2016-12-12, 18:28
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det är svårt att tala emot din fakta. Men spelmässigt tyckte jag förr att alla tre nämnda klubbar verkligen var uppenbart på en annan nivå än alla andra lag. Utan att följa varken BL eller La liga alltför ingående så tycker inte jag att de tre lagen visar upp den spelmässiga överlägsenhet som de oftare gjorde förr.

Real Madrid spelar mer kollektivt än tidigare. Därav blir inte deras överlägsenhet så påtaglig, däremot är de bättre att kontrollera matcherna än på väldigt länge.

Jag tror Napoli - Real Madrid blir en rolig match. Jag gillar Sarris spelsätt och jag tror definitivt kan skada Real Madrid med sitt presspel. Personligen hoppas jag de spelar Diawara, då kommer matchen bli lite lugnare för Real Madrid, då man kan förlita sig på att han kommer göra misstag vid press.

Annars kändes detta som en repris från förr.
Citera
2016-12-12, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Det är ju för att Arsenal alltid åker ut mot dom som du tycker det är tråkigt, kan Arsenal äntligen vinna denna gången?

Finns typ två lag som inte hade åkt ut varje gång mot Bayern.

Tråkigt för Arsenal, kommer etta och får bayern hade dom kommit tvåa så hade dom väl fått Barca så det var kört vilket som.
Citera
2016-12-12, 19:34
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Real Madrid spelar mer kollektivt än tidigare. Därav blir inte deras överlägsenhet så påtaglig, däremot är de bättre att kontrollera matcherna än på väldigt länge.

Jag tror Napoli - Real Madrid blir en rolig match. Jag gillar Sarris spelsätt och jag tror definitivt kan skada Real Madrid med sitt presspel. Personligen hoppas jag de spelar Diawara, då kommer matchen bli lite lugnare för Real Madrid, då man kan förlita sig på att han kommer göra misstag vid press.

Annars kändes detta som en repris från förr.

En fullt rimlig analys.
Citera
2016-12-12, 23:01
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
City-Monaco
Real Madrid-Napoli
Benfica-Dortmund
Bayern-Arsenal
Porto-Juventus
Leverkusen-Atletico Madrid
PSG-Barcelona
Sevilla-Leicester

Snark. Många matcher vi redan har sett och får se ännu en gång till. Att Arsenal skulle få Bayern verkar ha blivit en stark tradition för övrigt.

Okej. Vilka åtta hamnar i kvartsfinal om favoriterna vinner?

Real Madrid, Dortmund, Bayern, Juventus, Atletico Madrid, Barcelona, Sevilla och Manchester C.

Typ så.
Citera
2016-12-13, 14:07
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Okej. Vilka åtta hamnar i kvartsfinal om favoriterna vinner?

Real Madrid, Dortmund, Bayern, Juventus, Atletico Madrid, Barcelona, Sevilla och Manchester C.

Typ så.

Det är ju ett fönster innan så man vet ju inte hur trupperna ser i februari.

City-Monaco
Real Madrid-Napoli
Benfica-Dortmund
Bayern-Arsenal
Porto-Juventus
PSG-Barcelona
Sevilla-Leicester

Som det ser ut idag så tippar jag så här: Real, Dortmund, Juventus, A Madrid och Barcelona går vidare.
Monaco och Leicester kan kanske gå vidare. Leicester på sin hemmastyrka och Monaco på sin jämnhet. City kan spöa Barca för att sedan få oavgjort mot Middlesborough.
Arsenal har mycket inom sig och kommer det fram kan Bayern få det svårt.
Citera
2016-12-18, 18:59
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är ju ett fönster innan så man vet ju inte hur trupperna ser i februari.

City-Monaco
Real Madrid-Napoli
Benfica-Dortmund
Bayern-Arsenal
Porto-Juventus
PSG-Barcelona
Sevilla-Leicester

Som det ser ut idag så tippar jag så här: Real, Dortmund, Juventus, A Madrid och Barcelona går vidare.
Monaco och Leicester kan kanske gå vidare. Leicester på sin hemmastyrka och Monaco på sin jämnhet. City kan spöa Barca för att sedan få oavgjort mot Middlesborough.
Arsenal har mycket inom sig och kommer det fram kan Bayern få det svårt.
Äh. Nu fattar jag såklart att det är önsketänkande från din sida. Men inte ett skit har ändrat sig från förr vad gäller Bayern vs Arsenal.
Citera
2017-02-12, 11:31
Medlem
Hur långt kan Monaco egentligen gå i årets turnering, med tanke på den säsong de haft och den form de visar? El Tigre tillbaka i storform, Silva lirar som Messi, Glik är så där omöjlig att ta sig förbi, osv.

Mot Manchester C anser jag det vara helt jämnt, i synnerhet med tanke på hur City brukar kunna skämma ut sig när det verkligen gäller.

Angående Sevilla-Leicester anser jag de sistnämnda ha ytterst små chanser att sig vidare. Går oerhört tungt i ligan och till skillnad från många andra är jag absolut inte säker på att Leicester lirar PL-fotboll nästa säsong. Bra lag på pappret, visst - men det är fortfarande ointressant så länge kollektivet inte fungerar öht.

e: Sen är jag förvisso inte heller överdrivet imponerad av Sevilla på slutet, men tror ändå att saken för deras del är biff redan nu.
Senast redigerad av FarrokhBulsara 2017-02-12 kl. 11:39.
Citera
2017-02-12, 20:20
Medlem
trenbiffs avatar
Längtar som fan till onsdag Real Madrid - Napoli.
Citera
2017-02-14, 22:11
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Ska Paris göra som Inter och Barcelona?
Sälja Zänket och direkt vinner Champions league?
Citera
2017-02-14, 22:21
Medlem
Folk kan väl lugna sig lite? man har inte vunnit CL för att man spelat ut ett uselt Barcelona
Citera
2017-02-14, 22:26
Avslutad
Med Zlatan hade PSG aldrig haft detta övertag.
Det är tydligt att Zlatan stannar upp spelet i Europa, och agerar bromskloss. Eller kräver att allt i anfallsväg ska gå via honom.

Bra spelare kommer alltid att avgöra matcher, men någon ledare i den bemärkelsen är inte Zlatan och kommer aldrig att bli.

Cavani är mycket mer en lagspelare än vad Zlatan är.

Jag är medveten om att jag drar ganska stora växlat av bara en match. Men jag är fortfarande säker på min sak.

Jag tror inte att PSG vinner rubbet, dock.
Senast redigerad av GenesisP 2017-02-14 kl. 22:29.
Citera
2017-02-14, 23:08
Medlem
Concubines avatar
Gillar Cavani, verkar vara en sympatisk person också. Följer typ bara PL, superettan och till viss mån allsvenskan, har det ryktats någon gång om flytt till premier league så man får se mer? Han trivs väl iofs rätt bra i PSG har jag fått intryck av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in