Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
Med samma logik kan du hävda att det är OK att våldta givet att offret inte gör motstånd och du inte använder våld. Det är inte OK eftersom lagligt sex kräver att bägge är med på det. Att sätta på någon som är full, sover etc är våldäkt. Givet det kan mycket väl tilltvingat oskyddat sex vara våldtäkt. Huruvida någon smittas eller inte avgör inte om det är våldtäkt.
Alltså jag känner på mig att du inte har eller har haft så mycket sex i ditt liv.
Finns det någon som blivit dömd i Sverige för att ha tagit av sig kondomen under ett samlag där ingen av de deltagande var smittad med någon sjukdom och ingen blev gravid?
Funkar det att anklaga en kvinna som säger hon äter p-piller, är steril etc för våldtäkt om hon råkar bli gravid?
Du vet att Sofia Wilen hade ett ca 60 minuters långt frivilligt kondomlöst förspel och att hennes beslut om att HIV-testa sig togs flera timmar INNAN nattens femte och sista samlag?
Jag har en bekant som blir otroligt upphetsad av tanken på att hon blir "påsatt" (som du skriver) när hon sover. Allt planerat såklart.
Sex är invecklade saker. Ingen blir dömd för våldtäkt om de tar av sig röda strumpor trots att kvinnan ville att mannen skulle ha på sig det. Ingen blir våldtäktsdömd för att de medvetet eller inte struntade i kondom.
Vad gäller samtycke så kommer inte det i 8-timmarsperioder.
Och Anonymare, jag antar att du fortfarande fegt tackar nej till den där ölen jag är villig att bjuda dig på. Jag är så jävla nyfiken på vad du är för typ. Vill du ta en i mellandagarna?