Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-12-12, 21:30
Medlem
Frankrike La Clusaz

Adrien Backscheider
Jean-Marc Gaillard
Maurice Manificat
Clement Parisse

Jean Tiberghien
Gérard Agnellet
Valentin Chauvin
Paul Goalabre

Baptiste Gros
Alexis Jeannerod
Richard Jouve
Ivan Perrillat

Mickael Philipot
Louis Villard de Lans
Damien Tarantola

...och så några flickor

Marion Buillet
Laura Chamiot Metral
Delphine Claudel
Flora Dolci
Constance Vulliet
Céline Chopard Lallier

----------

Ingen Robin Duvillard alltså. Han kommer inte heller deltaga i Tour de Ski. Säger sig vara mycket besviken och mentalt utbränd efter den usla inledningen. Vilken han inte har någon förklaring till. Träningen inför säsongen har fungerat mycket bra och han har känt sig väl förberedd. Snacket och uppståndelsen kring McClaren-rapporten har inte hjälpt heller. Låter ju litet konstigt att man tar det så hårt men han nämner det som en bidragande orsak till uppehållet iaf. Siktar på att vara tillbaka i världscupen i Januari och det stora målet är femmilen i Lahtis.
2016-12-12, 21:34
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Är det första fransyskorna i år?
Dorin Aymonier braisaz och nån mer hade vunnit en stafett mot dessa
2016-12-12, 21:35
Medlem
Vad tror vi om Northug då? Spekuleras i överträning, kan inte träna normalt just nu men är inte sjuk. Inget att oroa sig för på sikt eller en rejäl nit?
2016-12-12, 21:41
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Är det första fransyskorna i år?
Dorin Aymonier braisaz och nån mer hade vunnit en stafett mot dessa

Ja, det måste det vara.

På tal om skidskytte (Ja, jag vet det är fel tråd), hur faller sig Denise Hermanns insatser där? Chans på tävlande igen i längdåkningen?
2016-12-12, 21:47
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Ja, det måste det vara.

På tal om skidskytte (Ja, jag vet det är fel tråd), hur faller sig Denise Hermanns insatser där? Chans på tävlande igen i längdåkningen?

Etablerat sig snabbare i tyska eliten än vad jag iaf hade förväntat mig. Tror inte hon kommer tillbaka till längdåkningen.
2016-12-12, 22:02
Medlem
t0xx0ms avatar
Härligt tugg ändå i den här tråden; måndagar måste nästan vara den mest aktiva dagen när det gäller längdskidor här? Stafettsnacket kommer igång på allvar också.

Förr i tiden (läs: när Gällivare hade världscup) brukade det vara fina odds på att Jönsson vinner förstasträckan. Kan man spela någonstans på att han åker första på söndag?

Angående Sveriges tredjesträcka så håller jag Ebba först där, även om hon gärna får visa någonting på korta sträckor (när hon ska göra det är iofs en fråga för sig). Före Haag är hon förstås alla dagar i veckan (är väl OS-sträckan som gör att jag inte vill se henne där igen så jag är väl opartisk), men jag hoppas att vi har andra åkare som kan vara med och i alla fall ge Ebba en match.
2016-12-12, 22:28
Medlem
Alkibiadess avatar
Har ju diskuterats tidigare härinne vilka distanser Stina borde köra på VM. I en intervju som DT hänvisar till (men som jag inte hittat) så säger Stina nu att sprinten och skiathlonen är de lopp hon helst vill åka och hon därför antagligen skippar 10 km klassiskt. Hon säger också att hon skitgärna åker tremilen men att hon kan tvingas välja bort den med (om hon vill vara fräsch inför den efterföljande världscupsprinten).

Om nu Stina inte skall åka det klassiska loppet, vilka skall då åka det loppet?
2016-12-12, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Har ju diskuterats tidigare härinne vilka distanser Stina borde köra på VM. I en intervju som DT hänvisar till (men som jag inte hittat) så säger Stina nu att sprinten och skiathlonen är de lopp hon helst vill åka och hon därför antagligen skippar 10 km klassiskt. Hon säger också att hon skitgärna åker tremilen men att hon kan tvingas välja bort den med (om hon vill vara fräsch inför den efterföljande världscupsprinten).

Om nu Stina inte skall åka det klassiska loppet, vilka skall då åka det loppet?

Japp hon sa de har läst de,, att de nog är 10 km hon kan skippa även om jag tycker hon borde åka de...
helgens masstart blir intressant se hur bra hon kan hänga med

Gått om tid ännu göra upp om platserna men Kalla åker ju om hon vill...
2016-12-12, 22:45
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Vad tror vi om Northug då? Spekuleras i överträning, kan inte träna normalt just nu men är inte sjuk. Inget att oroa sig för på sikt eller en rejäl nit?

Petter hade ju inte någon strålande fjolårssäsong heller. Han vann en klassisk sprint på hemmaplan och var som vanligt vass i flera mass- och jaktstarter, men vann trots allt inget distanslopp. Kanske åldern börjar ta ut sin rätt, han blir ju 31 snart?
2016-12-12, 22:49
Medlem
BraidsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0xx0m
Härligt tugg ändå i den här tråden; måndagar måste nästan vara den mest aktiva dagen när det gäller längdskidor här? Stafettsnacket kommer igång på allvar också.

Angående Sveriges tredjesträcka så håller jag Ebba först där, även om hon gärna får visa någonting på korta sträckor (när hon ska göra det är iofs en fråga för sig).

Jag håller med. Härligt att komma hem från jobbet och läsa era spekulationer! =)
Vad gäller korta lopp för Ebba är väl fristilsloppet på jvm (5 km intervall) en god värdemätare om någon.
2016-12-12, 22:49
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Ingen Robin Duvillard alltså. Han kommer inte heller deltaga i Tour de Ski. Säger sig vara mycket besviken och mentalt utbränd efter den usla inledningen. Vilken han inte har någon förklaring till. Träningen inför säsongen har fungerat mycket bra och han har känt sig väl förberedd. Snacket och uppståndelsen kring McClaren-rapporten har inte hjälpt heller. Låter ju litet konstigt att man tar det så hårt men han nämner det som en bidragande orsak till uppehållet iaf. Siktar på att vara tillbaka i världscupen i Januari och det stora målet är femmilen i Lahtis.
Duvillard blev sexa på femmilen i Sotji, som ju toppades av tre mycket dopningsmisstänkta ryssar. Förstår att man kan bli lite uppgiven när man gör sitt livs lopp och sedan får reda på hemmanationen organiserat fuskat bort ens OS-medalj.
2016-12-12, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Duvillard blev sexa på femmilen i Sotji, som ju toppades av tre mycket dopningsmisstänkta ryssar. Förstår att man kan bli lite uppgiven när man gör sitt livs lopp och sedan får reda på hemmanationen organiserat fuskat bort ens OS-medalj.

Ja, det var ju en detalj att lyfta. Hade glömt bort att han gick så bra där! Det förklarar en hel del.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in