2016-12-14, 11:25
Medlem
Giggsys avatar
Obegripligt hur denna serie vunnit internationella priser.
Citera
2016-12-14, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
Okej jag tog mig i kragen och såg alla avsnitt. Om man bortser från de magnifika vyerna och fotot i filmen så är det väl en medioker popcornsrulle i brist på bättre. Slutet var på ett sätt förvånansvärt medans det samtidigt lämnade mycket osvarat. Någon som tror på en säsong 2?

Varken tror eller hoppas på en säsong 2! Vad skulle den handla om?

Slutet var både oväntat och krystat. Man trodde ju inte att alla i gruvan skulle mördas direkt!
Citera
2016-12-14, 17:20
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink

Slutet var både oväntat och krystat. Man trodde ju inte att alla i gruvan skulle mördas direkt!

Vad är problemet med det? Jag fattar iofs inte varför Eddie stannade med dem. Det hade han väl kunnat sköta, utan att stryka med själv.

Förstår fortfarande inte grejen med att stan inte behövde flyttas. Varför flyttar man stan då? En stor kostnad för bolaget, utan någon anledning alls? Det har ju inget med uranet att göra, eftersom det snarare var en deal man gjorde med de 22, och inte med bolaget direkt.

Läste någon komisk text i någon svensk tidning, där man menade att slutet spelade på känslor. Man nämnde specifikt att Kimmo tittade på fosterbilden in i det sista. Varför skulle någon bry sig det minsta om, huruvida de här bönderna, som dödat en kvinna på rätt lösa grunder, överlever eller inte?

Jag skulle verkligen vilja veta vad de franska skådisarna tyckte om det hela, inte minst Olivier Gourmet, som verkligen inte hade manuset med sig
Citera
2016-12-14, 18:54
Moderator
Psilosophers avatar
Det har uppstått en debatt nu, kring Kiruna/Sápmi/Kväner och liknande, med utgångspunkt i Midnattssol. Känns nästan lite orkestrerat?

Gillar serien, jag plågar mig igenom alla svenska dramaproduktioner och denna sved skönt.
Senast redigerad av Psilosopher 2016-12-14 kl. 19:01.
Citera
2016-12-14, 19:02
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
[/b]

Läste någon komisk text i någon svensk tidning, där man menade att slutet spelade på känslor. Man nämnde specifikt att Kimmo tittade på fosterbilden in i det sista. Varför skulle någon bry sig det minsta om, huruvida de här bönderna, som dödat en kvinna på rätt lösa grunder, överlever eller inte?
Kanske att frugan blir varse 2h efter förlossningen att hon kommer få fostra ungen helt på egen hand och ungen får växa upp utan farsa?
Citera
2016-12-14, 19:12
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Kanske att frugan blir varse 2h efter förlossningen att hon kommer få fostra ungen helt på egen hand och ungen får växa upp utan farsa?

And so what? Ingen större förlust med den farsan. Och hon verkar ändå adopterad av de mystiska samerna nu så...
Citera
2016-12-14, 19:25
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
And so what? Ingen större förlust med den farsan. Och hon verkar ändå adopterad av de mystiska samerna nu så...

Var väl inget större fel på honom? Han slet dagligen i sitt anletes svett nere i gruvan för att familjen hans skulle ha det bra.
Citera
2016-12-14, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink

Hoppas gör inte jag heller, men det går väl att spinna på samma historia och slutföra den.

Citat:
Jag fattar iofs inte varför Eddie stannade med dem. Det hade han väl kunnat sköta, utan att stryka med själv.

Min uppfattning var att han visste att det var kört för hans del, så why not.

Citat:
Förstår fortfarande inte grejen med att stan inte behövde flyttas. Varför flyttar man stan då? En stor kostnad för bolaget, utan någon anledning alls? Det har ju inget med uranet att göra, eftersom det snarare var en deal man gjorde med de 22, och inte med bolaget direkt.

Speglade inte det verkligheten där LKAB överdrivit hur fort staden måste flytta? För den måste ju flytta med tiden, LKAB vill givetvis inte att man bygger mer och att det blir en ännu större kostnad.
Citera
2016-12-14, 21:43
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9948741
Hoppas gör inte jag heller, men det går väl att spinna på samma historia och slutföra den.

Min uppfattning var att han visste att det var kört för hans del, så why not.

Speglade inte det verkligheten där LKAB överdrivit hur fort staden måste flytta? För den måste ju flytta med tiden, LKAB vill givetvis inte att man bygger mer och att det blir en ännu större kostnad.

Bygger mer? Är Kiruna en växande stad?
Citera
2016-12-14, 21:46
Medlem
Citat:
Bygger mer? Är Kiruna en växande stad?

Går väl rätt bra vad jag hört, många nekade bygglov ialla fall i centrala delarna
Citera
2016-12-14, 22:05
Medlem
utan.att.stannas avatar
Kan någon förklara hur allt hängde ihop för en trögis?
Citera
2016-12-14, 22:37
Medlem
Uncle Dukes avatar
Någon som har Aftonbladet PLUS och vet vad det är för smaskiga hemligheter som avslöjas i denna artikel? http://www.aftonbladet.se/nojesblade...32494.ab/promo

Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy

Kommer hon inte hamna i finkan när det framkommer att hon var inblandad i mordkomplotten på Evelina?

Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Kan någon förklara hur allt hängde ihop för en trögis?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in