2016-12-12, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detjagtnker
Ja, hur skulle det se ut?
http://www.svd.se/sjostedt-sarskilda...t-hederskultur

Tog mig fem sekunder att googla.

Högsta höjden av hyckleri torde vara när högerextremister och rasister plötsligt blir så väldigt måna om kvinnors rättigheter när det är en invandrare inblandad. Vilket givetvis inte förmildrar brottet i sig.

Högerextremister? Kolla klippet på youtube när Schyman blir ställd mot väggen av en modig invandrarkvinna, en riktig feminist. "islam och feminism". Massvis med invandrarkvinnor runtom på skyddade kvinnojourer undrar var alla goda människor är när de behöver hjälp. Det är inte svårare än så att godheten inte räcker till när det är skarpt läge. Islam inblandat, då backar folk.
En grotesk hederskultur är importerad och tusentals flickor/kvinnor i Sverige lever i förtryck men ingen god människa vill ta i det på allvar eftersom det skulle vara rasistiskt. Där har du sanningen. Dina fina ord hjälper hjälper hedersutsatta?

Verkar inte vara något vinnande koncept som vänsterpartiet presenterar i alla fall. Det är djupt rotat i deras kultur och det blir inte bättre av att be snällt.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2016-12-12 kl. 00:18.
Citera
2016-12-12, 05:15
Medlem
NastyPigs avatar
kan det vara så att dottern är islamofob? feministerna säger ju de alltid bär hucklet av egen fri vilja. någon feminist kanske kan ge dottern en feministisk slöja
Citera
2016-12-12, 06:53
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Har fått för mig att slöja är obligatoriskt först vid puberteten?

Eftersom Muhammed sexade med aisha när hon var nio så är det ok att betrakta nioåringar som sexuellt mogna (för pedofilen Muhammed är ofelbar). Det betyder att slöjan ska på vid nio.
Citera
2016-12-12, 07:19
Medlem
Pastakryddas avatar
9 år gammal och har redan vanhedrat familjen. Det bådar inte gott för lilla flickans framtid.

Vi kommer läsa om hennes död en vacker dag.
Citera
2016-12-12, 07:52
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Kan du utveckla?
Håller det för högst troligt att en muslimsk kvinna särbehandlas positivt med tanke på rådande ideologi eftersom hon enligt denna knappast anses ansvarig för sina handlingar.

Google är din vän?

Några exempel på pussy pass:
http://www.returnofkings.com/86523/7...pass-in-action

Svensk undersökning:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kvi...straff-an-man/
Senast redigerad av Herostratos 2016-12-12 kl. 07:55.
Citera
2016-12-12, 08:47
Medlem
I vilken skola gick flickan?
Citera
2016-12-12, 08:56
Medlem
vigillarfittas avatar
Islamisterna bakom #Hijabupproret hade helst sett att denna flicka dödades.
Citera
2016-12-12, 10:33
Medlem
I mina ögon räknas den lilla flickan som skyddsbehövande.

Att mamman och pappan fick villkorlig dom förvånar mig icke. När invandrare begår brott så är fängelse och hårda dommar helt frånvarande.
Som när somaliern i Sundsvall våldtog och hotade samt försökte utpressa en mindreårig så hamnade domen på villkorligt.

Trodde vi skyddade barn i Sverige, men visar sig gång på gång att det är vuxna invandrare vi skyddar.
Citera
2016-12-12, 10:55
Medlem
Stones avatar
Har H&M slöja för småflickor?
Citera
2016-12-12, 13:44
Medlem
volvo 240s avatar
Föräldrarna ska utvisas och flickan placerar i ett normalt svenskt hem.

De sjuka muslimerna anser ju att en nioåring är en sexuellt attraktiv varelse och därför måste skyla sig. Det är de det är fel på. Pedofila fanskap. Synd om tjejen och hoppas hon slipper träffa sina sjuka föräldrar igen.

Ett under att inte pappan våldtog dottern medna mamman höll fast henne för att visa hur det går för de som inte skyler sig... Har säkert hänt annorstädes. Denna störda religion upphör aldrig att förvåna mig.
Citera
2016-12-12, 17:24
Medlem
SituationReports avatar
Antingen dör flickan eller så dör hennes föräldrar. Det finns inga vinnare inom Islam tyvärr. Bara självinsikt och upplysning hos föräldrarna kan skona dem från Allah's vrede.
Citera
2016-12-12, 17:33
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det jag undrar mest över är hur kulturella och religiösa övertygelser är viktigare än sin egna avkommas hälsa? Varför är det vanligare bland MENA-människor?

För att de i högre grad fortfarande är troende på riktigt än vad vi är (vet ej om det ens är MENA här, men generellt). Backa en liten bit i historien så hade även vi liknande problem, inklusive täcka håret, lyda prästen osv.

Även jag, som är väldigt invandringsvänlig generellt, håller så klart med om att just religionen är ett gissel, men som jag hoppas vi kan bryta genom att visa på något bättre.

Här har vi redan en tjej (som tyvärr farit illa på köpet) som med stor sannolikhet kommer gå ut i livet som sekulär och befriad från det oket, vilket är bra.

Om vi förutsätter att hon kommit från nåt MENA så lär hon inte ha kunnat göra sig fri i whatever land det var, så det måste ju vara en vinst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in