2016-12-15, 13:06
  #8785
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
Tror inte Erik och Linnea blir långvariga. Linnea sa ju redan efter speeddejtingen att hon trodde hon skulle få känslor för Erik - och det fick hon ju. Hon gick alltså in med det direkt och brydde sig inte om att lära känna honom först, hon är ju bara fyllda 21 år. Men vilka känslor är det egentligen? Jag tror det är mer en "sommarromans" och att hon egentligen bara är lite förtjust, inte kär på riktigt. Och Erik verkar bara vara överväldigad av att en ung och söt tjej är så "galen" i honom. Tror egentligen inte det finns något alls där. Har de pratat med varandra överhuvudtaget? Känns ju som att de mest sitter tysta. Tror den där flörten dör ganska så fort.

Sigrid och Pål är nog det par som kan hålla längst, men då är de ju inte heller matchade i programmet utan Sigrid hittade honom i verkliga livet, vilket gör det så mycket mer seriöst.
Jag tror att Per och hans Carola har goda chanser att lyckas med sitt förhållande. De verkar samspelta och har samma sorts humor. De är också äldst och klokast.
Citera
2016-12-15, 13:34
  #8786
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
Tror inte Erik och Linnea blir långvariga. Linnea sa ju redan efter speeddejtingen att hon trodde hon skulle få känslor för Erik - och det fick hon ju. Hon gick alltså in med det direkt och brydde sig inte om att lära känna honom först, hon är ju bara fyllda 21 år. Men vilka känslor är det egentligen? Jag tror det är mer en "sommarromans" och att hon egentligen bara är lite förtjust, inte kär på riktigt. Och Erik verkar bara vara överväldigad av att en ung och söt tjej är så "galen" i honom. Tror egentligen inte det finns något alls där. Har de pratat med varandra överhuvudtaget? Känns ju som att de mest sitter tysta. Tror den där flörten dör ganska så fort.

Sigrid och Pål är nog det par som kan hålla längst, men då är de ju inte heller matchade i programmet utan Sigrid hittade honom i verkliga livet, vilket gör det så mycket mer seriöst.

Håller med ang. Erik och Linnea. Känns inte som de har något gemensamt alls eller ens något att prata om. Det känns mest som att de pratar om hur bra det känns istället för att lära känna varandra och se om det finns något djupare. Har känt hela tiden att det inte kommer bli något långvarigt mellan dem. Tror att Sigrid och Per har bäst chans att lyckas med sina respektive.
Citera
2016-12-15, 13:52
  #8787
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Tror Jennifer ville ha nåt stadigt inner st inne men sen blev hon ju blåst....hon har ju varit rädd för kärleken, sen får Charlie bort hennes rädsla och sen blev det....ingenting....tycker inte hon sett "nyktert" på nåt alls egentligen.

Fast hur ofta tar det inte slut då i vanliga livet med?
Hon verkade ju också ha ett späckat schema för att umgås, är ju inte lätt heller med distansförhållanden, det vet nog alla som haft det. Hon är väl en vuxen människa eller? Så varför är det så synd om henne om det nu inte blir något, förstår faktiskt inte det?
Sen verkar de ju åtminstone vara vänner på Facebook, så vad är problemet egentligen?
Citera
2016-12-15, 14:30
  #8788
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag tror att Per och hans Carola har goda chanser att lyckas med sitt förhållande. De verkar samspelta och har samma sorts humor. De är också äldst och klokast.

Det tror inte jag. Tror inte Carola vill ge upp hela sitt liv i Sthlm för att flytta ut i skogen. Hade iaf aldrig jag gjort.

Det är lustigt det där, för varför ska det alltid vara brevskrivarna som förväntas offra allt? Arbete, hem, bekantskaper osv. Kärlek handlar ju om att ge och ta? Ibland känns det som om bönderna skyller enbart på brevskrivarna, "det funkade inte med X för hen ville inte flytta hit".

Ja, men vad gjorde du då för att hålla relationen levande? Ingenting. Du förväntade dig bara att din valda brevskrivare skulle offra allt för dig, och när hen vägrade var det hens fel att relationen inte funkade.
Citera
2016-12-15, 15:11
  #8789
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
Det tror inte jag. Tror inte Carola vill ge upp hela sitt liv i Sthlm för att flytta ut i skogen. Hade iaf aldrig jag gjort.

Då skulle hon aldrig ha sökt.


Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
Det är lustigt det där, för varför ska det alltid vara brevskrivarna som förväntas offra allt?

Det är lite av programmets grundtanke. De ensamma "hårt arbetande" bönderna går hemma och lunkar och har inte tid att visa sig på marknaden.
Citera
2016-12-15, 15:27
  #8790
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
Det tror inte jag. Tror inte Carola vill ge upp hela sitt liv i Sthlm för att flytta ut i skogen. Hade iaf aldrig jag gjort.

Det är lustigt det där, för varför ska det alltid vara brevskrivarna som förväntas offra allt? Arbete, hem, bekantskaper osv. Kärlek handlar ju om att ge och ta? Ibland känns det som om bönderna skyller enbart på brevskrivarna, "det funkade inte med X för hen ville inte flytta hit".

Ja, men vad gjorde du då för att hålla relationen levande? Ingenting. Du förväntade dig bara att din valda brevskrivare skulle offra allt för dig, och när hen vägrade var det hens fel att relationen inte funkade.

Är nog lite svårare för en bonde att flytta?
Citera
2016-12-15, 15:29
  #8791
Medlem
De som söker till BSF vet antagligen om vilka förutsättningar som gäller. Visst är det så att man ska ge och ta i kärlek men detta är ju väldigt speciellt eftersom bönderna faktiskt är bundna till sina gårdar och inte har möjlighet att flytta hur som helst. Alltså är det upp till brevskrivarna. Om man inte kan tänka sig att ge upp sitt liv och flytta till den bonde man skrivit till ska man nog inte söka till programmet överhuvudtaget. Så ja, bönderna förväntar sig att det är brevskrivarna som ska flytta men det vet de ju om från början, det är inget som kommer som en överraskning.

Är man själv bunden dit man bor och vet om att den bonde man vill söka till också är bunden så är det nog klokast att avstå eftersom det blir en situation som inte går att ändra på. Att vara bonde är inte som vilket jobb som helst, det är en livsstil, det tar oerhört mycket tid och innebär att man får offra väldigt mycket. Tycker inte att bönderna skyller ifrån sig, snarare är de ärliga och säger som det är, att de inte har möjlighet att bryta upp och ge sig och det får brevskrivna acceptera.
__________________
Senast redigerad av AlexandraIda 2016-12-15 kl. 15:38.
Citera
2016-12-15, 15:56
  #8792
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
Det tror inte jag. Tror inte Carola vill ge upp hela sitt liv i Sthlm för att flytta ut i skogen. Hade iaf aldrig jag gjort.

Det är lustigt det där, för varför ska det alltid vara brevskrivarna som förväntas offra allt? Arbete, hem, bekantskaper osv. Kärlek handlar ju om att ge och ta? Ibland känns det som om bönderna skyller enbart på brevskrivarna, "det funkade inte med X för hen ville inte flytta hit".

Ja, men vad gjorde du då för att hålla relationen levande? Ingenting. Du förväntade dig bara att din valda brevskrivare skulle offra allt för dig, och när hen vägrade var det hens fel att relationen inte funkade.

Nu bygger ju hela programidén på att det är svårt för bönder på landsbygden att hitta nån pga geografiskt läge.

Det är liksom med i spelets regler att man ska vara villig att flytta till sin bonde. Tvärtom är mycket svårare om inte det är en låtsasbonde som kan ta ett annat jobb i stan.
Citera
2016-12-15, 16:02
  #8793
Medlem
Ett tips ; Charlie dyker upp i nästa säsong av Let's dance
Citera
2016-12-15, 16:12
  #8794
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja det är bara att hålla tummarna för att det blir på det viset, annars får dem lägga ner konceptet.


Tycker gruppresan var väldigt trist egentligen. Tjejerna var på spa-behandling, killarna satt och drack öl, lite trams i poolen, tjafs med Erik om Sigrid för femhundrade gången

Nej resorna är till för att bönderna och deras utvalda brevskrivare ska vara ensamma med varadra och lära känna varandra mera och utforska landet dem är i lite på tu man hand. Det ska också vara individuella resmål som jag ser det, så resan igår var inte alls vad jag vill ha i BSF. VAd tyckte du om gruppresan??

Nej tror inte alls det är så perfekt som dem ville få det att framstå, och absolut inte mellan Jennifer och Charlie, hon var ju sur när hon yttrade sig om dem i nästa avsnitt och man såg ju hur uttråkad han var av Jennifer sällskap på Malta. Ingen kärlek där inte. Tvekar på Per och Carola men hoppas för Pers skull. Tror det blev kärlek för dem övriga två paren och ett av dem lever ju ihop idag.

Jag tycker gruppresan var ganska tråkig och det blev rätt ytligt. Kändes mer som det var ett kompisgäng som åkte iväg på en resa. Otroligt uttjatat det där om Sigrid och Erik, skönt att säsongen är över och att man slipper höra mer. Tycker det blev för mycket när de pratade om hur härligt det var att alla fann kärleken, att det kändes så lätt och naturligt. Kändes inte alls äkta.
Citera
2016-12-15, 16:24
  #8795
Medlem
hugelak90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
De som söker till BSF vet antagligen om vilka förutsättningar som gäller. Visst är det så att man ska ge och ta i kärlek men detta är ju väldigt speciellt eftersom bönderna faktiskt är bundna till sina gårdar och inte har möjlighet att flytta hur som helst. Alltså är det upp till brevskrivarna. Om man inte kan tänka sig att ge upp sitt liv och flytta till den bonde man skrivit till ska man nog inte söka till programmet överhuvudtaget. Så ja, bönderna förväntar sig att det är brevskrivarna som ska flytta men det vet de ju om från början, det är inget som kommer som en överraskning.

Är man själv bunden dit man bor och vet om att den bonde man vill söka till också är bunden så är det nog klokast att avstå eftersom det blir en situation som inte går att ändra på. Att vara bonde är inte som vilket jobb som helst, det är en livsstil, det tar oerhört mycket tid och innebär att man får offra väldigt mycket. Tycker inte att bönderna skyller ifrån sig, snarare är de ärliga och säger som det är, att de inte har möjlighet att bryta upp och ge sig och det får brevskrivna acceptera.

Fast hur seriös är då kärleken från bondens sida? Finns ingen universal lag på att alla bönder har det ultimata arbetet och att de absolut inte ska byta yrke/flytta till annan gård.

Jag tycker bönderna ska gå in med en annan inställning än: "de jag dejtar ska offra allt för mig".

istället borde de gå in med inställningen: "jag ska kompromissa med de jag dejtar".

Sen förstår jag själva grundtanken med programmet, men om bönderna nu är så "förälskade" i den de valt, varför satsar de inte mer? Det bevisar ju nånstans att de själva inte var så seriösa i dejtandet.

Sen ska ju självklart brevskrivarna också offra sig. Men att det enbart ska vara brevskrivarna som måste offra sig köper jag aldrig.
Citera
2016-12-15, 16:24
  #8796
Medlem
VelvetReds avatar
Verkar som att man verkligen fokuserat på dramatik i årets säsong...

Erik och Linea lär väl bli ett minne blott när Linnea väl får reda på att hennes Prins bara var en groda? Han har ju även sagt en del nedlåtande saker om henne igenom programmen, som att hon "inte uppfyller alla kraven" osv?

Jennifer kommer bli lämnad kvar utav charlie, en sådan uppenbar kasanova, men samtisigt, vad skulle hon annars välja? David satt fast i sin egen ångest och kunde inte visa sitt inre för henne, åtminstone inte inför kamerorna.

Sigrid kan väl få ligga med sin boy-toy ifrån Rättvik. Men det kommer inte att hålla, de har för mycket på varsitt håll tror jag.

Per och Carola är de som jag mest hoppas att det verkligen skall hålla. Per verkar vara en fin man och han förtjänar den glädjen som han uttryckt under programmets gång, frågan är om Carola kan stanna kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in