2016-12-12, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Du ÄR beviset!

Det här är inget som kan greppas med intellektuella fakulteter, jag har själv naturvetenskaplig bakgrund!

Exakt det du ÄR just nu ÄR beviset! Om du försöker addera något till det, så är det just för att du försöker greppa det "logiskt"

Prova istället att "vila" i beviset, du kan göra det nu, prova!

Fråga dig själv, är jag medveten? Om svaret är ja, vart går du för ta reda på det? Ingenstans, finns ingenstans att gå, ingen kunskap eller logiskt tänkande behövs! Du bara VET att du är medveten!

Vila i det, du kan inte hitta medvetande, för ÄR medvetande. Prova lite meditation kring det här, och du kommer sluta vara så dryg, du kommer se kärleken!
Du har inget att komma med, alltså?
Citera
2016-12-12, 16:40
Medlem
Citat:
Du ÄR beviset!

Det här är inget som kan greppas med intellektuella fakulteter, jag har själv naturvetenskaplig bakgrund!

Exakt det du ÄR just nu ÄR beviset! Om du försöker addera något till det, så är det just för att du försöker greppa det "logiskt"

Prova istället att "vila" i beviset, du kan göra det nu, prova!

Fråga dig själv, är jag medveten? Om svaret är ja, vart går du för ta reda på det? Ingenstans, finns ingenstans att gå, ingen kunskap eller logiskt tänkande behövs! Du bara VET att du är medveten!

Vila i det, du kan inte hitta medvetande, för ÄR medvetande. Prova lite meditation kring det här, och du kommer sluta vara så dryg, du kommer se kärleken!

Ordbajsande newage flum.
Fattas bara några enhörningar......
Gärna rosa.
Citera
2016-12-12, 16:41
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovemols
Jag skulle bara gissa att ni som inte gärna vill se mitt resonemang utifrån det innersta värde vi med FN bestämt måste ha som människor för att inte behöva bråka kring hackordningen ändå till det yttersta tänker lika logiskt.

Ditt MYCKET lösa och korrelationistiska gissande och ad hoc-premissande har inget med "bevis" att göra.

...

Lär dig elementär logik.
Citera
2016-12-12, 16:43
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du är alltid i kontakt med Gud, det är ditt medvetande!

Speak for yourself ... eller kom med belägg.
Citera
2016-12-12, 16:44
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag hoppas du har fel. Det är en massa människor jag inte vill vara förenad med.

Du är inte förenad med andra människor, du är medvetandet/Gud som ÄR i alla människor och allting annat. Du har lika lite att göra "med dig själv" som med någon annan människa!

Den som skriver det här nu och den som skickade mig ett meddelande nyss är bara personer vars tankar och handlingar JAG/Gud ser!
Citera
2016-12-12, 16:49
Medlem
Belavias avatar
Ok, så om ordbajsande new age flum råkar vara rätt då?

Då är du emot sanning per definition, för att det är new age flum? '

Jag har faktiskt åkt på ett retreat där dom bevisade sanningen för mig!
Citera
2016-12-12, 16:51
Medlem
Citat:

Så all du påstår är sant?

Fan vi har en allvetande här i tråden.....
Citera
2016-12-12, 16:51
Medlem
Citat:

Vilka är "dom" och hur bevisade dom sanningen?
Citera
2016-12-12, 16:53
Medlem
Belavias avatar
På retreat sa dom att den gamla varianten, alltså vanlig New Age, det stämmer inte, men den här uppdaterade varianten med flum på slutet ska tydligen stämma på pricken!!

Så för att förtydliga lite

1. New Age (Vanliga varianten visade sig ha många luckor och var inte en fullständigt adekvat beskrivning av verkligheten)

2. New Age FLUM (Den senaste NA varianten, med flum. Flum visade sig vara den saknade pusselbiten för att få det komplett och fullständig världsbild)
Citera
2016-12-12, 16:55
Medlem
Citat:
På retreat sa dom att det här gamla vi höll på med, alltså vanlig New Age, det stämmer inte, men det här uppdaterade varianten med flum på slutet ska tydligen stämma på pricken!!

1. New Age (Vanliga varianten visade sig ha många luckor och var inte en fullständigt adekvat beskrivning av verkligheten)

2. New Age FLUM (Den senaste NA varianten, med flum. Det visade sig var den saknade pusselbiten för att få det komplett och fullständigt)

Men jösses! newage 2.0 bevisar att gud finns?
Citera
2016-12-12, 16:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
På retreat sa dom att den gamla varianten, alltså vanlig New Age, det stämmer inte, men den här uppdaterade varianten med flum på slutet ska tydligen stämma på pricken!!

Det var och är 95% flum.

Citat:
2. New Age FLUM (Den senaste NA varianten, med flum. Flum visade sig vara den saknade pusselbiten för att få det komplett och fullständig världsbild)

Kom till saken och försök tala om vad det är för ny, epokgörande bevisförings-metodologi du vill sälja.
Citera
2016-12-12, 16:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Men jösses! newage 2.0 bevisar att gud finns?

Om inte 2.0 versionen håller måttet, är det väl bara att vänta tills 3.0 manifesterar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in