2015-08-05, 14:53
Medlem
Zachariahs avatar
http://nouw.com/marrahhh
Inte den skarpaste kniven i lådan låter det som
Citera
2015-08-05, 14:56
Medlem
BernardLoutres avatar
Nu har hon väl varit där nere några dagar och säkert åkt med nåt kollektivt transportmedel vilket med svensk logik innebär att hon är syrier. Alltså, inte vårt problem.
Citera
2015-08-05, 15:01
Medlem
BonerBatmans avatar
Jag förstår inte. Hennes pappa är bestört över att ingen kan hjälpa henne. Varför tar inte han och köper en biljett åt sin dotter då? Det är vad alla andra föräldrar gör när deras ungar strular till det. Varför ska vi behöva betala för allt?
Citera
2015-08-05, 15:04
Bannlyst
Var det inte nyligen ett liknande fall där en tjej följde med en bruning till Syrien och senare ''ångrade sig''?

Visst ta hem henne om hon vill men låt henne bekosta hela kalaset med administrativa avgifter, flygbiljett mm så kanske hon lär sig en läxa till nästa gång..
Citera
2015-08-05, 15:08
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Var det inte nyligen ett liknande fall där en tjej följde med en bruning till Syrien och senare ''ångrade sig''?

Visst ta hem henne om hon vill men låt henne bekosta hela kalaset med administrativa avgifter, flygbiljett mm så kanske hon lär sig en läxa till nästa gång..
Trodde först att det rörde sig om samma tjej. Men det är alltså en till som har åkt ner i hopp om att leva sina sista glansdagar bland krig och tortyr?
Citera
2015-08-05, 15:12
Medlem
InternetExplorers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zachariah
http://nouw.com/marrahhh
Inte den skarpaste kniven i lådan låter det som

Nej, hon verkar onekligen inte vara speciellt begåvad.
Klagar på "äckel-soc", missköter skolan, och har tydligen haft och göra med polisen ett antal gånger.

EDIT: Kan ju bjuda på detta, som exempel.
Citat:
Fan va härligt med helg assååååå, det behöver jag verkligen! Btw har fuckat upp skolan totalt nu .. Gjorde massa saker i torsdags but I don't give a fuuck bryr mig ärligt talat inte längre, dom kan placera mig vart som helst kommer ändå inte börja sköta mig pussss
Senast redigerad av InternetExplorer 2015-08-05 kl. 15:16.
Citera
2015-08-05, 15:14
Medlem
anna_83s avatar
Kunde inte bry mig mindre.

En syrisk tjej åker ned till Syrien och blir med barn med en Jihadist. Varför ska vi, svenskar, bry oss om det?

Tycker i stället att vi ska uppmuntra återvandring bland alla invandrare.
Citera
2015-08-05, 15:27
Medlem
soucus avatar
Har inte Sverige dialogpoliser på plats i Raqqa som kan försöka medla?
Citera
2015-08-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anna_83
En syrisk tjej åker ned till Syrien och blir med barn med en Jihadist. Varför ska vi, svenskar, bry oss om det?

Om hon vill hem så får päronen betala kalaset.
Hur många har föräldrar har inte fått hämta hem sina barn när de rymt från hemmet, ska det vara annorlunda där ? Nix !
Citera
2015-08-05, 15:34
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Hon ska ha hjälp men inte de tusentals strandsatta i Thailand efter Tsunamin?

Det är väl bara börja gå igen om hon vill hem igen, beroende på var hon är så är det bara traska mot Irakierna, Kurderna, Turkarna, Jordanerna, Libaneserna, sen tar man sig till Ambassad eller Konsulat, inte svårt, där lånar man sedan pengar till ockerränta av Staten för att ta sig hem och får ett temporärt pass.

Snacka om misslyckade föräldrar. Att hon ens blir ihop med en värdelös skitblatte men att hon sedan lyckas hamna på ett Alibaba-hem och även lyckas ta sig ner till Daesh. Då klarar man sig att gå tillbaka också, ta med en vit flagga så är det lugna puckar.
Citera
2015-08-05, 15:35
Medlem
Har funnits en del fall med unga (ofta minderåriga) tjejer som åker ner "för kärleken". Problemet är att tjejerna får en helt annan bild av IS än den vi har där man får det att se ut som ett paradis. Minns att någon av tjejerna (från England om jag inte minns fel) beskrev det som ett "Islamistiskt Disneyland" i någon artikel. Det ger en bild över hur dessa tjejer kan tänka, ett resultat av flitig grooming helt enkelt.

Vi får inte underskatta hur lättpåverkade unga människor är och även fast jag inte stödjer hennes beslut för fem öre så hjälper det inte att plocka fram stridsyxan som många här i tråden gör. Hon är med stor sannolikhet inte någon mördare och är ingen fara för samhället och det är klart att vi ska ta hem tjejen ifall detta är möjligt, även om jag personligen inte tycker särskilt mycket synd om idioten.

Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Som man bäddar får man ligga.

Hade varit mycket tråkigt och kontraproduktivt om vårt samhälle alltid haft den inställningen.
Citera
2015-08-05, 15:36
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anna_83

Det är en Syrier? Ja men då kan hon stanna där, föräldrarna bör åka ner också och stanna där.
Trodde det var en svennebanan brud. Nu kommer allt i ett ännu klarare ljus, hon ska inte tillbaka till Sverige med sin terroristunge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in