2016-12-12, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Stämmer det som står i artikeln "Vissa medgivanden..." så har vi ju i alla fall svaret på vem Sven (mannen med hunden) såg. Sture verkar ju ha medgivit att han cyklade förbi en man med hund på Limstagatan strax innan mordet. Finns det några andra uppgifter senare som dementerar de uppgifterna?

Sture minns inte/osäker vilken dag han cyklade förbi hundföraren.
Citera
2016-12-12, 15:28
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Stämmer det som står i artikeln "Vissa medgivanden..." så har vi ju i alla fall svaret på vem Sven (mannen med hunden) såg. Sture verkar ju ha medgivit att han cyklade förbi en man med hund på Limstagatan strax innan mordet. Finns det några andra uppgifter senare som dementerar de uppgifterna?
Som jag fattade artikeln hade Sture medgett att han cyklat förbi en man med hund där, men att han inte mindes vilken dag det skulle ha varit. Det låter som något de kan ha pressat fram i förhören. Sture hade väl till slut också "medgett" att han kanske hade varit på Domus den där dagen.
Citera
2016-12-12, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
nej den artikeln har väl inget där att göra, den fanns i klubb Kramfors-gruppen, tydligen hade Paj något med tjärnen att göra idag. Tanken att P kan lagt mordvapnet där är kanske lite långsökt, känner inte till om det funnits någon sådan misstanke.

Va bara en tanke jag fick eftersom han bor ju där uppe.
Citera
2016-12-12, 15:30
Medlem
habets avatar
Citat:
Sture minns inte/osäker vilken dag han cyklade förbi hundföraren.

Sven då, brukade han gå denna promenad varje kväll vid samma tid ungefär?
Citera
2016-12-12, 15:33
Medlem
Citat:
Sven då, brukade han gå denna promenad varje kväll vid samma tid ungefär?

Tror inte det framgår någonstans...
Citera
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, jag tänker mig i så fall att knivhuggen i ryggen kom först, och att de på framsidan senare. Det skulle vara intressant att veta om även de huggen var gjorda genom jackan.

Ja om man tänker sig att dom första knivhuggen som utdelades skedde bakifrån vid själva överfallet, kanske redan ute vid vägen och att huggen på framsidan är utdelade efter det att hennes jeansjacka har tagits av så pekar ju det onekligen på ett misslyckat sexuellt övergrepp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Va bara en tanke jag fick eftersom han bor ju där uppe.

Ja det var min tanke också får jag erkänna, kanske borde man söka där, men han kanske tog bort den senare..
Citera
2016-12-12, 15:37
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
I programmet säger de att det fanns knivhugg genom jackan men inte om det var alla, 10 av huggen var mot överkroppen och ett i buken. Avklädandet av kroppen skedde med största sannolikhet efter att Eva var död/medvetslös, annars hade kläderna sannolikt haft skador.

Men det är väl fastställt att hon knivhöggs både bakifrån och framifrån?
Citera
2016-12-12, 15:38
Medlem
habets avatar
Citat:
Tror inte det framgår någonstans...

Artikel var lite konstigt skriven.
Man skriver först att han cyklade förbi hundmannen fem minuter innan mordet dör att sen skriva att Sture var osäker vilken dag det var.

Ok, vi får väl hoppas att polisen kollade det med Sven för det skulle ju åtminstone som sagt vara förklaringen till vittnets uppgifter, detta alldeles oavsett om Sture har något med brottet att göra eller ej.
Citera
2016-12-12, 15:39
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja om man tänker sig att dom första knivhuggen som utdelades skedde bakifrån vid själva överfallet, kanske redan ute vid vägen och att huggen på framsidan är utdelade efter det att hennes jeansjacka har tagits av så pekar ju det onekligen på ett misslyckat sexuellt övergrepp.
Man kan ju också tänka sig att huggen bakifrån mest var avsedda att ha en lugnande effekt, för att få kontroll över offret, och att det var huggen framifrån som sedan var de direkt dödande.
Senast redigerad av Draifos 2016-12-12 kl. 15:45.
Citera
2016-12-12, 15:47
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
I programmet säger de att det fanns knivhugg genom jackan men inte om det var alla, 10 av huggen var mot överkroppen och ett i buken. Avklädandet av kroppen skedde med största sannolikhet efter att Eva var död/medvetslös, annars hade kläderna sannolikt haft skador.

Alla knivhugg var genom kläderna. Enligt Mark Safarik OCH enligt dagens publicerade reportage

2.49 in i http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/hela-marken-forsvann
Citera
2016-12-12, 15:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Det finns en stor anledning att misstänka att förhörsledaren har pressat Sture mycket hårt och att vissa medgivanden från honom därmed inte alls stämmer. Polisen har till vilket pris som helst försökt att få fram ett erkännande från Sture och försöker därför under förhöret att placera in honom där dom vill att han ska "vara" som t.e.x. att det var han som cyklade förbi vittnet Sven på Limstagatan endast 5 min före mordet. Jag finner detta som högst osannolikt. Däremot kan Sture givetvis ha varit på Domus under mordkvällen men det är väl inget konstigt med att han sågs där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in