2016-12-11, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrat
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article24078048.ab
"Det var i somras som norrmannen stängdes av i två månader, det efter att ha glömt söka om medicinskt tillstånd för en tillåten astmamedicin. "
Sedärja, ja det var bättre.
Citera
2016-12-14, 21:49
Medlem
Harrfenas avatar
Ingen jätteöveraskning direkt.

"Nu bekräftar det internationella skidförbundet, Fis, att listan innehåller flera ryska längdskidåkare.
Samtliga deltog i OS i Sotji 2014.
"Det är längdåkare som anklagas för dopningsförseelser, alla kommer från manipuleringen av prover vid OS i Sotji 2014", skriver Fis på sin hemsida
"
http://www.expressen.se/sport/langdskidor/ryska-langdskidakare-dopade-under-sotji-os/

Vilka kan det tänkas vara? Okvalifiserad gissning, Legkov, Ustiugov mf...
Vad kommer att hända? Gör man likt Os i Rio, stänger av nästan hela bunten?
Senast redigerad av Harrfena 2016-12-14 kl. 21:53.
Citera
2016-12-14, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Ingen jätteöveraskning direkt.

"Nu bekräftar det internationella skidförbundet, Fis, att listan innehåller flera ryska längdskidåkare.
Samtliga deltog i OS i Sotji 2014.
"Det är längdåkare som anklagas för dopningsförseelser, alla kommer från manipuleringen av prover vid OS i Sotji 2014", skriver Fis på sin hemsida
"
http://www.expressen.se/sport/langdskidor/ryska-langdskidakare-dopade-under-sotji-os/

Ska hela pallen från femmilen ryka nu?

Blir Sundby guldmedaljör och får Duvillard sitt brons?

Intressanta frågor..
Citera
2016-12-14, 22:08
Medlem
Citat:

Vore trist om även Ustiugov som yngre åkare är inblandad, han hade dessutom inte riktigt slagit igenom fullt ut vid den tidpunkten(fast var vass i sprint). Legkov, Vylle, Krukan, Petukhov etc. skulle inte förvåna någon tror jag, tyvärr.
Citera
2016-12-14, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Vore trist om även Ustiugov som yngre åkare är inblandad, han hade dessutom inte riktigt slagit igenom fullt ut vid den tidpunkten(fast var vass i sprint). Legkov, Vylle, Krukan, Petukhov etc. skulle inte förvåna någon tror jag, tyvärr.

Läste häromdagen att ryssarna lurat i sina blinda tyngdlyftare (Paralympics) doping och utnyttjat deras handikapp, bland det ynkligaste jag hört..

Så allt är nog möjligt..
Citera
2016-12-14, 22:24
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Läste häromdagen att ryssarna lurat i sina blinda tyngdlyftare (Paralympics) doping och utnyttjat deras handikapp, bland det ynkligaste jag hört..

Så allt är nog möjligt..

jag är inne på att man kanske bör stänga av Ryssland i samtliga idrotter
i fyra år. Det måste bita rejält om det ska bli någon ordning kring detta.
jag mår fan illa av detta.
Citera
2016-12-15, 18:45
Medlem
angelfuck666s avatar
Hur tror ni nordmennen reagerar om alla dopryssar slipper undan med tillräckligt korta straff för att fixa OS eftersom det enligt dem (ryssarna) är ett enda stort missförstånd med CP-skadade läkare som enda skyldiga? Roligt att läsa kommentarerna på VG
Är det nationaliteten eller utseendet på Dophaug som får dem att vara så blinda?
Citera
2016-12-15, 19:59
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345

Så allt är nog möjligt..
Norska läkare gör ju likadant med sina förståndshandikappade längdlöpare.
Citera
2016-12-15, 20:08
Medlem
Citat:
jag är inne på att man kanske bör stänga av Ryssland i samtliga idrotter
i fyra år. Det måste bita rejält om det ska bli någon ordning kring detta.
jag mår fan illa av detta.

Vi är uppe i 13 månaders bannlysning nu i friidrotten, och det mesta talar för att det blir även säsongen som kommer också. Kan friidrotten finns inga ursäkter för andra idrotter..
Citera
2016-12-15, 22:54
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Vi är uppe i 13 månaders bannlysning nu i friidrotten, och det mesta talar för att det blir även säsongen som kommer också. Kan friidrotten finns inga ursäkter för andra idrotter..

Hela den här soppan stinker, på mer än ett sätt. Hur Wada portionerar ut innehållet i rapporten i småbitar som något slags aptitretare, till exempel. Allt för att få maximal uppmärksamhet, antar jag. Men det ger också upphov till en massa spekulationer som inte gynnar någon. Lägg papperen på bordet och visa vad ni har för bevis, och sedan kan vi diskutera vilka åtgärder ska vidtas.

Det är också bekymmersamt att hela den här anklagelseakten mot Ryssland bygger på EN persons arbete, Richard McLarens. Vem är han, vad har han för syften, vem betalar hans lön, vilka meriter har han som gett honom denna makt? Det är olyckligt, och märkligt, att man inte tillsatte en expertgrupp från olika länder och bakgrunder i stället när man skulle utreda dopningsfrågan. Det hade borgat för större bredd och expertis, samt ökat objektiviteten och minskat risken för att rapporten avfärdas som partsinlaga och beställningsjobb av de anklagade.
Citera
2016-12-15, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det är också bekymmersamt att hela den här anklagelseakten mot Ryssland bygger på EN persons arbete, Richard McLarens. Vem är han, vad har han för syften, vem betalar hans lön, vilka meriter har han som gett honom denna makt? Det är olyckligt, och märkligt, att man inte tillsatte en expertgrupp från olika länder och bakgrunder i stället när man skulle utreda dopningsfrågan. Det hade borgat för större bredd och expertis, samt ökat objektiviteten och minskat risken för att rapporten avfärdas som partsinlaga och beställningsjobb av de anklagade.

McLaren är tillsatt av WADA att leda utredningen som expert i form av sin utbildning och tidigare bakgrund att gräva fram dopningshärvor. Han är inte ensam, han har massa folk runt sig. McLaren är WADA:s spjutspets i det här fallet.

Här är hela introduktionen:
https://www.wada-ama.org/en/media/news/2016-05/wada-names-richard-mclaren-to-sochi-investigation-team
Senast redigerad av frankkk 2016-12-15 kl. 23:08.
Citera
2016-12-15, 23:19
Medlem
Giggsys avatar
Vad väntar man på, ge Johlegg straffet nu. När kommer beskedet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in