1,2 och 3

"Hey - jag har köpt lägenhet i Stockholms högsta bostadshus"
"Wow- coolt! Då har du grym utsikt alltså! Vilken våning?"
"Bottenplan"

Citera
2016-12-15, 16:47
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

mmm de såg inte äkta ut, men ibland har de så kraftig HDR filter så de nästan ser ut vara grafik..
Lägenheterna med utsikt mot det andra tornet i vardera hus kanske inte blir lika attraktiva då, fast kanske bara en del av rummen som har den utsikten...
Citera
2016-12-15, 19:59
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Nån som vill bo högst upp i Stockholm?
70 000 000 för takvåningen i Norra Tornen.

http://www.esny.se/sv/object/view/norra-stationsgatan-75-stockholm-norra-tornen-penthouse-791301

Citat:

Utsikten tycker jag inte är värd 70 miljoner.. Kommer det dessutom en likadan byggnad. Nej tack!
Citera
2016-12-15, 20:09
Medlem
JayGatsbys avatar
Som jag förstod det så är tornen olika höga och detta är takvåningen i det högsta huset. Så sikten blir tämligen fri.

Uppsala Domkyrka vette tusan. En kristallklar dag utan moln och en bra kikare kanske.
Citera
2016-12-15, 20:55
Medlem
Scherings avatar
Citat:

Skapligt ful skyskrapa men om huset befolkas till 70% av kvinnliga fotomodeller mellan 18 och 22 och alla lägenheter har utsikt från vardagsrummet, sovrummet, badrummet och köket så kan jag vara beredd att slå till ändå.

Vad kallas en sån lägenhet förresten? Ytterlägenhet? Ringlägenhet? Snäppet över en hörnlägenhet i alla fall.
Citera
2016-12-15, 22:11
Medlem
Chronicals avatar
Oscar Properties som bygger tornen och Nacka Strand som diskuterades ovan.

Tornen har rätt smarta balkonger som gör att man får en extra bred utsikt
Citera
2016-12-15, 22:54
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Jag reagerade över att man prioriterar en tvättpelare i badrummet samtidigt som sovrummet är som ni sagt- minimalt. Jag skulle hellre ha ett mindre badrum med tvättstuga i källaren och ett sovrum där jag får in 90-120 säng, ett par garderober och en byrå. Arkitekten och byggherren bör pryglas offentligt.

Vad kostar skokartongen? Och var ligger den?

Byggs det tvättstugor i nyproduktion? (Själv tror jag inte det.)
Citera
2016-12-15, 23:16
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11xx22

Gäller det lägenheter så är det väl en gemensam tvättstuga som gäller numera eller att de installerar tvätt maskin och torktumlare/torkskåp i badrummet i varje lägenhet.
Citera
2016-12-15, 23:18
Medlem
Citat:

Oftast inte. Men det förekommer.
Citera
2016-12-16, 00:00
Medlem
Frixys avatar
Citat:

Jodå, absolut. Både gemensam tvättstuga och tvättmaskin och torktumlare (eller en sån som kan båda) som standard i varje lägenhet. Pratar bostadsrätt nu, nybyggda hyreshus vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in