2016-12-10, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clevinger
Haha! "The Magic Brain theory"?

På tal om "brain", du vet att JFK's hjärna vägde mer än en normalstor manshjärna efter obduktionen (ca 1,5 kg)? Hur går det ihop med all den substans som exploderar ut ur kraniet i Z-filmen? Alla vittnesmålen som säger att stora delar av hjärnan var urblåst?

Hur JFK's hjärna undersöktes ytterligare två gånger efter obduktionen men att det måste varit en helt annan hjärna andra gången?

Att ...
Citera
2016-12-11, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det finns mycket mer vittnesmål som bekräftar ett skott framifrån, ca 50 stycken närmare bestämt.
Det här är vittnen på plats på Deley Plaza. Utöver dessa var det ytterligare ca 50 vittnen: läkare, sköterskor och övrig sjukvårdspersonal på tre sjukhus, personer tillhörande FBI och Secret Service, samtliga tränade och utbildade för den här typen av situationer, som på nära håll såg ett stort gapande hål i det som varit höger nedre fjärdedel av JFK's bakhuvud.

Hm ...
Citera
2016-12-11, 20:24
Medlem
Endel kanske undrar hur det såg ut på brottsplatsen då det begav sig?

https://www.pixeltopic.com/image/qkhjcsvjjmdsbf/

Notera hur secret service agenterna på följebildens högra sida har vänts sig 180 grader och tittar ...bakåt. Mot TSBD. Varför gör "experterna" det? Notera även att ingen av mc-poliserna tittar framåt.
Senast redigerad av PekkariP1 2016-12-11 kl. 20:28.
Citera
2016-12-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Endel kanske undrar hur det såg ut på brottsplatsen då det begav sig?

https://www.pixeltopic.com/image/qkhjcsvjjmdsbf/

Notera hur secret service agenterna på följebildens högra sida har vänts sig 180 grader och tittar ...bakåt. Mot TSBD. Varför gör "experterna" det? Notera även att ingen av mc-poliserna tittar framåt.
Det här är The Altgens Photo och är taget precis när första skottet avlossades mot kortegen. Det finns ingen seriös kritiker av den officiella mytologin som inte håller med om att skott avlossades både bakom- och framför JFK.

Efter det dödande huvudskottet finns det endast EN person som springer mot TSBD, mc-polis Baker. Det är dessutom inte för att han hör skott därifrån, det är för att han ser en flock duvor lyfta från byggnadens tak. Resten springer mot parkeringsplatsen bakom det vita staketet uppe på den s.k. grassy knoll, som vid tiden för skotten befann sig snett framför JFK.

Återigen, det är ingen som hävdar att det här är bevis för att inget skott avlossades (och träffade) bakom JFK, endast att skott också avlossades framifrån.

Det här i sin tur ger ytterligare massivt vittnes-stöd för det faktum att fler än en person sköt mot JFK den dagen och att det därmed var en konspiration.
Citera
2016-12-12, 08:39
Medlem
Citat:
Det här är The Altgens Photo och är taget precis när första skottet avlossades mot kortegen. Det finns ingen seriös kritiker av den officiella mytologin som inte håller med om att skott avlossades både bakom- och framför JFK.

Som jag skrev tidigare så motsägs detta av en bedövande majoritet av vittnena. Endast ca 5% av dessa anger att de hört skott avlossas från två olika håll. (Läs Warren eller HSCA:s rapport)

Citat:
Efter det dödande huvudskottet finns det endast EN person som springer mot TSBD, mc-polis Baker. Det är dessutom inte för att han hör skott därifrån, det är för att han ser en flock duvor lyfta från byggnadens tak.

Och han tar sitt ornitologiska intresse på största allvar?
Vi behöver ju inte gissa om hur polismannen Baker resonerar, eftersom hans vittnesmål finns i Warren kommisionens rapport. Så här vittnar Baker:

"At about this time he heard the first shot. Having recently heard the sounds of rifles while on a hunting trip, Baker recognized the shots as that of a high-powered rifle; "it sounded high and I immediately kind of looked up, and I had a feeling that it came from the building, either right in front of me [the Depository Building] or of the one across to the right of it." He saw pigeons flutter upward. He was not certain, "but I am pretty sure they came from the building right on the northwest comer." He heard two more shots spaced "pretty well even to me." After the third shot, he "revved that motorcycle up," drove to the northwest corner of Elm and Houston, and parked approximately 10feet from the traffic signal. As he was parking he noted that people were "falling, and they were rolling around down there grabbing their children "and rushing about.A woman screamed, "Oh, they have shot that man, they have shot that man."
Baker "had it in mind that the shots came from the top of this building here," so he ran straight to the entrance of the Depository Building."
Baker hör således skotten.

Om Oswald var del i en konspiration borde väl en storm av ruffigt manfolk rusat in i TSBD?

Citat:
Resten springer mot parkeringsplatsen bakom det vita staketet uppe på den s.k. grassy knoll, som vid tiden för skotten befann sig snett framför JFK.

Och ser de något av intresse? Kanske de två väktare som står utposterade på rälsen eller de ca 15 järnvägsarbetarna. I korthet - ingen har sett någon skytt i anslutning till "grassy knoll".
Citera
2016-12-12, 09:46
Medlem
Citat:
....som på nära håll såg ett stort gapande hål i det som varit höger nedre fjärdedel av JFK's bakhuvud.

Hm ...
Jag håller med dig om det sista "Hm..".

Det här föregivet stora och gapande hålet i JFK:s bakhuvud, hur uppfattade man det egentligen?
Såg man "dagsljus" igenom det?
Det tror jag inte, du har ju själv skrivit om att det fanns (ovanligt) mycket hjärna kvar i JFK:s skalle.
Vad såg man då?
Jag tror att man såg en omfattande "sörja" av blod, hår och hjärnsubstans som hade samlats på JFK:s bakhuvud. Gravitationen gjorde helt enkelt sitt..
Skallbenet är inte så tjockt, och i den situation som rådde kan man nog (speciellt i efterhand) lätt missta sig på huruvida den observerade sörjan ligger utanpå skallen, eller om man ser den genom ett hål i skallbenet.

/T
Citera
2016-12-12, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Som jag skrev tidigare så motsägs detta av en bedövande majoritet av vittnena. Endast ca 5% av dessa anger att de hört skott avlossas från två olika håll. (Läs Warren eller HSCA:s rapport)
Mer än 50 st av de intervjuade vittnena säger att skotten kom från "grassy knoll", ca 30 st att de kommer bakifrån JFK. Det kan bero på var man stod placerad, vilka skott som hade starkast volym, osv. Faktum kvarstår, vittnena på plats rapporterar skott framifrån- såväl som bakifrån, där den stora majoriteten menar att de hör att skotten avlossas framifrån.

Döm själva.

Citat:
Och han tar sitt ornitologiska intresse på största allvar?
Vi behöver ju inte gissa om hur polismannen Baker resonerar, eftersom hans vittnesmål finns i Warren kommisionens rapport. Så här vittnar Baker:

"At about this time he heard the first shot. Having recently heard the sounds of rifles while on a hunting trip, Baker recognized the shots as that of a high-powered rifle; "it sounded high and I immediately kind of looked up, and I had a feeling that it came from the building, either right in front of me [the Depository Building] or of the one across to the right of it." He saw pigeons flutter upward. He was not certain, "but I am pretty sure they came from the building right on the northwest comer." He heard two more shots spaced "pretty well even to me." After the third shot, he "revved that motorcycle up," drove to the northwest corner of Elm and Houston, and parked approximately 10feet from the traffic signal. As he was parking he noted that people were "falling, and they were rolling around down there grabbing their children "and rushing about.A woman screamed, "Oh, they have shot that man, they have shot that man."
Baker "had it in mind that the shots came from the top of this building here," so he ran straight to the entrance of the Depository Building."
"He was not certain", betyder att han inte var säker, men att han var ganska säker på att det var från den byggnaden (TSBD) de (uppflygande duvorna) kom från.

Citat:
Baker hör således skotten.
Ja, men som sagt, det är när han ser de uppflygande duvorna från vad han tror är TSBD's tak, som han gör kopplingen till att det är därifrån skott kommer. Återigen, Baker är den enda som spontant springer till TSBD som trolig attentatsplats, resten springer till parkeringen bakom det vita staketet på grassy knoll.

Citat:
Om Oswald var del i en konspiration borde väl en storm av ruffigt manfolk rusat in i TSBD?
Varför då?

Citat:
Och ser de något av intresse? Kanske de två väktare som står utposterade på rälsen eller de ca 15 järnvägsarbetarna. I korthet - ingen har sett någon skytt i anslutning till "grassy knoll".
Det stämmer, ingen såg någon skytt. Skälet till att alla, poliser som åskådare sprang till parkeringen var för att de hörde att skott avlossades därifrån samt i vissa fall, att något som såg ut som amunitionsrök också kom därifrån. Ett antal av de som först kom fram, varav tre poliser, konfronterade en civilklädd man bakom staketet som direkt visade upp ID-handlingar från Secret Service. Det här är problematiskt eftersom Secret Service inte hade några medarbetare på plats Dealey Plaza under kortegen. Samtliga sätt i bilarna eller var stationerade på Love Field eller Trade Mart där presidenten skulle lunchtala. Det var först ca 20 minuter efter skotten som Sorrels från Dallas SS anlände till TSBD, som nu var fokus för polisens eftersökningar.

Även på baksidan av TSBD fanns direkt efter skotten två (okända) Secret Service-män med ID-handlingar. De här tre personerna är fortfarande inte identifierade. Intressant är att det vid tiden för mordet var CIA som tillverkade Secret Service's ID-handlingar, något som direkt därefter togs över av SS självt.

Det var samma division inom CIA som ansvarade för operationer som MKULTRA, Operation Phoenix och ... politiska lönnmord. Bl.a. så skickades divisionens dåvarande chef, läkaren Sidney Gotlieb, till Kongo för att mörda landets folkvalde premiärminister, Patrice Lumumba, något som mycket riktigt skedde någon vecka senare.

Att tre ej identifierade står och flashar ID-handlingar från samma CIA-division är säkert bara ett litet sammanträffande. Just i anslutning till de två positioner som merparten av vittnena hörde skott ifrån, dessutom.

Nja ...
Senast redigerad av onopono 2016-12-12 kl. 10:24.
Citera
2016-12-12, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Jag håller med dig om det sista "Hm..".

Det här föregivet stora och gapande hålet i JFK:s bakhuvud, hur uppfattade man det egentligen?
Såg man "dagsljus" igenom det?
Nej.

Citat:
Det tror jag inte, du har ju själv skrivit om att det fanns (ovanligt) mycket hjärna kvar i JFK:s skalle.
Vad såg man då?
Nej, det har jag inte skrivit. Jag skrev att JFK's hjärna vägde 1,5 kg efter obduktionen, vilket är lite egendomligt med tanke på att en levande normalstor manshjärna väger ca 1,4 kg och att en stor mängd hjärnsubstans ses flyga ut i Zapruder-filmen samt alla vittnesmål som säger att stora delar av hjärnan var urblåst och/eller rann ut på båren under upplivningsförsöken.

Trots det väger alltså hjärnan mer- inte mindre än en levande normalstor dito. Döm själva.

Citat:
Jag tror att man såg en omfattande "sörja" av blod, hår och hjärnsubstans som hade samlats på JFK:s bakhuvud. Gravitationen gjorde helt enkelt sitt..
Skallbenet är inte så tjockt, och i den situation som rådde kan man nog (speciellt i efterhand) lätt missta sig på huruvida den observerade sörjan ligger utanpå skallen, eller om man ser den genom ett hål i skallbenet.

/T
Innan jag fortsätter. Gäller det även läkarna på Bethesda?
Senast redigerad av onopono 2016-12-12 kl. 10:57.
Citera
2016-12-12, 17:26
Medlem
Citat:
Innan jag fortsätter. Gäller det även läkarna på Bethesda?

När det gäller mordet på JFK så finns det två vandringssägner med stor livskraft.
Den ena sägnen talar om det stora gapande hålet i JFK:s bakhuvud, och den andra om skott framifrån.
Dessa två sägner lever s.a.s. "på varandra".
När det då gäller Bethesda, så menar jag att det finns goda skäl att misstro eventuella fakta därifrån som göder de båda sägnerna.

Jag vill gärna referera till http://www.history-matters.com/essays/jfkmed/How5Investigations/How5InvestigationsGotItWrong.htm

Några citat:

"If nothing else, the handling of JFK’s medical/autopsy evidence provides a case exemplar of how easily things can get started on the wrong foot, and why reinvestigations conducted by the original investigative authority may prefer to keep them on that foot."

och

"Unfortunately, JFK’s autopsy was performed at Bethesda Naval Hospital, a hospital inexperienced in “unnatural death” autopsies, like JFK’s."

och varför inte:
"“Where bungled autopsies are concerned,” Michael Baden, MD has observed, “President Kennedy’s is the exemplar.”"

Som jag tolkar den refererade texten så var patologerna på Beteshda inte tillräckligt kompetenta/erfarna för uppgiften att obducera JFK, och deras resultat lämnar därför mycket att önska.

Som alltid så finns det förstås en mängd skrivningar "på nätet" som kan uppfattas som stöd för det "stora gapande hålet i bakhuvudet ", men jag känner mig övertygad om att dom har fel.

Jag tror alltså att LHO sköt 3 skott, en helmiss, en halvmiss (strupskottet) och en träff i huvudet.

/T
Citera
2016-12-12, 19:32
Medlem
Citat:
Jag tror alltså att LHO sköt 3 skott, en helmiss, en halvmiss (strupskottet) och en träff i huvudet.

/T
Spännande och du verkar ju mycket kunnig i ämnet. Vågar jag fråga:

1. Vad får dig att vara så säker på att det var just tre skott som avlossades?

2. Var på JFK's huvud träffade huvudskottet?

3. Var på JFK träffade det som du kallar "strupskottet"

4. Kan du med något exempel förklara varför du är så säker på att det var just Oswald som sköt skotten?

Jag bemöter resten av ditt inlägg lite senare ikväll p.g.a. tidsbrist.
Citera
2016-12-12, 21:28
Medlem
Citat:
Spännande och du verkar ju mycket kunnig i ämnet. Vågar jag fråga:

1. Vad får dig att vara så säker på att det var just tre skott som avlossades?

2. Var på JFK's huvud träffade huvudskottet?

3. Var på JFK träffade det som du kallar "strupskottet"

4. Kan du med något exempel förklara varför du är så säker på att det var just Oswald som sköt skotten?

Jag bemöter resten av ditt inlägg lite senare ikväll p.g.a. tidsbrist.

Jag upplever mig inte som speciellt kunnig eller säker, men jag har en (i mitt eget tycke) ganska välgrundad tro på hur det hela gick till...
Och den tron har jag haft god tid på mig att "landa i".
Jag upplevde ju mordet s.a.s. "i realtid", och såg på TV ("the Lucy Show" tror jag..) när sändningen bröts och dom första meddelandena kom in om att något hade hänt ...
Märkliga dagar som följde...

Jag har förstås läst några böcker i ämnet (tror den senaste var o'Reilly) och försöker "kolla av" om det dyker upp något nytt "på nätet"....
Kanske kommer något intressant att bli offentligt 2017...?

/T
Citera
2016-12-13, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Jag upplever mig inte som speciellt kunnig eller säker, men jag har en (i mitt eget tycke) ganska välgrundad tro på hur det hela gick till...
Och den tron har jag haft god tid på mig att "landa i".
Jag upplevde ju mordet s.a.s. "i realtid", och såg på TV ("the Lucy Show" tror jag..) när sändningen bröts och dom första meddelandena kom in om att något hade hänt ...
Märkliga dagar som följde...

Jag har förstås läst några böcker i ämnet (tror den senaste var o'Reilly) och försöker "kolla av" om det dyker upp något nytt "på nätet"....
Kanske kommer något intressant att bli offentligt 2017...?

/T
Du har inget mer specifikt som du menar ger stöd åt din tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in