2016-12-15, 11:08
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Framgick det om hon bodde hos en fosterfamilj eller på något HVB-hem?

Jag är helt förfärad över att de som har ansvaret för henne tillåter en 14-årig tjej att umgås med en åtta år äldre kille, som dessutom har drogproblem, inte reagerar när tjejen börjar bära sjal och tar åtta dagar på sig att kontakta föräldrarna efter att hon rymt.
Vad har IVO att säga om det och har familjen eller hemmet kvar sitt tillstånd för att ta emot ungdomar?
Vet någon mer om just den biten?

Jag är också otroligt imponerad av föräldrarnas beslutsamma kamp och sakliga diskussioner med myndighetspersoner. De verkar ju inte precis vara resursstarka eller resvana så helt sanslöst att de handgripligt engagerar sig själva på det här sättet.
Det är fruktansvärt svårt att hindra en fjortonårig flicka från att umgås med den olämplige pojke hon fallit för, se eller läs klassikern Romeo och Julia, där Julia är just 14 år när hon trotsar familj och samhälle. Slutar med döden för båda två.
Att den här arabiske pojken (algerier, varför var han överhuvudtaget här?) var omhändertagen, sysslade med knark och annat gjorde honom oemotståndlig i den naiva flickans ögon

Men att familjehemmet inte hörde av sig till föräldrarna förrän efter åtta dagars bortovaro säger ju en del om deras IQ. Men antagligen var de dödströtta på den strulande flickan och hoppades att hon aldrig skulle komma tillbaka..
En jädrans sisu hos föräldrarna i alla fall, finnländare kan, minsann.
Citera
2016-12-15, 11:16
Medlem
Beatriceaurores avatar
Jag kan inte låta bli att undra över flickans sinnestillstånd, tycker hon verkar mer än lovligt borta bortsett från den farliga åldern då man blir "vansinnigt kär" i precis vem som helst.
Hon pratar så konstigt, det kan inte riktigt förklaras med att hon umgåtts med kriminella araber.

Påminner om filmstjärnan Anita Ekberg som efter ett år i Amerikat hade "glömt" det svenska språket
Citera
2016-12-15, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Jag kan inte låta bli att undra över flickans sinnestillstånd, tycker hon verkar mer än lovligt borta bortsett från den farliga åldern då man blir "vansinnigt kär" i precis vem som helst.
Hon pratar så konstigt, det kan inte riktigt förklaras med att hon umgåtts med kriminella araber.

Påminner om filmstjärnan Anita Ekberg som efter ett år i Amerikat hade "glömt" det svenska språket

Inte bara hon, många svenska flickor som påstår att de ateister umgås bara med muslimer, ännu har relationer med de, och om jag försöker att varna de om Islam som ideologi de ta de muslimer sida och tar slut med mig.

Det måste peka på annars många tonåriga svenskar ska hämnar på IS område
Citera
2016-12-15, 12:15
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Har du verkligen sett dokumentären? Då borde du ha förstått att flickan inte alls självmant har konverterat till islam. Det var hennes pojkvän som påverkade henne till det, och väl nere i Islamiska Staten hade flickan inget annat val än att följa de regler som gäller där. Att hon fortfarande skulle "vara" muslim är väl tveksamt - frågan är om hon bara är omogen för sin ålder eller har någon sorts diagnos - men med hennes erfarenheter i bagaget borde hon verkligen uppskatta vad hon har i Sverige.
...

Av hennes Facebook att döma så är hon stolt muslim. Jag tror inte en sekund att hon inte visste och inte märkte att de var på väg till Syrien. Att hon inte skulle ha känt till vad IS var för något tror jag inte heller en sekund på.
Citera
2016-12-15, 13:20
Medlem
Efter att ha sett TV-programmet så är det fullständigt klart att denna familj där tjejen har växt upp i har stora problem. Dottern placerad i ett annat hem, efter att ha knarkat bla. Å sen kommer föräldrarna och ställer krav på samhället om hjälp för att få hem sin dotter. Fy fan, dom skulle inte ha skaffat barn in the first place. Dom klarar inte av det så är det. Begär att andra ska riskera livet för sitt eget misslyckande. Den här gossen som nu kommer hit kommer även han att bli omhändertagen av samhället i framtiden. Åt helvete.
Citera
2016-12-15, 13:29
Medlem
Har också intrycket att det är fråga om en trasig tjej, redan innan hon träffade den här killen som visade sig vara en terrorist.

Ett jäkla skitliv helt enkelt och det lär fortsätta så. Man kan hoppas att hon lärt sig en läxa. Det är egentligen ett helt horribelt liv hon valde att leva.

Jag tycker man ska vara vaksam kring den här tjejen. Trots allt så har hon accepterat en religion och även ett extremt levnadssätt som sänder ut varningssignaler så det skriker om det.

Droger och annat också med i bilden.

På sätt och vis kanske det hade varit bäst om hon också dött i terrorkriget för det kan bli ett väldigt tufft liv för henne att leva och min gissning är att föräldar och samhälle försöker, men hon kommer att sluta med en överdos före hon är 18.
Citera
2016-12-15, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Av hennes Facebook att döma så är hon stolt muslim. Jag tror inte en sekund att hon inte visste och inte märkte att de var på väg till Syrien. Att hon inte skulle ha känt till vad IS var för något tror jag inte heller en sekund på.

Okej. I mina ögon framstår hon som en naiv svensk flicka som blir duperad av sin arabiske pojkvän. Visst förstod hon att de var på väg till Syrien, däremot tror jag inte att hon hade en aning om vad det innebar att bli en del av Islamiska Staten. Ärligt talat hur mycket vet man om världen när man är en obildad "dum" 15-åring? Men jag har bara sett dokumentären, inte kollat upp hennes facebook.
Citera
2016-12-15, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexus314
Efter att ha sett TV-programmet så är det fullständigt klart att denna familj där tjejen har växt upp i har stora problem. Dottern placerad i ett annat hem, efter att ha knarkat bla. Å sen kommer föräldrarna och ställer krav på samhället om hjälp för att få hem sin dotter. Fy fan, dom skulle inte ha skaffat barn in the first place. Dom klarar inte av det så är det. Begär att andra ska riskera livet för sitt eget misslyckande. Den här gossen som nu kommer hit kommer även han att bli omhändertagen av samhället i framtiden. Åt helvete.

Skitsnack. Familjen har ytterligare tre barn som verkar må bra. Det finns inga som helst tecken på att de skulle vara dåliga föräldrar. Att flickan var placerad i familjehem berodde på att hon använde droger och behövde hjälp med att bli fri från detta. Familjen litade på att socialen tog väl hand om henne, istället fick de reda på att hon hade rymt.

Och vadå ställa krav på samhället? Som svensk medborgare och skattebetalare har man rätt att få hjälp av utrikesdepartementet vid olyckor eller oförutsedda händelser i utlandet, även när det gäller omyndiga barn på rymmen. Familjen betalade stora summor pengar för att få hjälp att frita sin dotter. Det finns människor som riskerar sitt liv för pengar. Exempelvis alla soldater som finns i världen, oavsett om de är anställda av staten eller arbetar som frilans.
Citera
2016-12-15, 14:57
Medlem
Mplokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Jag ber om ursäkt att jag inte riktigt har hängt med i denna historian och bara kommer in i tråden såhär. Men är den bilden från när hon ska ha varit nere hos IS? Varför har hon inte huckle på sig?

Vet inte, nån postade den tidigare här med andra bilder. Kanske inte behöver täcka sig inomhus.
Citera
2016-12-15, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lexus314
haru ens sett dokumentären dumjävel? "Gossen" dog ju, antar du menar hebefil/pundar/isis araben som hon va tillsammans med. Tvärtom är det fittigt att dom fått göra allt själv, utan någon som helst hjälp. Undra hur alla olika myndigheter etc hade reagerat om typ kungen sätt där nere.

Och bara för hon verkar sjukt spåras betyder inte att föräldrarna är dåliga, har flera bekanta med skitbra familjer som inte sköter sig ett skit, finns också skitkassa familjer där det inte alls varit nått fel på deras barn... det är ju inte nån jävla hund som fostrar upp, man kan inte alltid skylla på föräldrarna imo
Citera
2016-12-15, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Har också intrycket att det är fråga om en trasig tjej, redan innan hon träffade den här killen som visade sig vara en terrorist.

Ett jäkla skitliv helt enkelt och det lär fortsätta så. Man kan hoppas att hon lärt sig en läxa. Det är egentligen ett helt horribelt liv hon valde att leva.

Jag tycker man ska vara vaksam kring den här tjejen. Trots allt så har hon accepterat en religion och även ett extremt levnadssätt som sänder ut varningssignaler så det skriker om det.

Droger och annat också med i bilden.

På sätt och vis kanske det hade varit bäst om hon också dött i terrorkriget för det kan bli ett väldigt tufft liv för henne att leva och min gissning är att föräldar och samhälle försöker, men hon kommer att sluta med en överdos före hon är 18.
jo läste hennes blogg sedan 2014, sjukt spårat liv för en då 13åring, kanske det här får henne att byta spår, om inte så förstår jag inte vad som skulle få hon att ändra sig.
Citera
2016-12-15, 16:35
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mploko
Vet inte, nån postade den tidigare här med andra bilder. Kanske inte behöver täcka sig inomhus.
Tillsammans med enbart andra kvinnor inomhus kan hon säkert ta av hucklet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in