Citat:
Ursprungligen postat av
Hanharr
1. Det är ännu sämre user-interface att behöva slå på ytterligare en apparat. Det enda som mildrar detta är HDMI-styrning, men det är ändå inte perfekt då det blir kraftiga fördröjningar i inputs.
2. Då kan man lägga på 700 kr och få en Xbox One, vilket är en apparat som faktiskt är duglig.
3. Det jag menar är att det enda man får med en Apple-tv, utöver det man redan har, är möjligheten att spela Ios-spel, vilka är usla på apparaten. Spel är således den centrala anledningen att skaffa en Android/Apple-tv, men de är båda urusla på det.
4. Vad är då meningen om det redan finns smart-tv? Är det bara menat som en patch till gamla tv-apparater? Då finns Chromecast som är mindre skrymmande.
Så en Xbone är inte skrymmande, men en ATV är alldeles för stor?
Det du menar är att det enda man får med en ATV, OM man har exakt samma set-up som du. Men vet du? Det har inte alla.
ATV är ett fantastiskt litet komplement för folk som inte vill köpa en spelkonsol, eller har en Smart-Tv. Chromecast är definitivt också ett bra alternativ, men inte det jag personligen föredrar. Mest troligt för att jag är investerad i Apples ekosystem, och sakerna funkar sömlöst med varandra.
Min ATV har tillgång till mitt iTunes-bibliotek, samt mitt iPhoto-bibliotek, så att jag kan strömma musik, film och bilder från datorn utan att koppla in en enda extra kabel. Vill jag, eller vem som helst som är på besök, strömma musik till mina högtalare från sin telefon, så kan de göra det via min ATV. Vill någon se en youtube-video, well, upp med den från telefonen. Inga extra appar, bara att slå igång Airplay.
Det kommer helt enkelt ner till personliga preferenser.