Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Hehehe, git gud va!!!
Jag tog också free från PS+ och började spela häromdagen. Blev fast direkt, riktigt roligt. Härlig Souls-känsla men inte lika bestraffande. Jag som har begränsad speltid har lite svårt för souls, detta är mer lättillgängligt.
Jag kör heavy armor och rogue-spells. Dock kör jag mest närstrid. Pendlar mellan 1h och sköld samt div 2h-vapen tex My Axe. My Axe har ju en sjuk DPS men det tar tamejfan en kvart att svinga. Jag tycker om att köra med sköld och jag kan svinga snabbare och fler gånger utan att staminan tar slut. Med My Axe så orkas bara ett par slag.. ska man då blocka eller dodga så blir man ofta stående utan att kunna göra något.
Grabbarna med sköld är ganska svåra, det är tanken. En sköldbärande krigare är skyddad. Det gäller att finna öppningar eller ta honom bakifrån, tex med din initala spell som alla har.
Jag sänker sköld-killarna genom att göra en jumping heavy attack. Dvs sprinta och gör en heavy attack. Även om du träffar skölden hans så tappar han liv. Han försöker ju slå dig när du kommer nära så tanken är att han ger dig en öppning medan du attackerar. Jag one-shottar (båda) sköld-killarna ifall jag får in en fullträff med denna.
Det är också mycket effektivt att springa och höja skölden mot fienden, då famlar han. En del ramlar helt. Men du kör med agility-vapen hoppas jag då, och dessa har svårt att penetrera försvaret på en tung kille va.
Jag orkar inte loota allting eller göra allting, har för lite speltid för det. Men till skillnad från Souls så har jag råd med några misstag. Jag kan ta mycket stryk innan jag dör med min heavy armor och tower shield.
Kör jag med den två-handade yxan My Axe med en Flawless luck-rune så dräps alla vanliga fiender (hittils) med en heavy-attack, men all stamina tar ju slut så det gäller att träffa.
Det är helt klart roligare enligt mig att köra sword and board.
Ge det en till chans. Kör heavy-armor och sköld. Rogue är helt klart viable med det kräver mer git-gud. Man är väldigt squishy i början, man har så lite HP. Tog flera försök innan jag fick ihjäl sköld-killarna i början som jag numera kan ta två åt gången av.
Jag är inte klar ännu, har precis dödat The Guardian. Tog tre försök.
Commandern är svår, men den enligt mig svåraste hittils kommer efter Commander - nämligen The Worshiper. Han tog många försök innan jag sänkte honom.