2016-12-14, 11:25
Medlem
Giggsys avatar
Obegripligt hur denna serie vunnit internationella priser.
Citera
2016-12-14, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
Okej jag tog mig i kragen och sg alla avsnitt. Om man bortser frn de magnifika vyerna och fotot i filmen s r det vl en medioker popcornsrulle i brist p bttre. Slutet var p ett stt frvnansvrt medans det samtidigt lmnade mycket osvarat. Ngon som tror p en ssong 2?

Varken tror eller hoppas p en ssong 2! Vad skulle den handla om?

Slutet var bde ovntat och krystat. Man trodde ju inte att alla i gruvan skulle mrdas direkt!
Citera
2016-12-14, 17:20
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink

Slutet var bde ovntat och krystat. Man trodde ju inte att alla i gruvan skulle mrdas direkt!

Vad r problemet med det? Jag fattar iofs inte varfr Eddie stannade med dem. Det hade han vl kunnat skta, utan att stryka med sjlv.

Frstr fortfarande inte grejen med att stan inte behvde flyttas. Varfr flyttar man stan d? En stor kostnad fr bolaget, utan ngon anledning alls? Det har ju inget med uranet att gra, eftersom det snarare var en deal man gjorde med de 22, och inte med bolaget direkt.

Lste ngon komisk text i ngon svensk tidning, dr man menade att slutet spelade p knslor. Man nmnde specifikt att Kimmo tittade p fosterbilden in i det sista. Varfr skulle ngon bry sig det minsta om, huruvida de hr bnderna, som ddat en kvinna p rtt lsa grunder, verlever eller inte?

Jag skulle verkligen vilja veta vad de franska skdisarna tyckte om det hela, inte minst Olivier Gourmet, som verkligen inte hade manuset med sig
Citera
2016-12-14, 18:54
Moderator
Psilosophers avatar
Det har uppsttt en debatt nu, kring Kiruna/Spmi/Kvner och liknande, med utgngspunkt i Midnattssol. Knns nstan lite orkestrerat?

Gillar serien, jag plgar mig igenom alla svenska dramaproduktioner och denna sved sknt.
Senast redigerad av Psilosopher 2016-12-14 kl. 19:01.
Citera
2016-12-14, 19:02
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
[/b]

Lste ngon komisk text i ngon svensk tidning, dr man menade att slutet spelade p knslor. Man nmnde specifikt att Kimmo tittade p fosterbilden in i det sista. Varfr skulle ngon bry sig det minsta om, huruvida de hr bnderna, som ddat en kvinna p rtt lsa grunder, verlever eller inte?
Kanske att frugan blir varse 2h efter frlossningen att hon kommer f fostra ungen helt p egen hand och ungen fr vxa upp utan farsa?
Citera
2016-12-14, 19:12
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Kanske att frugan blir varse 2h efter frlossningen att hon kommer f fostra ungen helt p egen hand och ungen fr vxa upp utan farsa?

And so what? Ingen strre frlust med den farsan. Och hon verkar nd adopterad av de mystiska samerna nu s...
Citera
2016-12-14, 19:25
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
And so what? Ingen strre frlust med den farsan. Och hon verkar nd adopterad av de mystiska samerna nu s...

Var vl inget strre fel p honom? Han slet dagligen i sitt anletes svett nere i gruvan fr att familjen hans skulle ha det bra.
Citera
2016-12-14, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink

Hoppas gr inte jag heller, men det gr vl att spinna p samma historia och slutfra den.

Citat:
Jag fattar iofs inte varfr Eddie stannade med dem. Det hade han vl kunnat skta, utan att stryka med sjlv.

Min uppfattning var att han visste att det var krt fr hans del, s why not.

Citat:
Frstr fortfarande inte grejen med att stan inte behvde flyttas. Varfr flyttar man stan d? En stor kostnad fr bolaget, utan ngon anledning alls? Det har ju inget med uranet att gra, eftersom det snarare var en deal man gjorde med de 22, och inte med bolaget direkt.

Speglade inte det verkligheten dr LKAB verdrivit hur fort staden mste flytta? Fr den mste ju flytta med tiden, LKAB vill givetvis inte att man bygger mer och att det blir en nnu strre kostnad.
Citera
2016-12-14, 21:43
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
Hoppas gr inte jag heller, men det gr vl att spinna p samma historia och slutfra den.

Min uppfattning var att han visste att det var krt fr hans del, s why not.

Speglade inte det verkligheten dr LKAB verdrivit hur fort staden mste flytta? Fr den mste ju flytta med tiden, LKAB vill givetvis inte att man bygger mer och att det blir en nnu strre kostnad.

Bygger mer? r Kiruna en vxande stad?
Citera
2016-12-14, 21:46
Medlem
Citat:
Bygger mer? r Kiruna en vxande stad?

Gr vl rtt bra vad jag hrt, mnga nekade bygglov ialla fall i centrala delarna
Citera
2016-12-14, 22:05
Medlem
utan.att.stannas avatar
Kan ngon frklara hur allt hngde ihop fr en trgis?
Citera
2016-12-14, 22:37
Medlem
Uncle Dukes avatar
Ngon som har Aftonbladet PLUS och vet vad det r fr smaskiga hemligheter som avsljas i denna artikel? http://www.aftonbladet.se/nojesblade...32494.ab/promo

Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy

Kommer hon inte hamna i finkan nr det framkommer att hon var inblandad i mordkomplotten p Evelina?

Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Kan ngon frklara hur allt hngde ihop fr en trgis?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in