2016-12-12, 18:44
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Storslam fr serien p italiensk festival. Serien r uppenbarligen en succ, oavsett vad vi tycker p Flashback...
http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv...on-fest-i-rom/

Bsta manus?

Ett manus som skildrar rasismen mellan samer och svenskar och inte den mellan svenskar och sydeuropeer.
Citera
2016-12-12, 18:52
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Storslam fr serien p italiensk festival. Serien r uppenbarligen en succ, oavsett vad vi tycker p Flashback...
http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv...on-fest-i-rom/

Bsta manus?

Just manuset r ju det smsta med hela serien. Rrig intrig, mnga longrer och total brist p snrtiga replikvxlingar.

Ja, nu lr vi f en del 2 fr vra licenspengar -
Citera
2016-12-12, 18:53
Medlem
Cohibas avatar
Sg frresten nnstans att nn journalist framhvde hur serien hyllats p sociala medier - hoho.
Citera
2016-12-13, 13:04
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Smsta menar du vl?
Nej, det bsta. Kul fr oss andra att se hur tokiga dessa lappar r.
Citera
2016-12-13, 15:19
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Skitpris p festivalkartans bakgrd. Men lter fint gr det ju.

Det r sna festivalpriser som Svenneasten brukar komma dragandes med, om man kritiserar ngot svenskt, eller rent av Guldbaggar.
Citera
2016-12-13, 20:27
Medlem
arakas avatar
Tafflig casting (varken Gustaf Hammarsten eller Lela Bekhti knns ju direkt klockrena) och slarvigt manus med en kryddning av etniska konflikter gr att Midnattssol knns som en svagbegvad korsning mellan buskis la Thor Moden och trgrrlig deckare la Beck. Kalkonvarning fr fjllen r drmed utfrdad.
Senast redigerad av araka 2016-12-13 kl. 20:33.
Citera
2016-12-13, 22:46
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
I korta drag:

Jag sg inte serien, men med den hr beskrivningen ovan s fr det mig att att se ut som en rip-off p Edge of Darkness. r jag fel ute?
Citera
2016-12-14, 00:25
Medlem
Okej jag tog mig i kragen och sg alla avsnitt. Om man bortser frn de magnifika vyerna och fotot i filmen s r det vl en medioker popcornsrulle i brist p bttre. Slutet var p ett stt frvnansvrt medans det samtidigt lmnade mycket osvarat. Ngon som tror p en ssong 2?
Citera
2016-12-14, 01:24
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Fast s var ju systerns text/dikt att de skulle drnkas i berget.

Ngon som kommer ihg vad den fjttrade helikopterpiloten sa i ddsgonblicket efter han rddats frn vargarna? Sa han jrv eller geatki (eller hur det nu stavas)?

Systerns dikt sa iaf inte att ocks hennes bror skulle drnkas i berget.

Han sa "jrv".
Citera
2016-12-14, 01:39
Medlem
carass avatar
Som sagt rrig plot och logik. Finns ingen logik i att ett gng gruvarbetare anser det vara vrt att mrda en oskyldig tjej fr att bevara en fr dem betydelsels hemlighet som de sjlva inte r speciellt inblandade i.
Citera
2016-12-14, 09:05
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Systerns dikt sa iaf inte att ocks hennes bror skulle drnkas i berget.

Han sa "jrv".
Lite konstigt att piloten d versatte efternamnet p sin mrdare frn samiska till svenska.
Citera
2016-12-14, 10:51
Medlem
Waldschrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Tafflig casting (varken Gustaf Hammarsten eller Lela Bekhti knns ju direkt klockrena) och slarvigt manus med en kryddning av etniska konflikter gr att Midnattssol knns som en svagbegvad korsning mellan buskis la Thor Moden och trgrrlig deckare la Beck. Kalkonvarning fr fjllen r drmed utfrdad.

Frstr inte att Laila hyllas s mycket, 100 gnger bttre n Hammarsten, jo, hon r st, men som skdespelerska?

Hon spelar bara, hon r inte, nu r jag inte s bra p franska men utifrn hennes gestik, mimik, kroppssprk s knns det konstlat, jag tror inte p det jag ser nr hon ska spelar tvivlande, frgande, auktoritativ, ledsen osv. Det rcker inte att vinkla huvudet och titta med stora gon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in