2016-12-14, 21:05
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Absolut! Det är dags att polisen revanscherar sig nu....loppet behöver inte alls vara kört. Bra att det uppmärksammas och det blir allt tydligare hur eländigt det hela sköttes från början.
Jag undrar om beslut om husrannsakan först måste godkännas av åklagare? Skulle det i så fall ha varit Lindelöw förstår man att det inte blev av. Troligast ändå var väl att det inte kom någon begäran från polisen. Öhman sa ju att han inte var skäligen misstänkt.

Polisens revansch

Jag har en känsla av att polisen har en liten revansch på gång. Och Börje Öhman är nog väldigt ärlig när han säger att han verkligen vill lösa det här mordet. Jag har fattat tycke för Börje, för övrigt. Trots Leif GWs nedsättande kommentarer om honom känns Börje som en otroligt genuin och eftertänksam person.

Det var nog lite förhastat av mig att döma ut honom baserat på Leif GWs referenser.
Citera
2016-12-14, 21:07
Medlem
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/man-intressant-i-evafallet
Citera
2016-12-14, 21:31
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Ja det är Eva Jagebo som har ansvar över utredningen, hon är märkligt osynlig i ärendet, visst har BÖ bättre kunskaper om fallet rent allmänt men borde inte nya ögon granska fallet? Dags för EJ att visa vem som är boss?

Det beror nog på att BÖ är kommunikatör hos polisen (i hela Norrland tror jag faktiskt) som det är han som uttalar sig, tror inte det har något att göra med att han hade hand om fallet tidigare.
Så är det i alla polisens fall i Norrland, det är bara BÖ som man hör något ifrån.
Citera
2016-12-15, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Polisens revansch

Jag har en känsla av att polisen har en liten revansch på gång. Och Börje Öhman är nog väldigt ärlig när han säger att han verkligen vill lösa det här mordet. Jag har fattat tycke för Börje, för övrigt. Trots Leif GWs nedsättande kommentarer om honom känns Börje som en otroligt genuin och eftertänksam person.

Det var nog lite förhastat av mig att döma ut honom baserat på Leif GWs referenser.

Börje Öhman kan säkert vara en genuin person. Däremot är det väl magstarkt när han påstår att inga stora och avgörande fel begåtts i utredningen under resans gång, och att man inte borde ha kunnat gjort saker och ting annorlunda.
Citera
2016-12-15, 06:35
Medlem
Citat:
Ja det är Eva Jagebo som har ansvar över utredningen, hon är märkligt osynlig i ärendet, visst har BÖ bättre kunskaper om fallet rent allmänt men borde inte nya ögon granska fallet? Dags för EJ att visa vem som är boss?
det var henne jag mailade och hon har semester tom. 2/1 . Hon gav mig ett tfn.nr och ett annat namn ifall det var akut , men kändes som jag ville vänta tills hon kom tillbaka . Jag skrev att jag återigen ville berätta om lör. morg. samt frågade om jag kunde få tillgång till mitt förhörsprotokoll . Tycker att det borde vara en offentlig handling. Främst ville jag veta namnen på dom som förhörde mig och ifrågasätta deras agerande vid förhöret
Citera
2016-12-15, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
tror att anledningen till att han sa till polisen att han varit ute och letat på natten är ifall något vittne skulle säga att dom sett honom ute med bilen under natten

Jag har en fråga till dig , hoppas att du kan svara.
Kramforsån rinner den tätt intill gångvägen hela sträckan fram till hotell Kramm?
Citera
2016-12-15, 06:51
Medlem
Citat:
det var henne jag mailade och hon har semester tom. 2/1 . Hon gav mig ett tfn.nr och ett annat namn ifall det var akut , men kändes som jag ville vänta tills hon kom tillbaka . Jag skrev att jag återigen ville berätta om lör. morg. samt frågade om jag kunde få tillgång till mitt förhörsprotokoll . Tycker att det borde vara en offentlig handling. Främst ville jag veta namnen på dom som förhörde mig och ifrågasätta deras agerande vid förhöret

Jättebra initiativ av dig, polisen behöver ha lite av blåslampa på sig nu!
Citera
2016-12-15, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Jag har en fråga till dig , hoppas att du kan svara.
Kramforsån rinner den tätt intill gångvägen hela sträckan fram till hotell Kramm?
Ja jag tror man kan följa ån hela vägen från bruket till kramm
Citera
2016-12-15, 08:02
Medlem
Citat:

Bra initiativ!
Citera
2016-12-15, 09:32
Medlem
Ingen uppdatering på SVT ännu, så granskningen kanske är över. Vem som mördade Eva Söderström råder det inga tvivel om. Men hur kunde utredningen gå så fel? Det förblir en obesvarad gåta. Som jag fått berättat för mig så ska den utpekade mannen ofta besökt polisstationen för att hålla sig uppdaterad, och kunde få fram tillräcklig info för att anpassa sina historier, men det är såklart inte hela förklaringen till den här skandalen.

Mannen var som tidigare sagt dessutom påstridig kring fyndplatsen på morgonen, inte ett dugg chockad, nu är det bekräftat genom SVTs reportage, det är dags för Eva Jagebo att agera nu.
Senast redigerad av echoesofglory 2016-12-15 kl. 09:44.
Citera
2016-12-15, 11:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ingen uppdatering på SVT ännu, så granskningen kanske är över. Vem som mördade Eva Söderström råder det inga tvivel om. Men hur kunde utredningen gå så fel? Det förblir en obesvarad gåta. Som jag fått berättat för mig så ska den utpekade mannen ofta besökt polisstationen för att hålla sig uppdaterad, och kunde få fram tillräcklig info för att anpassa sina historier, men det är såklart inte hela förklaringen till den här skandalen.

Mannen var som tidigare sagt dessutom påstridig kring fyndplatsen på morgonen, inte ett dugg chockad, nu är det bekräftat genom SVTs reportage, det är dags för Eva Jagebo att agera nu.

Ett sådant beteende borde väckt ytterligare misstankar tycker jag.
Citera
2016-12-15, 14:02
Medlem
Citat:

Skulle de uppgifterna stämma att han regelbundet kunde få tillgång till uppdaterade uppgifter från polisen, måste någon där ha begått tjänstefel, då torde det handla om jäv. Är uppgifterna korrekta är detta på väg att bli en polisiär härdsmälta av sällan skådat slag. Såvida de inte redan är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in