2016-12-15, 22:04
  #8893
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det låter som du känner David och vet precis hur han är. Förstår inte varför du kallar honom för mentalt efterbliven. På vilket sätt skulle det vara fruktansvärt att vara tillsammans med honom?

Jag bildar min uppfattning av samma material som du.

När han går med Jennifer på "tu man hand" (med kameror och mickar och allt) så säger han till henne:

"Det bästa jag någonsin gjort var att skriva till dig"

De har alltså träffats i kanske en veckas tid då. Han kan OMÖJLIGT veta att det är det bästa han gjort. Sånt säger man inte. Sånt kläcker sig en vilsen 15-åring ut som inte blivit fullvuxen än. Sånt säger inte en normal 34-årig kille. Det är liksom socialt underförstått att man inte säger så. Men David säger alltså så.

Därför får jag uppfattningen att David är mentalt efterbliven, och att Jennifer märkte av det på fler saker än vad vi fick se.
Citera
2016-12-15, 22:07
  #8894
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Vad var det för resa Charlie skulle iväg på? Han verkar i allfall vara tillbaka på gården. Undrar varför Jennifer haft sån otur? Hon verkar inte ha haft det lätt med tidigare relationer heller.


Nej hon har ju råkat ut för både psykisk och fysisk misshandel i tidigare relationer som jag fattat det. Charlie skulle ut på en resa till Singapore efter programmet, sen tog det tydligen 1½ månad innan de sågs igen och troligen dök han bara upp för Lindas återbesök för det skulle se bra ut och sen drog han säkerligen igen.

Jennifer säger ju själv att hon dras till fel killar, till badboys och råkar illa ut....och det mönstret verkar hon ju ha svårt att bryta.
Citera
2016-12-15, 22:08
  #8895
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Brevskrivaren kan alltid flytta om det nu är till en riktig bonde. För en riktig bonde kan livnära en familj. Om nu inte brevskrivaren vill flytta så är det ett kvitto på att brevskrivaren inte har känslorna på rätta stället och då gör bonden klokast i att bryta kontakten.

Men om bonden vägrar flytta då? Vad ska brevskrivaren tolka det som? Att bonden inte har känslorna på rätt ställe?

Om det dyker upp komplikationer som gör att brevskrivaren inte längre kan flytta till gården, varför ska då inte bonden försöka göra sitt? Om han nu har känslorna på rätt ställe.

Varför ska bara ena parten offra allt vad det innebär att flytta?

Det är ett trångsynt och egoistiskt förhållningssätt till dejting, oavsett format.
Citera
2016-12-15, 22:09
  #8896
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
Jag bildar min uppfattning av samma material som du.

När han går med Jennifer på "tu man hand" (med kameror och mickar och allt) så säger han till henne:

"Det bästa jag någonsin gjort var att skriva till dig"

De har alltså träffats i kanske en veckas tid då. Han kan OMÖJLIGT veta att det är det bästa han gjort. Sånt säger man inte. Sånt kläcker sig en vilsen 15-åring ut som inte blivit fullvuxen än. Sånt säger inte en normal 34-årig kille. Det är liksom socialt underförstått att man inte säger så. Men David säger alltså så.

Därför får jag uppfattningen att David är mentalt efterbliven, och att Jennifer märkte av det på fler saker än vad vi fick se.

Ja, som många konstaterat i tråden hade Jennifer inget val. Hon hade att välja mellan Charlie och ett gäng kufar. Problemet med David var inte att han inte släppte fram sig själv, utan att han själv var hopplöst intetsägande. Medjämna mellanrum stöter man på dessa personer som inte ger omgivningen någonting. Det endarätta gör dessa människor är att välja varandra.
Citera
2016-12-15, 22:10
  #8897
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Alla hanterar ju såna saker olika....detta var Davids sätt att hantera det och har mött flera som gör det utan att för den skull vara mentalt efterblivna. Tycker han var mycket mer man än pajasen Charlie som går från den ena dokusåpan till den andra.

David var en 15-åring pojke i en vuxen kropp som inte mognat mentalt, och förmodligen aldrig kommer göra det heller. Dessutom verkade han helt humorlös och otroligt tafatt. Så långt ifrån en man som man kan tänka sig.
Citera
2016-12-15, 22:10
  #8898
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
Jag bildar min uppfattning av samma material som du.

När han går med Jennifer på "tu man hand" (med kameror och mickar och allt) så säger han till henne:

"Det bästa jag någonsin gjort var att skriva till dig"

De har alltså träffats i kanske en veckas tid då. Han kan OMÖJLIGT veta att det är det bästa han gjort. Sånt säger man inte. Sånt kläcker sig en vilsen 15-åring ut som inte blivit fullvuxen än. Sånt säger inte en normal 34-årig kille. Det är liksom socialt underförstått att man inte säger så. Men David säger alltså så.

Därför får jag uppfattningen att David är mentalt efterbliven, och att Jennifer märkte av det på fler saker än vad vi fick se.


Han gick väl på sin inre känsla och pratade fritt ur hjärtat och kände själv att det var det bästa han gjort. Då måste han väl få uttrycka det tycker jag. ....är ju flera som sagt liknande skar under programmets gång och där har det blivit relationer.....men då är väl dem också mentalt efterblivna......
Citera
2016-12-15, 22:11
  #8899
Bannlyst
Carola har kommenterat på Bondes slutna grupp och nämner Flashback. Hon bor tydligen inte hos Per, utan väntar på att hennes barn ska få bostad först innan hon flyttar, om hon nu kommer göra det?!?

"Emma Collin frågade mig i en tidigare tråd, varför mitt barn inte kan bo kvar i lägenheten sedan jag flyttat. Jag vill göra svaret mer synligt och startar ett nytt inlägg eftersom jag har mer jag vill säga.

Förutom det uppenbara, att en ung vuxen inte tjänar tillräckligt för att ha råd med en familjelägenhet i Stockholm, vill jag av respekt för mina barn inte ge mer fakta om dom. De läser också på Flashback. Efter ett tidigt avsnitt, när jag i tidningar, sociala medier, bloggar och poddar blir omtalad som vegan för att jag inte äter bacon, har jag hört dom prata om hur min medverkan i Bonde kan komma att påverka dom, att det är otur att vi har ett ovanligt efternamn och att det är bra att de även har sin pappas namn de kan använda om läget skulle bli svårt, om jag skulle få samma uppmärksamhet som en del andra den här säsongen.

Jag har mest fått rara skriverier och mängder av underbara brev, men även jag har blivit tilldelad personlighetsdrag baserade på kanske 30 minuter tv-tid. Jag har läst att jag troligen är arbetslös, sjukskriven eller förlagschef. Jag arbetar med flerfunktionsnedsatta unga vuxna.

Jag är glad för alla ni gulliga där ute. Det är era gilla jag ser, era inlägg jag går tillbaka till och era brev jag läser om när jag behöver er. Tack alla ni. Fortsätt!

Jag har valt att avvakta med alla vänförfrågningar från personer jag inte känner sedan innan eller som jag inte har gemensamma kontakter med sedan före Bonde. Detta för att freda mina barn och vänner som inte bett om att dras in i årets kommentarflöde från trollträsket. Jag vet ännu inte vilka av er som är intresserade av mig som person och vilka som vill hitta material att hata på.

Jag svarar på precis ALLA frågor när min sekretess har gått ut vid årsskiftet. Svaret kanske blir "Det vill jag inte berätta", men jag har en och annan godbit jag gärna delar när jag kan. Om jag fortfarande är intressant för er (ni har i alla fall läst så här långt) i januari, kan jag tänka mig att live:a."
Citera
2016-12-15, 22:11
  #8900
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
David var en 15-åring pojke i en vuxen kropp som inte mognat mentalt, och förmodligen aldrig kommer göra det heller. Dessutom verkade han helt humorlös och otroligt tafatt. Så långt ifrån en man som man kan tänka sig.


Men Charlie är en man då i dina ögon?
Citera
2016-12-15, 22:11
  #8901
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Brevskrivaren kan ha sitt eget liv, sin egen karriär, men ska baske mig flytta till gården tycker jag. Jaha så man behöver inte vara intresserad av sin partners liv?? Är man intresserad av personen så brukar man även visa intresse för personens liv....tror säkerligen bonden visar intresse både för brevskrivaren och dennes liv.

Söker man till BSF tar jag för givet att man är intresserad av att bo på landet och varför då ens diskutera vem som ska flytta? Hade jag
inte kunnat tänka mig att bo på en gård hade jag aldrig blivit tillsammans med en bonde. Jag visste från början vilka förutsättningar som gällde. Då blir det ju konstigt om jag hade krävt att han skulle lämna sin gård och flytta in till stan.
Citera
2016-12-15, 22:14
  #8902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
Men om bonden vägrar flytta då? Vad ska brevskrivaren tolka det som? Att bonden inte har känslorna på rätt ställe?

Om det dyker upp komplikationer som gör att brevskrivaren inte längre kan flytta till gården, varför ska då inte bonden försöka göra sitt? Om han nu har känslorna på rätt ställe.

Varför ska bara ena parten offra allt vad det innebär att flytta?

Det är ett trångsynt och egoistiskt förhållningssätt till dejting, oavsett format.

Nej, det är varken trångsynt eller egoistiskt utan realistiskt. Om nu brevskrivaren inte vill flytta så ska den inte skriva till programmet utan internetdejta och tidigt göra klart att flytt inte är ett alternativ.
Citera
2016-12-15, 22:15
  #8903
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Söker man till BSF tar jag för givet att man är intresserad av att bo på landet och varför då ens diskutera vem som ska flytta? Hade jag
inte kunnat tänka mig att bo på en gård hade jag aldrig blivit tillsammans med en bonde. Jag visste från början vilka förutsättningar som gällde. Då blir det ju konstigt om jag hade krävt att han skulle lämna sin gård och flytta in till stan.


Nej precis, söker man till programmet så innebär ju det att man ska vara intresserad av att flytta till landet och gården. Du har ju rätt attityd och inställning till detta. Var likadant med min gudmor, hon blev kär i en bonde och flyttade till hans gård...inte fasen började hon tjafsa om att han skulle göra sig av med gården och flytta till stan. Precis och även brevskrivarna vet ju vilka förutsättningar som gäller.
Citera
2016-12-15, 22:16
  #8904
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Men Charlie är en man då i dina ögon?

Charlie är en pojkvasker som söker uppmärksamhet, men åtminstone både socialt och mentalt mogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in