2016-12-15, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Utredning pågår - eftersom MSM inte gör sitt jobb som undersökande journalister, har privatpersoner/fd anställda inom MSM (som t ex David Seaman) tagit vid. Det grävs och grävs efter liken i garderoben förstår du.

Det är inte olagligt att posta suggestiva bebisbilder på andras småbarn på sitt instagram, men ytterst suspekt om man är en homosexuell näringsidkare som är RÄDD OM SITT RYKTE - såvida det inte är en medveten marknadsföring till en viss målgrupp...

Ingen som har reagerat på att peddoanklagade James Alefantis ännu inte ställt sig på pizzeriataket med megafon och utropat: JAG ÄR TA MIG F** INGEN PEDOFIL!!!

För det är vad en normal person hade gjort, som fått sitt personliga rykte OCH sin verksamhet allvarligt skadad av ryktesspridning. Det vi har läst om Alefantis är att han haft fullt upp med att "städa upp" efter Pizzagateskandalen. Jojo, städa upp. Barnalik, bäste bajspackar-James/j'aime les enfants? Jag bara undrar...

Ok så med andra ord finns det inte minsta BEVIS utan bara tomma påståenden....
Citera
2016-12-15, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Ok så med andra ord finns det inte minsta BEVIS utan bara tomma påståenden....
Bevis på vad? Att det har postats skumma kodade mail och utmanande bilder med suggestiv text rörande småbarn? Bevisat. Att det finns ett märkligt hett intresse för pizzahålan CometPingPong bland Washingtons elit i form av fundraiserevent etc? Bevisat. Att James Alefantis, en pizzabagare, har kontakter med David Brock, Tony Podesta och folk på höga stolar i Washington DC? Bevisat. Sen de tre pedofilloggorna på den numera ökända pizzagatan, inkl Terrasol där Hillary har fotats. Bevisat. Med mera. Med mera.

Och så glömde jag nästan: bögar är i högriskzonen för pedofili, detta är vetenskapligt bevisat, källa finns. David Brock och James Alefatis är bögar och har haft ett sexuellt förhållande.

Så med andra ord finns det anledning till oro, och därför gräver undersökande journalister ofta på egen bekostad, eftersom MSM vägrar röra i denna härva med tång. Allt pga en sketen sleten pizzeria, den måste vara mycket viktig, närmast helig...
Citera
2016-12-15, 15:40
Medlem
Citat:
Bevis på vad? Att det har postats skumma kodade mail och utmanande bilder med suggestiv text rörande småbarn? Bevisat. Att det finns ett märkligt hett intresse för pizzahålan CometPingPong bland Washingtons elit i form av fundraiserevent etc? Bevisat. Att James Alefantis, en pizzabagare, har kontakter med David Brock, Tony Podesta och folk på höga stolar i Washington DC? Bevisat. Sen de tre pedofilloggorna på den numera ökända pizzagatan, inkl Terrasol där Hillary har fotats. Bevisat. Med mera. Med mera.

Så med andra ord finns det anledning till oro, och därför gräver undersökande journalister ofta på egen bekostad, eftersom MSM vägrar röra i denna härva med tång. Allt pga en sketen sleten pizzeria, den måste vara mycket viktig, närmast helig...

Allt du räknat upp är bara hjärnspöken & tyckande.
Citera
2016-12-15, 16:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Allt du räknat upp är bara hjärnspöken & tyckande.
That's a bingo. Man blir ju fasen oroad.
Ta t ex weseeyou's idol David Seaman. En total nobody som postar ny video varje dag med obskyra referenser till pizzagate. Allihop med texten "Donate to my patreon!" någonstans synlig.

Jojo. Många som jagar uppmärksamhet i pizzagates skugga.

SOM SAGT. IG-bilder & hashtags är suggestiva och creepy. Men inte olagliga. Naturligtvis är det udda att en pizzabagare hamnar på 49:e plats bland D.C:s elit. Mer än så, not so much. Till skillnad från alla nya skrikmongon härinne så har jag gjort min egen research.
Citera
2016-12-15, 16:27
Medlem
Citat:
Är det något särskilt "påstående" jag har postat som du stör dig särskilt på? Lite svårt att bemöta flummig kritik.

Tja din senaste Gish gallop i inlägg 650..
Citera
2016-12-15, 16:28
Medlem
Citat:
Tja din senaste Gish gallop i inlägg 650..
Du får allt citera om du ska förvänta dig ett svar.
Citera
2016-12-15, 16:30
Medlem
Citat:

Och så glömde jag nästan: bögar är i högriskzonen för pedofili, detta är vetenskapligt bevisat, källa finns. David Brock och James Alefatis är bögar och har haft ett sexuellt förhållande.

Ok här har du...
Citera
2016-12-15, 16:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Du får allt citera om du ska förvänta dig ett svar.
Sam Vimes ifrågasätter helt enkelt allt du skrev i inlägg #650
Citera
2016-12-15, 16:43
Medlem
cheshires avatar
Citat:
Måste bara fråga er som postar påstående efter påstående, finns det nått enda i er lavin av svammel som skulle hålla i en domstol?
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Du vänder dig iofs till de fullt troende men, det kan jag svara på:
absolut inte.
Det är därför jag blir så irriterad av att läsa påståenden härinne som redan debunkats trettio gånger. Det kommer fortsätta komma in folk som aldrig ens läste reddit-trådarna, 8ch trådarna eller ens voat. De kommer fortsätta fråga om samma jävla saker. De kommer bli fortsatt uppretade av att folk i tråden kritiserar/ debunkar dem.
Jag måste säga att jag är lite fascinerad över retoriken som används här av... vissa. Kan någon förklara exakt VAD det är som har debunkats? Pizzagate är vad Pizzagate är tills Pizzagate har blivit fullständigt utrett. Är det så svårt att förstå?

Jag tycker inte vi skall gå handlingarna i förväg och börja gissa om huruvida det lilla material som hittats hittills skulle hålla i domstol eller inte. Den springande punkten är ju om materialet som finns tillgängligt kan anses vara en tillräckligt fast grund att stå på för att en anmälan skall upprättas vilket kräver att en grundlig utredning genomförs.

Om svaret på den frågan blir Ja så tycker jag utgångsläget för att kunna hitta mer information blir lite bättre. Blir svaret Nej då Pizzagate bara är "fake news", vilket den korrupta fake news mainstream median redan konstaterat, så kanske vi skall lägga locket på och anse Pizzagate debunkat? Om så är fallet så uppstår dock frågan exakt VAD det är som har debunkats. Kan någon svara på det?

#PizzaGate och #SpiritCooking är en ny tappning av Thelema och Aleister Crowley
Citera
2016-12-15, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheshire
Jag måste säga att jag är lite fascinerad över retoriken som används här av... vissa. Kan någon förklara exakt VAD det är som har debunkats? Pizzagate är vad Pizzagate är tills Pizzagate har blivit fullständigt utrett. Är det så svårt att förstå?

Jag tycker inte vi skall gå handlingarna i förväg och börja gissa om huruvida det lilla material som hittats hittills skulle hålla i domstol eller inte. Den springande punkten är ju om materialet som finns tillgängligt kan anses vara en tillräckligt fast grund att stå på för att en anmälan skall upprättas vilket kräver att en grundlig utredning genomförs.

Om svaret på den frågan blir Ja så tycker jag utgångsläget för att kunna hitta mer information blir lite bättre. Blir svaret Nej då Pizzagate bara är "fake news", vilket den korrupta fake news mainstream median redan konstaterat, så kanske vi skall lägga locket på och anse Pizzagate debunkat? Om så är fallet så uppstår dock frågan exakt VAD det är som har debunkats. Kan någon svara på det?

#PizzaGate och #SpiritCooking är en ny tappning av Thelema och Aleister Crowley

Den åklagare som får en ev. anmälan på sitt bord kommer att garva läppen avs sig & kasta ut anmälan.
Citera
2016-12-15, 16:52
Medlem
Citat:
Ok här har du...
Accepterar du Mayokliniken och dess forskning som trovärdig vetenskaplig källa?

Börja med att läsa detta:

"Mayokliniken utvecklats till ett berömt centrum för sjukvård samt medicinsk forskning och undervisning.
Mayokliniken är den första och största integrerade icke-kommersiella medicinska institutionen i världen, och sysselsätter mer än 3 800 läkare och forskare och 50 900 annan allierad hälsovårdspersonal."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mayokliniken

Om svar ja, här kommer bomben:

"Pedophiles are usually attracted to a particular age range and/or sex of child. Research categorizes male pedophiles by whether they are attracted to only male children (homosexual pedophilia), female children (heterosexual pedophilia), or children from both sexes (bisexual pedophilia). [3,6,10,29] The percentage of homosexual pedophiles ranges from 9% to 40%, which is approximately 4 to 20 times higher than the rate of adult men attracted to other adult men (using a prevalence rate of adult homosexuality of 2%-4%). [5,7,10,19,29,30] This finding does not imply that homosexuals are more likely to molest children, just that a larger percentage of pedophiles are homosexual or bisexual in orientation to children. [19] Individuals attracted to females usually prefer children between the ages of 8 and 10 years. [3,5,31] Individuals attracted to males usually prefer slightly older boys between the ages of 10 and 13 years. [3,5]"

https://www.quora.com/Is-there-a-correlation-between-homosexuality-and-pedophilia

http://www.mayoclinicproceedings.org/article/S0025-6196(11)61074-4/fulltext

So there, vetenskaplig källa på att pedofil dragning är vanligare bland homofiler...som jag skrev...och att homofiler som mailar utmanande barnbilder + text BÖR väcka oro hos en tänkande hjärna. Gäller givetvis om det även var en hetero som mailade. Men i gayvärlden är väl toleransen större kan jag tänka mig...allt kärlek är ju vacker, och pederaster kämpar hårt för att accepteras i regnbågen....
Citera
2016-12-15, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Sam Vimes ifrågasätter helt enkelt allt du skrev i inlägg #650
Det vet väl inte du? Isf är det rent trams, då vi vet att Alefantis har postat bilder på barn. Det har han själv erkänt, men han skyller på att det är "cute pictures" och att barnet tillhör ngn släkting..jojojaja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in