2016-12-12, 22:16
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Där gör du ju själv det klassiska misstaget att ställa utsatta grupper mot varandra. Klassisk SD-vinkling. Ska du inte dra det där med gratis körkort, nånstans att bo och rabatterade busskort också? För vi vet ju alla att vem som helst lämnar hem, familj och vänner för några få bidrag i ett annat land

Men varför ska vi premiera människor som likt fega råttor flyr sina länder oftast i krigsför ålder, är de inte stolta över sitt land, varför vill de inte stanna och försvara sitt land?

Nä Sverige lämnar bättre villkor.

Citat:

Där kan man ju också se det som jag gör. Dvs. att vi utnyttjar deras egna sidor av propaganda och falska nyheter till att sprida vårat egna budskap. Det blir liksom en bonuseffekt.

Så när ni raidar sidor så är det kärlek, men när meningsmotståndaren gör det samma så är det hat, trots samma språk används.

Citat:
Hur hänger vi ut SD? Att vi kallar dom vid deras rätta namn?

SD är det ända parti som tänker på de bofasta först, resten tänker på alla andra länder.
Är det rätt att motarbeta ett parti som tänker sunt?

Citat:
Och det där med gratis reklam köper jag inte heller. Folk försökte ignorera och inte prata om/med SD innan de låg på den procent de har nu och vi ser ju hur bra det gick -.-
Och att vi utesluter SD har inget med ignorering att göra, om du skulle få för dig det. Vi tar debatten så fort det finns en debatt att ta med dom.

Hade inte var och varannan nyhetsrapportering under senaste valet handlat om SD så hade inte SD blivit så stora som de blev, och rapporteringarna fortsätter och SD går fortfarande uppåt, men polletten trillar inte ner hos er.
Citera
2016-12-12, 22:19
Medlem
Lococcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Hat? Så sanningar är hat? Klart människor blir arga när de läser att invandrare som inte lyft ett finger får en gratis dator bara så där medans äldre och sjuka blir ignorerade.

Samtidigt spär ni på hatet när sidan du sympatiserar med faktiskt genererar mer trafik till sidor som i vanliga fall inte har hög trafik, hur tänker ni där?

Det är samma sak när det handlar om SD, ni hatar och hänger ut SD, men samtidigt hittar nya väljare dit.
jagärhär är som en 40000 manna gratis reklam maskin.

Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Beklagar, hittar inte vart han påstår sig vara SDare. Kan du vara snäll och länka?

Jag har citerat varje ord exakt. "jagärhär är som en 40000 manna gratis reklam maskin". Då är det väl bara att luta sig tillbaka och njuta av Sd;s uppgång?
Citera
2016-12-12, 22:20
Medlem
Tar gruppen emot tips utifrån, exempelvis om man som medlem här på Flashback väljer att uppmärksamma några av de som också är medlemmar i jagärhär om passande jaktmarker? Eller måste man själv vara med i gruppen för att föra fram förslag?

Råder det, enligt er medlemmar med insyn i jagärhär, en politisk balans, delvis vad gäller medlemmarnas egna politiska färger, men också vad gäller vilka man "tar diskussion" emot? Finns det en uttalad ambition att utifrån en neutral position motarbeta all form av näthat, eller ska man se projektet mer som en vänsteraktion mot högerkrafters dominans över vissa sociala kanaler?
Citera
2016-12-12, 22:23
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lococco
Jag har citerat varje ord exakt. "jagärhär är som en 40000 manna gratis reklam maskin". Då är det väl bara att luta sig tillbaka och njuta av Sd;s uppgång?

Problemet för mig är att jag är inte SD. Kunde varit men är inte.

Det jag vill få slut på är jagärhärs odemokratiska raidande.
Citera
2016-12-12, 22:26
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Men varför ska vi premiera människor som likt fega råttor flyr sina länder oftast i krigsför ålder, är de inte stolta över sitt land, varför vill de inte stanna och försvara sitt land?

Nä Sverige lämnar bättre villkor.

Och redan där så har vi ju olika syn på det där. De du kallar "fega råttor" tycker jag inte är mer än vettiga människor som kanske helt enkelt inte vill slåss. Alla är inte krigare. Att bli klandrad för det är bara löjligt. Och att vara stolt över sitt land har ingenting att göra med det. Man kan vara stolt över sitt land men ändå inte vilja ta upp ett vapen och döda någon annan, oavsett anledning.

Citat:
Så när ni raidar sidor så är det kärlek, men när meningsmotståndaren gör det samma så är det hat, trots samma språk används.

Nej, samma språk används över lag inte.

Citat:
SD är det ända parti som tänker på de bofasta först, resten tänker på alla andra länder.
Är det rätt att motarbeta ett parti som tänker sunt?

Det är inte ett sunt tänkesätt. Det är bara egoism. Om inte det land som är ett av de bästa länderna att bo i i hela världen kan erbjuda hjälp åt andra, vem ska göra det då? Jag säger inte att Sverige ska ta allt, men Sverige har inte heller varit ens i närheten av någon slags gräns.

Citat:
Hade inte var och varannan nyhetsrapportering under senaste valet handlat om SD så hade inte SD blivit så stora som de blev, och rapporteringarna fortsätter och SD går fortfarande uppåt, men polletten trillar inte ner hos er.

SD har nåt sin kulmen och har inte fler missnöjes röster att hämta någonstans. Så jag ser fram emot valet

Men nu känns det som att vi börja gå väldigt OT om vi bara diskuterar SD
Citera
2016-12-12, 22:27
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX

Men jag ska försöka fatta mig kort: Står gruppen bakom de enskilda medlemmarnas åsikter eller är det den upp till den enskilde? Tänker då på att det finns en del medlemmar i gruppen som är just kända näthatare.

Hur ska jag veta eller för den del de som styr gruppen vad över 40.000 pers har för åsikter?

Om det finns uttalade näthatare i gruppen så har då jag inte märkt någon sådan.
Citera
2016-12-12, 22:34
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Jag såg inga diskussioner om att anmäla några PM. Tvärtom handlade allt om att anmäla kontona, kontonas profilbilder och diskussioner om vad man skulle kunna anmäla dem för för att få dem avstängda.

Och hur skulle medlemmarna kunna ge respons på förslagen när förslagen hålls hemliga för vanliga medlemmar fram tills ledningen beslutat att man ska göra en aktion av förslaget?

Problemet är ju att du påstod att detta skedde med hög transparens. När du sedan blir överbevisad så backar du inte, ber om ursäkt för att du ljög och lär dig att hålla hårdare skillnad mellan vad som är verkligt och vad du hittat på. Istället fortsätter du bara försvara detta.

För din egen trovärdighets skull måste du lära dig att se skillnad på dina fantasier om vad gruppen skulle kunna vara och vad den är. Dessutom vara tydlig mot oss andra om vilket det är du skriver om. Annars kommer det inte gå att diskutera med dig.

Så det är facebooks fel att de tillåter er att organisera missbruk av deras anmälningsfunktion?

Skulle du säga att det är representativt för gruppmedlemmarnas förmåga att ta till sig kritik och begrunda den?

Internet har givit fantastiskt många fler möjligheten att göra sin röst hörd. Man kan tycka att vanlig folks röster är skrämmande eller berikande.

Fast det är ju inte sant, det har ju kommit flera exempel på att t.ex. borgliga debattörer som aldrig kunnat beslås med att sprida rasism, sexism eller nedlåtande kommentarer inte får vara medlemmar i gruppen.

Inte heller får gruppens vanliga medlemar starta egna trådar eller börja diskutera med varandra i de trådar som finns.

Slutligen innehåller varje aktion en uppmaning till medlemmarna om hur de ska formulera sig och vad de ska säga.

Problemet är att det är meningslöst att försöka möta #jagärhärs oljud med seriösa debattinlägg. Hela tanken är ju att om du skriver en seriös kritik av något de ogillar så ska de dränka ditt inlägg med 200 onliners med hjärtan, uppmaningar att inte hata och taggen #jagärhär. Förutsatt att de inte kan få dig avstängd och din kommentar borttagen genom att massanmäla dig då.

Too many questions in one post tyvärr.
Jag har svarat dig en gång. Det räcker för mig. Är inte intresserad av pajkastning ;-)
Citera
2016-12-12, 22:34
Medlem
Lococcos avatar
Citat:
Problemet för mig är att jag är inte SD. Kunde varit men är inte.

Det jag vill få slut på är jagärhärs odemokratiska raidande.

Jag har inte påstått att du är Sd;are, det var du som drog in det i diskussionen. Du vill alltså tysta jagärhär för att dom ökar på Sd;s populariet genom sitt odemokratiska raidande? Men dom måste väl få uttrycka sin åsikt som alla andra, även om det är bra för Sd?
Citera
2016-12-12, 22:36
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTjafs
Hur ska jag veta eller för den del de som styr gruppen vad över 40.000 pers har för åsikter?

Om det finns uttalade näthatare i gruppen så har då jag inte märkt någon sådan.

Hur premieras medlemmar i eran gestapogrupp som fått meningsmotståndare blockerade eller avstängda helt?

Citat:
Jag har inte påstått att du är Sd;are, det var du som drog in det i diskussionen. Du vill alltså tysta jagärhär för att dom ökar på Sd;s populariet genom sitt odemokratiska raidande? Men dom måste väl få uttrycka sin åsikt som alla andra, även om det är bra för Sd?

Är det ett bra debatt klimat när jagärhär går in för att utåt sett förra en diskussion för att sedan anmäla för att meningsmotståndarna ska bli blockade eller avstängda helt??
Senast redigerad av BlackBooks 2016-12-12 kl. 22:38.
Citera
2016-12-12, 22:40
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Tack för länkarna, nu har man spridit lite goda tankar!

Bra där :-)
Citera
2016-12-12, 22:42
Medlem
Lococcos avatar
Citat:
Hur premieras medlemmar i eran gestapogrupp som fått meningsmotståndare blockerade eller avstängda helt?

Är det ett bra debatt klimat när jagärhär går in för att utåt sett förra en diskussion för att sedan anmäla för att meningsmotståndarna ska bli blockade eller avstängda helt??

Jag tror att det är lättare att bli avstängd på Flashback än på Facebook faktiskt, det är i alla fall min erfarenhet. Men som sagt, Ordet är fritt, och det måste gälla alla.
Citera
2016-12-12, 22:43
Medlem
NoMoreTjafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blueberry666
Usch lyssnar ni verkligen på expo? Vet ni vad dom står för och vad dom gör? Usch och fräs. Alternativ media är idag det bästa om man vill läsa sanningen om saker och ting. Det dära med att #Jagärhär är så löjligt att det är ett gäng muppar som inte förstår innebörden. Men men Sverige har väl aldrig varit tryggare än nu också tycker ni väl? Haha

Om du avstår alla invektiv så kommer fler debattera med dig. Bara ett tips från en i "PK maffian" :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in