2016-12-11, 12:45
Medlem
fermions avatar
Vet vi att föräldrarna var flickans biologiska föräldrar? Det står iofs föräldrar i artikeln...
Citera
2016-12-11, 13:06
Medlem
Kämpendahls avatar
Det var mig en tuff liten tjej. Hoppas det går bra för henne i livet och att Vänsterpartiet någon gång börjar fördöma hederskultur och religiöst våld istället för att stoppa huvudet i sanden.
Citera
2016-12-11, 13:19
Dommen förvånar mig faktiskt. Uppsala är väsvärldens fegaste stad och ända plats man kan misshandla kvinnor på öppet utan att folk griper in. Hederskultur har varit ett stort problem (fast det verkar inte ses som ett problem i U-sala) länge i staden utan att folk brytt sig.

Det finns dessutom få städer, eller inga snarare, som är så PK som muppsala.

Det finns inga karlar kvar, det är nog det som är problemet. Bara studenter, PK-hjon, feminister och MENA-invandrare.
Citera
2016-12-11, 13:22
Medlem
Är tyvärr inte helt otänkbart att denna flickan kommer att utsättas för någon form av hedersrelaterat brott i framtiden. Hon har ju uppenbarligen blivit försvenskad tillskillnad från hennes idiotiska familj.

Hoppas det går bra för henne och att hennes släktingar håller sig borta!
Citera
2016-12-11, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Är tyvärr inte helt otänkbart att denna flickan kommer att utsättas för någon form av hedersrelaterat brott i framtiden. Hon har ju uppenbarligen blivit försvenskad tillskillnad från hennes idiotiska familj.

Om flickan har eller kommer få någon syster så kommer väll det huvudet dunka lite extra, så att Muhammed inte straffar familjen.
Citera
2016-12-11, 13:47
Medlem
Sveriges mesliberalism är ett hån mot de kvinnor som flytt hit för att komma bort från religiöst förtryck. Nu tillhörde visserligen flickans mamma förtryckarna. Men ute i Stockholms segregerade förorter går ju nu för tiden patriarkpolisen omkring och kräver att flickor och kvinnor rättar sig efter deras klädkod. Så ska vi inte ha det i Sverige. Och liberalerna som är emot förbud av slöja etc i skola, arbetsplats mm. Gör dessa kvinnor en otjänst i tron att de är liberala. PK mesighet bortom all reson. Visst. .. alla har väl rätt att bära vilka kläder de vill. Men inte om det är under tvång, eller är olämpliga i det offentliga rummet. Och här är det det Svenska offentliga rummet som gäller, inte det Wahabistiska.
Citera
2016-12-11, 14:52
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare

Detta var min första tanke också, nu är familjehedern på spel, detta kommer bli konsekvenser för 9-åringen i framtiden. Frågan är om hon överlever det.
Citera
2016-12-11, 16:47
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Har fått för mig att slöja är obligatoriskt först vid puberteten?
Citera
2016-12-11, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Har fått för mig att slöja är obligatoriskt först vid puberteten?

I många islamiska länder åker slöjan på när det är dags för Koranskola. Det är husses ansvar i vilket fall. Är hen osäker så kan ju hen alltid rådfråga en iman.

MP hävdade ju att det bara är en liten tygbit vilket de då borde framföra till släkten, eller till dottern kanske.
Citera
2016-12-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Detta var min första tanke också, nu är familjehedern på spel, detta kommer bli konsekvenser för 9-åringen i framtiden. Frågan är om hon överlever det.

Man får hoppas att myndigheterna tagit sitt ansvar och sett till att dessa satans anhang till föräldrar inte kan söka upp flickan.

Jag skulle dock gärna besöka dessa jävlar för att lära dem ett och annat om heder.
Citera
2016-12-11, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pubrik
http://www.unt.se/nyheter/uppsala/ni...n-4462960.aspx

Stackars lilla tjej, tur att hon fått det bättre i jourhemmet!

Villkorlig dom är ett hån mot dottern. Ser domstolen annorlunda på misshandeln eftersom det var en kvinna som utförde den, eller för att det var en invandrarkvinna? Eller kanske för att en invandrarflicka var brottsoffer?

Varför dömdes inte pappan?

Hade en svensk man misshandlat sin dotter (eller fru) på motsvarande sätt skulle han definitivt inte kommit undan med villkorligt.
Ja det är sant.Myndigheterna vågar väl inte straffa en muslim.
Citera
2016-12-11, 21:55
Medlem
nobbenss avatar
Sk hedersrelaterade brott borde bestraffas med att männen ifråga skulle bli tvingade bära en krimburka som är elektroniskt låst - från 1 mån upp till livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in