Citat:
Ursprungligen postat av
Hanharr
1. Jag har testat Apple TV och de vanligaste apparna funkar såklart, så som Netflix. Men spel är värdelösa, vilket var anledningen jag började skriva i denna tråden. Det finns ingen stor massa som använder Apple TV, tvärtom håller Android TV och Tizen på att ta över tv-marknaden helt.
2. Det är fortfarande irrelevant att Telia delar ut Apple TV till nya abonnenter.
3. Nu börjar du bli riktigt konstig. Jag frågade en helt vanlig fråga om Apple TV som center i ett smart-hem, alltså vilka saker som funkade bra. Jag är intresserad av hur det konkret fungerar med lampor och larm då jag alltid tyckt det var intressant med idé om ett smart-hem. Det jag på sikt vill ha är en mobil som gör allt, öppna dörrar, tända lampor och övervaka om jag inte är hemma. Jag vet dock av erfarenhet att sådana lösningar ofta krånglar, varför jag frågar om hur de är att använda.
1. Återigen - Det finns inte en person i världen som hävdar att spel är bra på ATV och återigen så är du intresserad utav ATV så är det nog inte på grund utav spel. Ska jag spela TV-spel så spelar jag på PS4/Xbox och inte på en ATV. Ska jag ha det som mediehub så använder jag min ATV, ska jag streama något så använder jag min ATV.
2. Fast det är det ju inte irrelevant ändå, istället för att köpa en ny smart-tv eller en xbox/ps4 så får du produkten gratis - vilket gör att produkten inte blir irrelevant, utan äldre personer installerar den själva och använder den.
3. Min poäng är att du ignorear väldigt mycket i tråden - dvs dem inlägget där du inte kan argumentera längre för du har förlorat argumentet. Ditt huvudargument verkar vara "ATV inte kan användas till spel" vilket inte en käft tror här heller tror. Jag väntar fortfarande på att du ska länka en smartTV som kan användas som mediehub hemma.
Du ältar ju fortfarande spel på ATV (!) vilket det är nog fem stycken som har förklarat för dig att det är inte en person som bryr sig om - likt att om du köper en smart-TV att du inte försöker spela spel på denna.
Apple marknadsför inte ATV som en renolad spelkonsol, utan som en mediehub i hemmet där du enkelt kan koppla in din iPad/iPhone eller Mac till den. Ungefär som jag ska försöka hävda att det är idiotiskt att köpa ett PS4/Xbox på grund utav att man inte kan streama så bra på dem.