Citat:
Ursprungligen postat av
AlexandraIda
Jag tycker inte att bönderna är oseriösa för att de inte är beredda att flytta. Det är lite mer komplicerat att bara "satsa" när man är bonde.
Varför skulle det vara det? Att sälja sin gård och leta nytt arbete i en stad är väl samma sak som att sälja sitt hus/lägenhet och flytta till en bondgård för att leta jobb? Båda delarna är naturligtvis omständliga och innebär en stor påfrestning - oavsett om man är bonde eller inte.
Men att bönderna inte ens överväger det alternativet tycker jag visar på oseriös medverkan. Då var man egentligen inte så kär - när allt kom omkring.
"Mitt namn är Hugelak och jag söker en intresserad tjej som ska vara beredd att ge upp allt och hädanefter tillägna hela sitt liv åt det jag tycker om".
Om jag skrev följande kontaktannons på valfri dejtingsajt, hur seriös i mitt dejtande framstår jag som då?
Det är ungefär så bönderna ser på dejtandet och det tycker inte jag är seriöst. Därmed inte sagt att bönderna måste offra allt och sälja sin gård osv, men att det ALLTID ska vara snack om att brevskrivarna ska göra detta stör mig något fruktansvärt.
Ja du bonde, om du är mer kär i en byggnad än i en annan människa, då kommer du aldrig få riktig kärlek!