2016-12-12, 19:30
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pubrik
http://www.unt.se/nyheter/uppsala/ni...n-4462960.aspx

Stackars lilla tjej, tur att hon fått det bättre i jourhemmet!

Villkorlig dom är ett hån mot dottern. Ser domstolen annorlunda på misshandeln eftersom det var en kvinna som utförde den, eller för att det var en invandrarkvinna? Eller kanske för att en invandrarflicka var brottsoffer?

Varför dömdes inte pappan?

Hade en svensk man misshandlat sin dotter (eller fru) på motsvarande sätt skulle han definitivt inte kommit undan med villkorligt.

Typiskt PK-media att skriva om sånt här... det skrivs ju aldrig om sånt här... har jag hört...

Klart att det ska uppmärksammas. I Sverige får man inte slå barn oavsett orsak.
Citera
2016-12-12, 19:34
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Antingen dör flickan eller så dör hennes föräldrar. Det finns inga vinnare inom Islam tyvärr. Bara självinsikt och upplysning hos föräldrarna kan skona dem från Allah's vrede.

Hon slog sin dotter för att hon vägrade ta på sig en tygbit.
Jag har sett farsor slå sina barn för att de vägrar äta upp sin mat.
eller sitta still på en stol.
Min farsa slog mig för att han var full.

I Romeo och Julia, som Shakespeare skrev så fryser familjen ut sin dotter för att hon vägrar gifta sig med den som de bestämde.

Så såg det även ut i Sverige för snart 100 år sen.

Att slå sina barn finns överallt oavsett samhällsklass.
Så skit i Islam-skiten.

Att vi diskuterar det här beror enbart på att det är islam-brud.
Diskussionen hade aldrig ägt rum om det varit en ful svennemorsa som slog sin son.
Då hade det hetat..."han hade säkert gjort henne irriterad"

Ni silar.
Citera
2016-12-12, 20:08
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling

Tillbaka går det fortare.
Citera
2016-12-12, 20:42
Medlem
SituationReports avatar
Citat:

I Romeo och Julia, som Shakespeare skrev så fryser familjen ut sin dotter för att hon vägrar gifta sig med den som de bestämde.

Så skit i Islam-skiten.

Diskussionen hade aldrig ägt rum om det varit en ful svennemorsa som slog sin son.

Ni silar.

Det är fullt kopplat till Islam. Hela problemet här är Islam. Det sker barnmisshandel i andra grupper också, men här är det bara Islam som är orsak och föräldrarna är dess verkan.

Att ersätta ordet 'Islam' med 'alkohol' gör inte saken bättre:

Att överhuvudtaget sätta sitt barn i den situationen borde inom Islam vara helgerån, eftersom Islam, enligt Imamerna, är perfekt och då rimligtvis inte kan orsaka såna yttringar.
Citera
2016-12-13, 08:37
Medlem
dunn0mans avatar
Strongt gjort av en sådan ung tjej! Blir dock orolig över hennes framtid. Vill ha henne skyddad från föräldrarna då de lär vilja hämnas för det hon har gjort då hon har kränkt deras heder.
Citera
2016-12-13, 16:59
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Så skit i Islam-skiten.

Ni silar.

Du begriper inte kulturen helt enkelt. Slöjan är första steget i fråga om heder. Slöjan begränsar hennes vardagliga liv så till pass att hon inte som sina jämnåriga kan gå ut och leka och umgås med både killkompisar och tjejkompisar. Hon kommer högst troligt inte heller få välja sin älskade. Det är så mycket mer med detta än att "den åt inte upp maten". Jag tycker det är en märklig jämförelse.

"så såg det ut i Sverige för 100 år sedan"? Jasså det gjorde det? Min mormor hade då ingen slöja. Och även OM det gjort det så har kvinnan befriats från det oket idag. Ser du skillnaden?

Om man väljer själv att ha slöja är en helt annan sak. Barn ska inte tvingas på religion.
Citera
2016-12-13, 18:10
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Har fått för mig att slöja är obligatoriskt först vid puberteten?

När flickan eller pojken blir fysiskt och psykiskt mogen alltså vid puberteten så måste de båda börja täcka sitt awrah vilket för flickan blandannat innebär en slöja.

Puberteten kan börja vid olika åldrar för olika personer men brukar sägas komma för tjejer när de får sin första mens vilket kan vara vid 8 års ålder men även vid 14 års ålder.

Denna flickan var förmodligen tidig i sin utveckling.
Citera
2016-12-13, 19:52
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
När flickan eller pojken blir fysiskt och psykiskt mogen alltså vid puberteten så måste de båda börja täcka sitt awrah vilket för flickan blandannat innebär en slöja.

Puberteten kan börja vid olika åldrar för olika personer men brukar sägas komma för tjejer när de får sin första mens vilket kan vara vid 8 års ålder men även vid 14 års ålder.

Jamen om hon var tidig i sin utveckling så var det helt i sin ordning att betrakta en nioåring som sexualobjekt 😤

Allt annat vore ju diskriminering!

PS, ironi!
Citera
2016-12-14, 00:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Bara nio år och så tuff, imponerande! Här har feministerna verkligen fått en stark, modig förebild som vågar sätta sig upp mot förlegade, förtryckande patriarkala strukturer av allra värsta sort. Men jag gissar att Schyman med anhang inklusive hela DN:s kulturredaktion väljer att titta åt ett annat håll eftersom deras feminism är av en annan sort, med en annan, inbillad, fiende. Precis som vanligt alltså.
Citera
2016-12-14, 18:54
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94

Finns ingenting som säger att hon ska tvingas ta på sig slöja. Finns bara att hon ska täcka sin barm (bröst), vilket håret är knappast.
Slöja har inget med islam att göra, utan bara en kultur sed som blivit implantat i islam..
Citera
2016-12-14, 18:57
Medlem
Muslimska kvinnor brukar propagera om att det är ett fritt val att bära slöja.
Citera
2016-12-14, 19:01
Medlem
Sighajs avatar
Svenska statens rasism är mycket tydlig här, ingen respekt för andra kulturers sätt att uppfostra sina barn. Gör som svenskarna, annars tar vi era barn! Vi vet bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in