2016-12-11, 10:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Varför skulle värmeskillnader på skilda nivåer motsäga vår platta jord?

Belägg för det, tack!

Det visar på en kröknikg som inte skulle finnas på en platt jord då en platt jord skulle ha en betydligt jämnare temperatur.

Så kan du motbevisa tesen?

Din posthistorik, du tjafsade här inne innan din förra avstängning samt att både din twitter och din blogg har inlägg sedan långt tillbaka rörande detta.
Citera
2016-12-11, 10:13
Medlem
Citat:
Jorden är platt och cirkelrund som en pannkaka eller pizza, med en sol (finns bara en sol i varje brahma-ägg/universum) som cirkulerar på ca 5000 kilometers avstånd!

-Vilken diameter har den platta jorden?
-Finns det några rapporter från resenärer som varit vid kanten?
-Var ligger mittpunkten för solens cirkelformade bana?

/T
Citera
2016-12-11, 12:21
Medlem
madtops avatar
Citat:
Någon här längre som på fullt allvar tror att vi bor på en boll?

Nja, jag tror inte utan jag vet att jorden är sfärisk. Det finns inget som helst tvivel.

Men nog om detta, låt oss i stället återgå till ämnet: den platta jorden.
Jag har tidigare ställt frågor till dig men som vanligt duckar du allt obehagligt. Men jag upprepar dem:

Finns det någon fungerande karta över den platta jorden?

Hur kommer det sig att vi, trots att vi använder oss av kartor som bygger på en sfärisk jord, lyckas navigera? Är det inte märkligt att vi utan några som helst problem lyckas flyga från A till B med hjälp av navigation som bygger på en sfärisk jord?
Citera
2016-12-11, 12:27
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Bevisa din glob nu, tack!
Det är inte min glob.
Bevisen finns redan i tråden
Bevisa att jorden är platt, tack.
Citera
2016-12-11, 18:11
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Att du tror att NASA:s bilder på jorden är äkta, bevisar bara att du inte har mycket forskning bakom dig kring vår platta jord...

DET FINNS INGA ÄKTA BILDER PÅ JORDEN AV NASA !!!

Allt är datorgenererat, manipulerat och fejkat, vilket du här kan se på bilder av jorden från olika årgångar enligt NASA:

Du tror väl inte att man kunde göra datorgenererade bilder på farfars primitiva tid. Sjukt vrickat!

Tror du att det finns "äkta" bilder? Visa mig en endaste äkta bild och bevisa att den är äkta.
Citera
2016-12-12, 07:00
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weedman99
Aldrig varit i detta forum men såg en SJUKT intressant video som jag nödvändigtvis inte tror på men ser det absolut inte som omöjligt heller. Han tar upp alla möjliga bevis om att jorden skulle vara platt. Tänkte bara dela med mig av denna väldigt intressanta video:

https://www.youtube.com/watch?v=Se1JZX6CuCQ&t=3602s&ab_channel=GlobeSkepti c
Sjukt ointressant.

Redan efter ett par sekunder påstods det att kommunikationssatelliter inte finns, utan att förklara var signalerna kommer ifrån, när en antenn riktas mot den plats där vi vet att satelliten finns.
Citera
2016-12-12, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedman99
Aldrig varit i detta forum men såg en SJUKT intressant video som jag nödvändigtvis inte tror på men ser det absolut inte som omöjligt heller. Han tar upp alla möjliga bevis om att jorden skulle vara platt. Tänkte bara dela med mig av denna väldigt intressanta video:

https://www.youtube.com/watch?v=Se1JZX6CuCQ&t=3602s&ab_channel=GlobeSkepti c

SJUKT - definitivt, men intressant - NEJ. Jag har visserligen bara sett brottstycken av videon i sammanlagt en halvtimme, men har inte sett något annat än samma gamla skåpmat som vi har sett otaliga gånger förut i den här tråden och i andra trådar på det här forumet. Alla de så kallade "bevisen" har gjorts ner, och det flera gånger, på Flashback och i andra medier. Flera av "bevisen" kan varje allmänbildad, kritiskt tänkande person avfärda, vissa bevis kräver mer kunskaper men alla har ett gemensamt: de HÅLLER INTE.

Det SJUKA är att det verkar finnas personer som tror på detta dravel.
Det INTRESSANTA är att det faktiskt finns personer som ägnar tid och resurser åt att producera smörjan.

Om det hade varit seriösa forskare som kom fram till det som videon påstår, med hållbara bevis och med metoder som fungerar (kan upprepas), så hade vi sett dem ta emot Nobelpriset i lördags.

Fast denna verkliga forskning publiceras inte på youtube, där vem som helst kan lägga upp vad skit som helst.
Citera
2016-12-12, 11:32
Medlem
Willy-45s avatar
Redan sumerarna (?) visste att jorden var en platt skiva som vilade på tre elefanter som stod på en stor sköldpadda som simmade i ett oändligt hav...
Citera
2016-12-12, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willy-45
Redan sumerarna (?) visste att jorden var en platt skiva som vilade på tre elefanter som stod på en stor sköldpadda som simmade i ett oändligt hav...

Jo men sedan dess har vi uppfunnit vetenskap som visat att dom hade fel...
Citera
2016-12-12, 14:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willy-45

Redan antikens greker visste om att jorden var rund, de kristna italienarna och fransmännen under medeltiden visste även de att världen inte var platt.

De som år 2016 tror att världen är platt är antingen för lata för att ens sätta sig och läsa om ämnet eller så trollar de.
Citera
2016-12-13, 03:08
Medlem
Död o återfödds avatar
.
Tittar bara in här som hastigast, ser att globjordarna vägrar ge upp sin imaginära glob. Svarar imorgon.

Tänkte bara som hastigast fråga globjordarna:

Hur det kommer sig att FN-flaggan inte har Antarktis på sin platta jord?

Just precis, för att Antarktis inte är någon kontinent, utan isbarriären som omringar vår platta cirkelrunda jord!

Eller hur?
Citera
2016-12-13, 06:58
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Redan antikens greker visste om att jorden var rund, de kristna italienarna och fransmännen under medeltiden visste även de att världen inte var platt.

De som år 2016 tror att världen är platt är antingen för lata för att ens sätta sig och läsa om ämnet eller så trollar de.
..man kan också vara en aning ironisk och berätta vad man trodde om jordens utseende för länge sedan..
Och det utan att trolla.
Grekerna tittade/mätte på solstrålar ner i brunnar med känt avstånd och kunde mha vinkelavvikelsen göra en förvånande god uppskattning om jordens storlek.
Alla mätningar "unplugged" bara enkel geometri, deras specialitet. Då.
Flat-earth-förespråkare anser ju t ex att jorden klotutseende fotgraferat från rymden beror på felaktigheter i linssystemet..
Så kan man fortsätta tills regel 0.03 är passerad och jag blir banned for life..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in