2016-12-14, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSverige
Helt rätt, men en stämpel från inresan till ryssland

Står förvisso vid vilken plats som inresan skedde
Citera
2016-12-14, 21:08
Medlem
Citat:
Står förvisso vid vilken plats som inresan skedde
Än sen? Det finns inga direktflyg Sverige-Krim.
Citera
2016-12-14, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Än sen? Det finns inga direktflyg Sverige-Krim.

För att visa min goda vilja,
http://forumbilder.se/FBVID/img-0799
Citera
2016-12-14, 21:26
Medlem
Citat:
För att visa min goda vilja,
http://forumbilder.se/FBVID/img-0799
Jag vill varken se ditt pass eller dina kalsonger. Jag trodde vi skulle debattera - vad hände med det?
Citera
2016-12-14, 21:29
Medlem
Citat:
Jag vill varken se ditt pass eller dina kalsonger. Jag trodde vi skulle debattera - vad hände med det?

Vill se om du verkligen har varit någonstans, eller bara drömmer
Citera
2016-12-14, 21:32
Medlem
Citat:
Vill se om du verkligen har varit någonstans, eller bara drömmer
Fråga nåt då - du skriver ju att du själv varit där. Någon kontrollfråga borde du kunna hitta på.
Citera
2016-12-14, 21:36
Medlem
Citat:
Fråga nåt då - du skriver ju att du själv varit där. Någon kontrollfråga borde du kunna hitta på.

Om Krim, kan du beskriva Feodosia, Sudak, Yalta

Tänk på att ett pass säger så mycket.....................
Citera
2016-12-14, 21:39
Medlem
Citat:

Stränderna är underbara, gillar betong-murarna
Citera
2016-12-14, 21:54
Medlem
Citat:
Om Krim, kan du beskriva Feodosia, Sudak, Yalta
Har inte varit i Sudak eller Jalta. Inte i Feodosia heller, egentligen, men där åkte ju i alla fall bussen igenom på vägen Kertj-Simferopol. Jag minns att vi i utkanten av stan åkte en lång sträcka längs stranden. Det såg ut att vara fin sandstrand, men med utsatt läge som en ganska smal remsa mellan vägen och havet, så jag tänkte att det inte var så fint med strand så nära trafiken. När vi kom lite närmare centrum åkte vi längs en järnväg en bit, sedan svängde bussen in till busstationen för någon halvtimmes paus. Stationen var rätt skabbig. Gick och pissade. Det var hett och klibbigt. Köpte en öl och en påse chips i en kiosk. Har en vag minnesbild av en vacker kyrka mitt emot stationen. Sedan åkte vi vidare och var snart ute på den oändliga stäppen igen
Citera
2016-12-14, 22:00
Medlem
Citat:
Stränderna är underbara, gillar betong-murarna
I Evpatoria är det betong"strand" i centrum. Det sitter hundratals skyltar om att det är förjbudat att bada där, men givetvis är det massor av människor som dyker från betongblocken för att ta ett kvällsdopp, ofta efter lite förfriskningar. Men bortser man från den "stranden" så är det hur bra stränder som helst. Hela den kuststräckan är ju flera mil med oavbruten sandstrand, så man behöver inte ens trängas. Såvitt jag förstår är det mycket mer ihopträngt på både sydkusten (och bitvis östkusten), eftersom det är branta klippor med små stränder emellan, medan västkusten är flack och mycket glesare exploaterad. Tillkommer sedan ett antal saltsjöar med mycket varmt vatten, där man flyter nästan lika bra som på Döda havet.
Citera
2016-12-14, 22:19
Medlem
Citat:
Har inte varit i Sudak eller Jalta. Inte i Feodosia heller, egentligen, men där åkte ju i alla fall bussen igenom på vägen Kertj-Simferopol. Jag minns att vi i utkanten av stan åkte en lång sträcka längs stranden. Det såg ut att vara fin sandstrand, men med utsatt läge som en ganska smal remsa mellan vägen och havet, så jag tänkte att det inte var så fint med strand så nära trafiken. När vi kom lite närmare centrum åkte vi längs en järnväg en bit, sedan svängde bussen in till busstationen för någon halvtimmes paus. Stationen var rätt skabbig. Gick och pissade. Det var hett och klibbigt. Köpte en öl och en påse chips i en kiosk. Har en vag minnesbild av en vacker kyrka mitt emot stationen. Sedan åkte vi vidare och var snart ute på den oändliga stäppen igen

Låter som en tråkig resa. Krim besöker man pga stränder, bergvandringar, slottbesök mm😉
Citera
2016-12-14, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Låter som en tråkig resa.
Bussresan var tråkig, ja. Transportsträckor tenderar att vara det. Men som tur var spenderade jag ju inte hela semestern på Feodosias busstation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in