2016-12-14, 21:35
Medlem
just_a_girls avatar
Lätt förståndshandikappad? Snarare en 15-åring på glid som tror hon hittat kärlek och trygghet i en person som visar sig ha en oväntad agenda. Här har samhället brustit, det ska inte gå att islamiseras till jihadist på ett boende kontrakterat och betalat för av Socialförvaltning och i slutändan oss skattebetalare. Samhället måste skärpa sig vi svenskar är för naiva detta är bara början. Är för yttrandefrihet men sidor med IS propaganda borde i vart fall inte finnas tillgängliga på HVB-hem och andra inrättningar som i slutändan finansieras av statliga medel.
Citera
2016-12-14, 21:35
Medlem
Mplokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
En märklig sak är väl att IS-slaktarna inte plockade av Marilyn mobilen när hon hade fått internetförbud och förbud att kontakta föräldrarna. Mycket märkligt att dom ens gav henne chansen att ringa någon utomstående.

Hon memorerade morsans nummer så hon kan ju ha lånat telefon av nån annan och ringt bara.
Citera
2016-12-14, 21:37
Avslutad
Hon bodde väl på familjehem när hon träffade han.
Citera
2016-12-14, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mploko
Hon memorerade morsans nummer så hon kan ju ha lånat telefon av nån annan och ringt bara.

Tror de sa att hon hade Moqtars mobil och ringde ifrån?
Citera
2016-12-14, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sessovic
Hon bodde väl på familjehem när hon träffade han.

Fast han bodde på ngt pundar/daltar LVU-hem. Ganska säker att jag läst att hon träffade sin knark-arab i Göteborg, i det pundar och blatte täta Nordstans köpcentrum...
Citera
2016-12-14, 21:46
Medlem
cirkuspoliss avatar
En läxa tjock som en negerkuk för alla föräldrar som anammat curling-stuket. Så här blir det när allt är serverat, jag menar fortfarande föräldrarna. Om de lär barnet att hela världen tillhör dem och att någon annan fixar biffen om det skiter sig, samt att konsekvenserna uteblir eftersom föräldrarna är konflikträdda, så kan barnet numera råka RIKTIGT illa ut. Ansvaret är helt föräldrarnas.
Citera
2016-12-14, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
Fast han bodde på ngt pundar/daltar LVU-hem. Ganska säker att jag läst att hon träffade sin knark-arab i Göteborg, i det pundar och blatte täta Nordstans köpcentrum...

Ja det sa det i dokumentären om inte annat
Citera
2016-12-14, 21:49
Medlem
cerealtubemans avatar
Rätt tragiskt. 15åringar är generellt dumma i huvudet och förstår inte konsekvenser. Samtidigt matar journalister och politiker ungdomar med att det är synd om terrorister. Om hon nu bor på hem har hon inte dom bästa förutsättningarna eller förebilder i sina föräldrar. Jag hoppas att hon får stöd med ungen så ungen får en ljusare framtidm
Citera
2016-12-14, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cerealtubeman
hoppas att hon får stöd med ungen så ungen får en ljusare framtidm
Ungen verkar må bra, att döma av denna bild från november: https://www.facebook.com/pasi.nevalainen.37?pnref=story
Citera
2016-12-14, 22:04
Medlem
vigillarfittas avatar
Inom bara några år kan lille Emilio svepa sin första pilsner tillsammans med en ivrigt påhejande morfar Pasi till tonerna av Black Sabbath på vinyl.
Måste vara bättre än Mellanöstern.
Citera
2016-12-14, 22:06
Medlem
https://www.facebook.com/profile.php?id=100013899676452

FB om den inte varit uppe tidigare. Verkar ju tydligen inte bytt åsikt om den välkomnande religionen islam iaf.
Citera
2016-12-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horfest
Föräldrarna verkar bättre än dom ser ut iaf... Men hur kan man tillåta sin 15-åriga dotter vara ihop med en pundande 23årig arab...
Hur kunde araben från Algeriet dessutom få uppehållstillstånd som 21åring?
Jag fick också lite bättre intryck av föräldrarna nu när jag såg programmet.
De visades jobba i några inslag, med städning mm. Där steg de i mina ögon, hade mer väntat mig att de var alkoholiserade och pillermissbrukare och gick på bidrag. Jag hoppas jobbandet var på riktigt bara så det inte var nåt svt hade styrt upp för att framställa dem i bättre dager.
De verkar vara riktigt engagerade i dottern, helt klart. Man undrar verkligen hur det kunde gå så illa..! Hur kunde de låta det ske? Dottern tillsammans med en åtta år äldre arab som knarkar och visar tecken på att dragits in i islamism, och föräldrarna bara står och ser på.

Citat:
Ursprungligen postat av sessovic
Tycker föräldrarna känns omtänksamma och fina. Men herregud, Marilyn, hon måste vara lätt förståndshandikappad?
Man fick onekligen intrycket att hon var förståndshandikappad. Och pratar som om hon växt upp i Bergsjön. När hon sa hallå i telefon lät det som "challah" (med arabiskt gurgel-che-ljud)

Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Inom bara några år kan lille Emilio svepa sin första pilsner tillsammans med en ivrigt påhejande morfar Pasi till tonerna av Black Sabbath på vinyl.
Måste vara bättre än Mellanöstern.
Jag önskar den lille pojken allt gott. Men jag är inte optimistisk. Jag hoppas verkligen jag har fel men: om en 14 år eller så får vi första tråden med honom i huvudrollen, och den tråden kommer ligga i (FB) Aktuella brott och kriminalfall eller i (FB) Terrorism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in