Citat:
Det är fruktansvärt svårt att hindra en fjortonårig flicka från att umgås med den olämplige pojke hon fallit för, se eller läs klassikern Romeo och Julia, där Julia är just 14 år när hon trotsar familj och samhälle. Slutar med döden för båda två. Framgick det om hon bodde hos en fosterfamilj eller på något HVB-hem?
Jag är helt förfärad över att de som har ansvaret för henne tillåter en 14-årig tjej att umgås med en åtta år äldre kille, som dessutom har drogproblem, inte reagerar när tjejen börjar bära sjal och tar åtta dagar på sig att kontakta föräldrarna efter att hon rymt.
Vad har IVO att säga om det och har familjen eller hemmet kvar sitt tillstånd för att ta emot ungdomar?
Vet någon mer om just den biten?
Jag är också otroligt imponerad av föräldrarnas beslutsamma kamp och sakliga diskussioner med myndighetspersoner. De verkar ju inte precis vara resursstarka eller resvana så helt sanslöst att de handgripligt engagerar sig själva på det här sättet.
Jag är helt förfärad över att de som har ansvaret för henne tillåter en 14-årig tjej att umgås med en åtta år äldre kille, som dessutom har drogproblem, inte reagerar när tjejen börjar bära sjal och tar åtta dagar på sig att kontakta föräldrarna efter att hon rymt.
Vad har IVO att säga om det och har familjen eller hemmet kvar sitt tillstånd för att ta emot ungdomar?
Vet någon mer om just den biten?
Jag är också otroligt imponerad av föräldrarnas beslutsamma kamp och sakliga diskussioner med myndighetspersoner. De verkar ju inte precis vara resursstarka eller resvana så helt sanslöst att de handgripligt engagerar sig själva på det här sättet.
Att den här arabiske pojken (algerier, varför var han överhuvudtaget här?) var omhändertagen, sysslade med knark och annat gjorde honom oemotståndlig i den naiva flickans ögon
Men att familjehemmet inte hörde av sig till föräldrarna förrän efter åtta dagars bortovaro säger ju en del om deras IQ. Men antagligen var de dödströtta på den strulande flickan och hoppades att hon aldrig skulle komma tillbaka..
En jädrans sisu hos föräldrarna i alla fall, finnländare
kan, minsann.