2016-12-13, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Tittar bara in här som hastigast, ser att globjordarna vägrar ge upp sin imaginära glob. Svarar imorgon.

Tänkte bara som hastigast fråga globjordarna:

Hur det kommer sig att FN-flaggan inte har Antarktis på sin platta jord?

Just precis, för att Antarktis inte är någon kontinent, utan isbarriären som omringar vår platta cirkelrunda jord!

Eller hur?

Du påstår nått du belägger det..
Citera
2016-12-13, 07:52
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
.

Jo jag hörde att Adeliepingvinernas ambassadör till FN klagat på denna överträdelse... Varför skulle Antarktis vara med på flaggan? Det är en kontinent, inte en nation. Är det allt du har som "bevis"? En logotyp?
Senast redigerad av Sadoman 2016-12-13 kl. 07:56.
Citera
2016-12-13, 08:14
Medlem
Citat:
Detta har debunkats som rena dravlet !!!

Verrazano–Narrows bron och dess förmenta byggnation enligt globjords-teorin diskuteras här, och en av Youtubes alla skarpa Flat Earthers drar här i följande klipp ner byxorna på Vsauce och sågar honom och hans glob-dravel jäms med fotknölarna.

Spola fram till 12:25-13:02, och njut kära vänner:
https://www.youtube.com/watch?v=beCkNhOIXkg

Okej?

Det är videon som är rena dravlet!
FE-kramare älskar tydligen att stå vid stranden och titta mot horisonten. De påstår att horisontlinjen ska böja av neråt både åt höger och åt vänster när man tittar rakt fram om jorden är rund. Det gör den inte - alltså är jorden platt!
Fullständigt galet! Står man vid stranden och ser mot horisonten, så är varje punkt på horisonten likställd med alla andra (vad gäller avstånd och vinkel till betraktarens ögon). Synbarligen bildar de alltså en rät linje, vid de mått det är fråga om här. (Det blir annorlunda om man är mycket högt över marken.)

Den här videon diskuterar inte bron, förnekar inte att den har byggts med hänsyn till jordens kurvatur. I stället kommer det vanliga dravlet om den raka horisontlinjen!

Videon använder en vanlig metod för oseriösa debattörer: Om du blir pressad i en debatt - börja prata om något annat!
Citera
2016-12-13, 08:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
.
Tittar bara in här som hastigast, ser att globjordarna vägrar ge upp sin imaginära glob. Svarar imorgon.

Just precis, för att Antarktis inte är någon kontinent, utan isbarriären som omringar vår platta cirkelrunda jord!

Eller hur?

Varken Arktis eller Antarktis är nationer, vad dessa har med temperatursskilnader på lokal nivå tack vare krökningar förstår jag däremot inte.

Du skulle motbevisa experiment och bevis för en rund värld och inte byta ämne
Citera
2016-12-13, 09:28
Medlem
madtops avatar
Citat:
.

Varför är det topic? Är det inte bättre du presenterar en riktig fungerande FE-karta?

Fast vi vet ju alla att det inte går. Det är fullständigt omöjligt att få till en fungerande FE-karta av den enkla anledningen att jorden inte är platt.
Citera
2016-12-13, 15:12
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
.

Eller hur?

Jag vet inte vad du får ut av detta, men det är uppenbart att du leker en lek där du påstår att 1+1=Norge och ingen kan få dig att acceptera att 1+1=2. Ingen har någon glädje eller nytta av din förnekarlek.

Saker som man förväntar sig av en sfärisk jord men som en platt jord behöver en ad-hoc-förklaring till:
* Solen går ned bakom horisonten och kommer upp igen från andra hållet.
* Det finns årstider och de är omvända på olika sidor om ekvatorn.
* Man kan se solen samtidigt i samma tidszon, men inte i motsatta tidszoner, även om platserna befinner sig närmare varann.
* Månen är alltid vänd i en riktning i Sverige och uppochned i Australien.

Detta är bara några få exempel. Man kan fylla på hur länge som helst. Jag väljer en modell som inte behöver en massa ad-hoc förklaringar. Det är allt jag har att säga om frågan.

Varför ser inte världen ut såhär? https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a1/Azimuthal_Equidistant_S90.jpg/600px-Azimuthal_Equidistant_S90.jpg

Kom överens om detta med dina flat earther-polare först. Sen kan vi diskutera.
Citera
2016-12-13, 18:17
Medlem
Citat:
Tittar bara in här som hastigast, ser att globjordarna vägrar ge upp sin imaginära glob.

Två gånger två är fyra, och jorden är rund. Två fakta som jag vet att de stämmer. Inga youtube-videor i världen kommer att ändra på detta, det spelar ingen roll hur skrikiga och hurtfriska producenterna är, eller hur ödesmättad musiken är.

De videor som du har länkat till som "bevis" är dessutom hur enkla som helst att motbevisa och avslöja. Tror du verkligen att de övertygar om att jorden är platt? På fullt allvar alltså?

Är du verkligen så korkad? Eller trollar du?
Citera
2016-12-13, 20:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Jag vet inte vad du får ut av detta, men det är uppenbart att du leker en lek där du påstår att 1+1=Norge och ingen kan få dig att acceptera att 1+1=2. Ingen har någon glädje eller nytta av din förnekarlek.

Saker som man förväntar sig av en sfärisk jord men som en platt jord behöver en ad-hoc-förklaring till:
* Solen går ned bakom horisonten och kommer upp igen från andra hållet.
* Det finns årstider och de är omvända på olika sidor om ekvatorn.
* Man kan se solen samtidigt i samma tidszon, men inte i motsatta tidszoner, även om platserna befinner sig närmare varann.
* Månen är alltid vänd i en riktning i Sverige och uppochned i Australien.

Detta är bara några få exempel. Man kan fylla på hur länge som helst. Jag väljer en modell som inte behöver en massa ad-hoc förklaringar. Det är allt jag har att säga om frågan.

Varför ser inte världen ut såhär? https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a1/Azimuthal_Equidistant_S90.jpg/600px-Azimuthal_Equidistant_S90.jpg

Kom överens om detta med dina flat earther-polare först. Sen kan vi diskutera.

Egentligen borde man försöka att ignorera DoÅ helt och hållet och endast svara honom med beröm när han kommer med genuin fakta, för precis som du säger så flyr han fältet så fort riktigt seriösa svar kommer som är så pass svåra för honom att ens vidröra att han helt öppet hoppar över att svara på dem.

Mycket pekar mot att han genuint inte tror på det han själv säger delvis för hur aktivt han precis som du själv säger leker en lek men även hur aktivt han dumförklarar sig själv genom att fortsätta spama samma mantra oavsett vad det gäller.

Han kommer aldrig att seriöst o försöka att bevisa att jorden skulle vara platt då han själv inte tror på det, han vet om att jorden är rund, han vet att jorden cirkulerar kring solen osv, osv.

Det börjar bli väldigt tydligt att han är ett av flashbacks sämre om inte det sämsta trollet och det börjar bli dags för oss användare att faktiskt sluta mata honom då vi inte får ut något av det, det upphörde att vara roligt för länge, länge sedan och det kommer aldrig att bli roligt att tjafsa med honom för man vet att han inte är så dum som han försöker att framställa sig som.
Citera
2016-12-13, 23:53
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Vi vet att solen har samma skenbara storlek från alla platser på jorden, något som är totalt omöjligt med de siffror du presenterade!

Har du besökt alla platser på jorden?

Nähe... hur kan du då påstå detta?

Citat:
Uppenbart fejkad video! Alla jordens invånare, utom du, vet mycket väl att solnedgången inte ser ut så där!

Bevisa det, tack!

Vad får dig att tro att den är fejkad?

Bara för att den motbevisar din tro på globen?
Citera
2016-12-13, 23:54
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det visar på en krökning som inte skulle finnas på en platt jord då en platt jord skulle ha en betydligt jämnare temperatur.

Och ändå klarar inte du eller någon annan globjordare av att bevisa att det skulle finnas någon krökning!

Tvärtom så visar alla experiment som någonsin gjorts, att jorden inte har den minsta lilla krökning!

Gyroskop-experiment bevisar att jorden är platt!

Periskop-experiment bevisar att jorden är platt!

Laser-experiment bevisar att jorden är platt!

Avstånds-experiment bevisar att jorden är platt!

Citat:
Din posthistorik, du tjafsade här inne innan din förra avstängning samt att både din twitter och din blogg har inlägg sedan långt tillbaka rörande detta.

Ja, och det var ett halvår sedan sist innan jag var avstängd, då jag började prata om att jorden är platt! Du hittar inget på min twitter, på min blogg eller på Flashback innan det, där jag ska ha kommit ut som en platt-jordare!

Så det är därmed en lögn från din sida att jag ska ha varit en plattjordare längre än 6-7 månader!
Citera
2016-12-13, 23:56
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
-Vilken diameter har den platta jorden?
-Finns det några rapporter från resenärer som varit vid kanten?
-Var ligger mittpunkten för solens cirkelformade bana?

/T

- Eftersom omkretsen vid ekvatorn ska vara 4000 mil, så blir diametern ca 127 mil.

- Inte många som släpps in till Antarktis isbarriär (på grund av den enorma militära bevakningen), som håller världshaven på plats.

Dock har ju amiral Byrd (frimurare) rest både bortom Antarktis isberg i Syd och rest in i Hollow Earth via Nordpolen...

- Solens bana runt jorden är elliptisk, som vidast snart när den rundar Stenbockens södra vändkrets, där den är som närmst jorden och därmed synbarligen som störst, och även som snabbast. Som snävast när den rundar Kräftans norra vändkrets, när vi har sommar, då den är som längst bort från jorden och därmed som minst.
Citera
2016-12-13, 23:58
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nja, jag tror inte utan jag vet att jorden är sfärisk. Det finns inget som helst tvivel.

Finns extremt många tvivel, speciellt med tanke på att ni globjordare inte en klarar av att bevisa er krökning!

Citat:
Finns det någon fungerande karta över den platta jorden?

Hur kommer det sig att vi, trots att vi använder oss av kartor som bygger på en sfärisk jord, lyckas navigera? Är det inte märkligt att vi utan några som helst problem lyckas flyga från A till B med hjälp av navigation som bygger på en sfärisk jord?

Azimuthal-kartan är den som FN använder sig av på sin flagga, och ska tydligen vara väldigt praktisk att använda!

Visste du inte ens att det är de gamla plattjords-kartorna som utgör grunden för din sfäriska globjord?

Hur kommer det sig att gamla tiders sjömän lyckades navigera utmärkt väl utan din glob?

Kolla och jämför flygrutter först på en glob och sen på en platt karta, så ser du att de på din glob blir väldigt omvägiga och skumma...
Senast redigerad av Död o återfödd 2016-12-14 kl. 00:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in