Citat:
Ursprungligen postat av
FreddeF
Monaco skulle verkligen vara en perfekt lottning för Barca.. Messi, Suarez och Neymar kommer att leka sönder deras darriga backlinje.
Hoppas på dessa kvartsfinaler:
Barcelona - Dortmund
Real Madrid - Bayern
Atletico - Leicester
Monaco - Juventus
Men det lär väl bli möten som Bayern-Juve eller Real-Leicester om UEFA får säga sitt.
Om man ska försöka förutspå lottningen baserat på tidigare lottningar så tror jag Bayern-Leicester, Barcelona-Dortmund, Real Madrid-Atletico, Juventus-Monaco. Tendensen verkar ju vara att möten återupprepas och att trender kan skönjas.
Atletico får Real Madrid eller Barcelona vartannat år i kvartsfinal. Senast var det Barcelona, så i år blir det Real. Juventus fick Monaco i kvarten senast när de gick till final. Bayern har en historik av enkla kvartsfinallottningar (Benfica, Porto och United de senaste tre åren). Barcelona - Dortmund blir ett nytt möte.
Barcelona, Bayern och Real Madrid har aldrig mött varandra före semi-final och det skulle vara överraskande om det hände. Min förhoppning skiljer sig såklart från vad jag tror och min förhoppning är nog Atletico-Leicester, Barcelona-Real Madrid, Bayern-Juventus, Dortmund-Monaco, bara för att jag vill se Real Madrid, Barcelona och Bayern elimineras, helst Bayern och Real.