2016-12-11, 20:42
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Om vi utgår från din analys stämmer att Holmer bara "körde över " LP , ändrade rikslarmet osv
Varför gjorde då Holmer detta?
Hade han någon hemlig befattning typ StayBehind, IB03 eller....?
Var han bara självgod och trodde han skulle lösa mordet på egen hand och bli hjälte?
Hade han kontakter inom SAP som gav honom direktiv?
Hade han militära eller Säpokontakter som gav honom direktiv?
Fanns det starka utländska intressen som gav honom direktiv?
Ingick han i någon form av "deep state" som gav honom direktiv?

Förmodligen. Klart är att han som enbart LPM hade väldigt stora befogenheter. Detsamma gäller EC.

Troligtvis ingetdera. Anledningen är annan.

SÄPO-kontakten är känd.

HH förefaller ha varit populär inom Reagan-regimen.
Citera
2016-12-11, 20:47
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Med stor sannolikhet var HH ledare av sektion D. Chef för Stockholms kuppförsvar. Bestående av poliser och militärer.

http://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/proposition/om-polisens-stallning-i-krig_G90315/html

Citat.
Enligt nuvarande planläggning ingår en särskild polissektion (sektion D) i såväl civilbefälhavarens som länsstyrelsens krigsorganisation. Chef för sektion D hos civilbefälhavaren är en av länspolischeferna inom civilområdet. För sektion D i länsstyrelsen utövas chefskapet av läns*polischefen eller, om denne ingår i civilbefälhavarkansliet, annan polis*chef inom länet.

http://www.jallai.se/2011/05/sjukhusaffaren-%e2%80%93-starring-ebbe-carlsson-hans-holmer-och-carlos-schakalen/

Citat.
Frågan om IB/SSI var inblandad i den mycket omtalade Sjukhusaffären 1975 har diskuterats bland landets journalister i årtionden. Idag vet vi svaret! Det var IB/SSI:s krigsorganisation Krigs IB eller som Birger Elmér väljer att kalla dem: Personalreserven.

Idag vet vi, bland annat genom f d Säpochefen Olof Frånstedt och informationschefen på Rikspolisstyrelsen Curt Falkenstam att sjukhusaffären var en IB– operation. IB som med hjälp av infiltratörer kartlade vänsteraktivister som var anställda på Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg.
Efter en ”gedigen” utredning som efterlämnade ett PM på 67 sidor kom det fram att det var Säpo och inte försvaret som varit inblandade i sjukhusspioneriet. Säpochefen Olof Frånstedt tappade hakan igen men valde medvetet att ligga lågt. Det han inte visste då var att Carl Persson själv tillhörde ledningen av svenska Stay Behind liksom även statsminister Olof Palme. Slut citat.

Här har vi alltså en koppling mellan IB, SB och utredningsmännen Holmer och Ebbe. Samma män som initialt utredde Palmemordet med full uppbackning av IC.

Genom GRK, och I-B Ahlenius, vet vi att det inte fanns ett ord om Stay Behind, Arla Gryning, OB03, Barbro eller Leon i PU. Där I-BA idag säger att hon skulle bedömt vissa saker annorlunda om hon känt till att SB existerade.

Enligt Inuti Labyrinten så blev Holmer inbjuden till Washington, på ett personligt besök, efter att han blivit utsedd till narkotikaexpert i Wien. Samtidigt vet vi att Holmer använde sig av experter från CIA när han buggade kurder. Någon som tror att de frågade regeringen om lov.....

Jag har länge hävdat att Holmer hade en ställning som aldrig blivit utredd till fullo. Och att han är nyckeln till mörkläggningen.

Däremot vägrar jag att tro att han ingick i mordet. Inte utan bevis.

Jallai skriver på sin blogg att han tror att IC också ingick i SB. Och att det var Ingvar som gav Holmer order om att det avsnittet inte fick utredas. Själv är jag inte så säker på det. Har en känsla av att detta gick över hans huvud. Precis som utplacerandet av SOSUS. IC var en pragmatiker som återställde efter OP.

Så vem gav då HH order. Om det nu var någon. Jag tror att han själv visste vad det handlade om. Och agerade därefter. Därför hade han Ebbe med sig när han träffade IC den andre mars. För varför skulle han annars tagit med sig honom. Om det inte var frågan om en klassisk mörkläggning i tidigare socialdemokratisk anda. Precis som när Krigs IB var i farten i Göteborg.

Fakta är att HH ändrade Lisbets initiala vittnesmål utan att först höra med henne. Han ville inte att hon skulle delta i någon rekonstruktion. Hans enskilda samtal med henne är enbart sporadiskt dokumenterade. Vi vet inte ens idag vad de pratade om. Vilket framstår som fullständigt absurt i polisiära sammanhang. Även om det inte rört sig om ett statsministermord. LP har dessutom alltid vägrat bandupptagningar av sina vittnesmål.

Frågan blir då varför Holmer ville neutralisera henne. Uppenbart fanns det någonting i hennes första vittnesmål som HH inte ville ha med. Eller att han var rädd för att hon sett för mycket. Därför måste hon styras.

Mycket bra skrivet.

För att finna sanningen är detta den rätta vägen.
Håller med angående HH. Jag anser att han skyddar riket, inte GM. Många verkar ha oerhört svårt att separera innebörden av det.
Citera
2016-12-11, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kan det inte ha med ett slags "damage control" att göra? Kanske inte direkt relaterat till vad som förevarit vid själva mordtillfället men att man vill undvika enkoppling till något hon kan ha känt till från någon tid innan, jag tänker mer på plausibla motivbilder? Det lär väl funnits ett antal tänkbara motivbilder som för spaningsledningen antagligen inte haft så tydliga konturer eller hur man ska säga.

Det finns flera tänkbara möjligheter där. Uppdrag som inte tål dagens ljus som gör att man är tvungen att blunda och vara kreativ. Men hur visste Holmer att han skulle agera så snabbt?
Citera
2016-12-11, 22:19
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kan det inte ha med ett slags "damage control" att göra? Kanske inte direkt relaterat till vad som förevarit vid själva mordtillfället men att man vill undvika enkoppling till något hon kan ha känt till från någon tid innan, jag tänker mer på plausibla motivbilder? Det lär väl funnits ett antal tänkbara motivbilder som för spaningsledningen antagligen inte haft så tydliga konturer eller hur man ska säga.

Ja, men jag tror nog att bristen på utredning i MOP-fallet har minst lika mycket med offret att göra som något annat.

Om man inte vet vem eller vilka som låg bakom, men starkt misstänker att det var personer inom någon mer eller mindre hemlig säkerhetsorgansiation så är bara misstanken och möjligheten ett problem. Vem vet vad ett avslöjande skulle föra med för politiska (inrikes och utrikesrealtioner) och personliga konsekvenser? I vems intresse ligger det?
Vad händer om man gör en seriös utredning och man upptäcker att mördaren handlat utifrån uppgifter om att OP vad sovjetisk agent och att man i lönndom spionrat på honom och kanske rent av fått fram bevis. Vad skall man säga? Sanningen? Tror inte det va. Bara det att OP jobbat* åt CIA i början av sin karriär var ju ett problem när han skulle till Moskva.
Alltså, säkrast för alla att inte utreda vad som hänt. Även om det faktiskt var en "ensam galning", varför ta risken? I vems intresse skulle man ta risken? Partiet? Hans Holmérs eget? Staten & Kapitalet?

*) OPs engagemang och uppgiftslämnande till CIA kan så här efteråt tyckas olämpligt, men efter WW2 så var läget klart annorlunda, med Stalin vid rodret i Sovjet. Det var en annan tid och OP agerande nog så förnuftigt det gick under rådande omständigheter.
Citera
2016-12-11, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Var kan man hitta mer konkret information om detta då? Jag har läst en del om svenskt inrikesspionage och sådant, men något konkret om IB03 och deras personal och faktiska verksamhet har jag inte sett. Bara skuggor, som något diffust som fanns därute. Så vitt jag kan bedömma så var IB03 insprängt i andra verksamheter och dom som var engagreade var anställda på helt vanlig myndigheter och satt i deras lokaler. IB03 verkar inte ha haft någon fast adress eller så. Tveksamt om det ens fanns någon dokumentation på vilka som var engagerade.

Lägga pussel från arkivmaterial och någon har ev kontakter som kan berätta bitar i pusslet.

Att det är så hemligt vad 03 gjorde kan knappast vara motiverat av facklig opposition det måste vara större än så.

Vi vet när det bildades och att den trolige chefen var Elmer som var igång ända in på 90 talet och att det troligen var pålitliga IB:are involverade från start. Organisationsförändringar på civila och militära sidan som sammanfaller i tid. Sannolikt direktlinje till regeringskansli och kretsar kring partiet (under borgerligt styre). Eventuella rörelseanknutna företag?

Någon har påstått att det var organiserat som en resurspool där resurser kunde hämtas för olika uppdrag dvs inte en sammanhåller organisation i vanlig mening. Några få nyckelpersoner informerade.
Citera
2016-12-11, 22:24
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Ja, men jag tror nog att bristen på utredning i MOP-fallet har minst lika mycket med offret att göra som något annat.

Om man inte vet vem eller vilka som låg bakom, men starkt misstänker att det var personer inom någon mer eller mindre hemlig säkerhetsorgansiation så är bara misstanken och möjligheten ett problem. Vem vet vad ett avslöjande skulle föra med för politiska (inrikes och utrikesrealtioner) och personliga konsekvenser? I vems intresse ligger det?
Vad händer om man gör en seriös utredning och man upptäcker att mördaren handlat utifrån uppgifter om att OP vad sovjetisk agent och att man i lönndom spionrat på honom och kanske rent av fått fram bevis. Vad skall man säga? Sanningen? Tror inte det va. Bara det att OP jobbat* åt CIA i början av sin karriär var ju ett problem när han skulle till Moskva.
Alltså, säkrast för alla att inte utreda vad som hänt. Även om det faktiskt var en "ensam galning", varför ta risken? I vems intresse skulle man ta risken? Partiet? Hans Holmérs eget? Staten & Kapitalet?

*) OPs engagemang och uppgiftslämnande till CIA kan så här efteråt tyckas olämpligt, men efter WW2 så var läget klart annorlunda, med Stalin vid rodret i Sovjet. Det var en annan tid och OP agerande nog så förnuftigt det gick under rådande omständigheter.

Jo precis. För att hitta en mördare kan det underlätta att ha en uppfattning om motiv och då må man känna offret väl. I det sista ledet där tror jag vilken spaningsledning som helst skulle råka på en del intrikata problem. Och ibland får de nog inget alls av information fastän där säkert finns (inte nödvändigtvis för att det rör GM eller själva gärningen i sig), och ibland får de kanske information där inblandade kanske inte riktigt greppar komplikationerna av det (något exempelvis LP kanske haft en perifer uppfattning om, för stt ta exempel av fråga på tapeten för tillfället).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-12-11 kl. 22:27.
Citera
2016-12-11, 23:34
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Jag baserar min iakttagelse på praktisk erfarenhet av att köra taxi i stadsmiljö. När AD beskriver sig själv så är han ett under av split vision och uppmärksamhet. Trots att han kör över en fil in till kanten, anropar på radion och talar med dem samt diskuterar med kunderna som vill lämna taxin och tar betalt av dem så ser han fler detaljer än de som har all sin uppmärksamhet mot händelsen.

När det gäller att bedöma vittnesmål så finns det ett antal kriterier att bedöma. Vi vet hur många felkällor som finns. Har ett vittne som objektivt borde sett mindre än andra vittnen påstått sig sett mer än dem så skall man vara försiktig. Förändras vittnesmålet och broderas så skall man också vara försiktig med tolkningen. Rent konkret gick det till så att han hördes efter att han framträtt i pressen (och legat på flera olika tidningar att sälja sin story). Därvid berättade han saker som gjorde att många läsare inkl andra vittnen trodde det var den andre taxichauffören som framträdde. AD hördes med anledning av sina utsagor till pressen och började då vackla.

Det finns ganska mycket som talar för att AD dels omgående var "intresserad" av det inträffade, att han närmade sig andra kring mordplatsen och talade med dem samt att han broderade sin historia till pressen.

Visst, hade han direkt anmält sig på platsen och berättat alla sina påstådda iakttagelser så hade det sett annorlunda ut men allt måste ses i sitt verkliga sammanhang.

Så här såg hans första korta uttalande till pressen ut " – Jag hörde det andra skottet som avlossades och jag såg mynningsflamman. Jag såg en man segna ned på trottoaren. Samtidigt sprang pistolmannen snabbt från platsen in i en gränd. Det hela gick så ohyggligt fort." Stod i DN 1 mars

Det är Anders Delsborn som ringer upp sin taxiväxel så att SBC får kännedom om MOP. Jag har aldrig sett ett "vittnesmål" att AD skulle komma släntrande, plocka gärna fram det om det finns. Själv anger han att han springer över Sveavägen till mordplatsen efter han fått betalt av tjejtrion i Taxin. Han fick 105 spänn cash, knappast någon omständig betalningsprocedur.

Likaså har du inte presterat något annat än tro på att AD försöker "sälja" sin story till pressen. Att han ,Anna Hage, Karin Johansson och även andra vittnen kommer i kontakt med pressen beror på polisens dokumenterade ointresse för att ta upp vittnesuppgifter från mordplatsen. Just på mordkvällen var pressen på hugget och gjorde sitt jobb med en stor del av polisen verkade helt lamslagna.

Från mordplatsen berättar de vid 2340 anlända livvakterna Göran Sund/Dan Andersson om kommissarierna Gösta Söderström och Christian Dahlsgaards ointresse om att ta emot den hjälp som de båda livvakterna erbjuder. Det sista de gör på mordplatsen är att få iväg AD, AH och KJ till förhör på polishuset, detta sker före midnatt.

Vad som talar emot att AD skulle försökt bättra på sina fakta är att det bara är han och i viss mån Anders Björkman som talar om någon typ av kontakt mellan GM och paret Palme. Den mest kontroversiella uppgiften, kontakten GM/LoP , har AD således inte fått från annat håll.

Slutligen kan sägas att AD är ett av de vittnen som hörs snabbast av polisen, han håller sig kvar på mordplatsen vilket möjliggör detta. Inge Morelius ser en människa kallblodigt slaktas, enligt sina egna ord, men väljer att åka därifrån, sedan åka tillbaka en gång till och kika på mordplatsen utan att ge sig till känna. Ett klart märkligare beteende än AD i min värld.

Hans Holmers favorit Jan Länninge blir en nyckelperson i fallet AD. Vid förhöret 14/3 har han möjligheten att fråga om den påstådda kontakten mellan Palmes och AD. Han väljer att helt ignorera detta. JL visar på en inkompetens på en nivå som är svår att ta till sig. Han verkar ointresserad att utröna om kontaktuppgiften är sann, vilket skulle vända hela palmemålet upp och ner.

Även Nicola Fauzzi hörs i sitt andra förhör av just JL och det är den före detta kustjägarn som är polisens utredare av LAC-bandet, med kända förvecklingar. Tillsammans med SÄPOs kontaktman Christer Granqvist är JL en polis som borde synas ordentligt i sömmarna . Båda fungerar som HHs förlängda tentakler i flera mer eller mindre knepiga manövrer.
Citera
2016-12-11, 23:35
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Förmodligen. Klart är att han som enbart LPM hade väldigt stora befogenheter. Detsamma gäller EC.

Troligtvis ingetdera. Anledningen är annan.

SÄPO-kontakten är känd.

HH förefaller ha varit populär inom Reagan-regimen.

Frågan är vilket "rike" som Hans Holmer skyddade?
Citera
2016-12-11, 23:40
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Att AB jobbade på ett täckföretag är ju också intressant. Jag tror inte han själv vill ha uppmärksamhet...

Har aldrig sett några indikationer på att Anders Björkman skulle varit ute i skumma intressen. Tycker han gör ett ärligt intryck. Att han blev chockad och skrämd vid MOP är på intet sätt konstigt.
Att han efter MOP varit restriktiv med intervjuer är inte så konstigt med tanke på den förtalskampanj som Hans Holmer startade genom att hänga ut AB som "riksfyllot"
Citera
2016-12-12, 07:54
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det finns flera tänkbara möjligheter där. Uppdrag som inte tål dagens ljus som gör att man är tvungen att blunda och vara kreativ. Men hur visste Holmer att han skulle agera så snabbt?

Som vanligt dyker Dahlgrens berättelse upp. Och om den är korrekt så är svaret givet. Här gällde det att agera. Vilket styrks av den snabba dementin av Lisbets två gärningsmän. Med efterföljande åtgärder.

Om Dallas berättelse är egenhändigt påhittad, eller planterad, blir det genast svårare.

Martingers eskapader när han spred Dahlgrens berättelse visar att det inte var, som HH utryckte det, sinnesförvirrat svammel. Det fanns bevisligen personer som jobbade för att misskreditera honom.

Allvarligt talat. Vem eller vilka vill försvara en avgången och misskrediterad person långt efteråt. Om det inte rör värden som överstiger personen.

Enligt Jallai och andra var det en inofficiell sanning i polishuset att Holmer mordkvällen häckade hos sin älskarinna i Solna. Vilket bekräftats av GW. Sant eller ej.

http://www.jallai.se/2011/12/vad-gjorde-hans-holmer-kvallen-da-palme-mordades/

Citat.
Jag har frågat runt bland poliser i Stockholm, Säpochefer och gamla kollegor till honom. Även talat med några ur den gamla Palmegruppen som Holmér ledde. Det här är bilden som målas upp av honom:

HH var maktgalen. Han kunde gå över lik för att nå sina mål. Han var mycket manipulativ. Han körde tjänstebil på fyllan. Några tidigare kollegor målar ut honom som psykopatisk. Han ljög friskt och ogenerat. Han hotade kollegor som hindrade honom. Han styrde Stockholmspolisen lite som sin egen maffia. Slut citat.

Alltså så långt vi kan komma från Holmers påstådda förklaring till att han inte kunde utsätta Lisbet för en rekonstruktion. Att det var av ren empati och hänsyn.

Aner hävdar i Affären Borlänge att Holmer inte bodde på det hotell HH hävdar.

Uppgifter om att Holmer blev stoppad av polisen i Dalarna förekom i ett tidigt skede i media.

Ölvebro visade i ett TV-program upp en kontokortsslip som ett bevis för att HH betalat sin räkning på samma hotell. Med belåten min visandes att Holmer minsann talade sanning.

HH har själv angivit att han styrde kosan mot Dalarna vid lunchtid den 28e februari. Flera polismän vittnar om att han var kvar i polishuset vid fyratiden på em. Diskuterandes den galne österrikaren.

GRK s. 388

Citat.
I diskussionen kring polisspåret har det förekommit ifrågasättanden av
var länspolismästaren Hans Holmér befann sig den 28 februari till den
1 mars.

Med anledning av återkommande spekulation kring riktigheten i de
uppgifter Hans Holmér själv lämnat om sin vistelseort den aktuella
natten beslöt dåvarande förundersökningsledaren Axel Morath om viss
utredning angående dessa förhållanden. I november 1990 beslagtogs på
Scandic Hotel i Borlänge en anmälningsblankett ”Nordiska gäster”, en
kopia av en hotellräkning för rum 105 den 28 februari 1986 och en
kopia av en Eurocard-nota.

slutet av november 1990 hölls förhör med Elisabeth F. Hon hade
tidigare arbetat som receptionist på hotellet. På morgonen den 1 mars,
då hon tjänstgjorde, kom en man ned i receptionen vid 7.30-tiden. Hon
frågade honom om han kände till att Olof Palme hade mördats.

Min kommentar. Exakt hans version i sin egen bok.

Hotellets policy var att inte
lämna ut uppgifter av detta slag.

Min kommentar. Ett faktum som borde ställa till problem för SA. Giltigt även idag.

I detta sammanhang har också förekommit viss utredning angående
en numera avliden polisman, som hade tjänstgjort som Hans Holmérs
chaufför.

Utredningen i denna del visade att polismannen varit
chaufför, men att han av personliga skäl hade omplacerats i slutet av
1985. En kontroll av vissa journaler visade att polismannen i vart fall
inte hade tjänstgjort för Hans Holmér efter den 15 januari 1986.

Min kommentar. Hoppsan. PU verkar enligt GRK ha utrett Dallas. Utan någon passus om att man även hört Åsa. Hon som var utpekad av RD som passagerare i bilen som sanningsvittne. Och rimligtvis borde veta var hon befann sig mordkvällen. Och om nu denna historien är påhittad, hur kan man då komma på iden att namnge en person som med en enkel dementi får hela historien att falla ihop som ett korthus. Vilket bevisligen aldrig skedde. Tystnaden är kompakt.

Det har egentligen aldrig funnits något skäl att i mordutredningen
närmare efterforska var dåvarande länspolismästaren Hans Holmér
befann sig på mordkvällen; inget pekar på att han haft med mordet att
göra. Allt talar för att det förhåller sig så som han uppgett inför Juristkommissionen
och i andra sammanhang, dvs. att han befann sig på
annan ort på fredagskvällen och att han begav sig till Stockholm med
egen bil så snart han fick reda på vad som hänt. Den utredning som
likväl förekommit bestyrker detta. Slut citat.

Om vi då antar att GRK, PU och Holmers utsagor är korrekta så hamnar vi i följande läge.

Klockan 10,50 lördagen den förste mars steg HH officiellt in i polishuset. Mötandes personer som jobbat med utredningen sedan mordet. Där den förhärskande kunskapen var att Lisbets ord, via Rimborns försorg, talade om två gärningsmän. Precis som rikslarmet vittnade om.

På en timme och tio minuter skulle då alltså den självutnämnde spaningsledaren både inhämta kunskap från noll, genomskåda ett missförstånd, förbereda sig för den första presskonferensen. Som han rimligtvis själv hade tagit initiativet till, läst alla andra vittnens utsagor. För hur skulle han annars veta att det enbart var en gärningsman.

Och här finns det enligt mig en uppenbar kunskapslucka hos HH. Att det samtidigt fanns ett antal ministrar som också hörde vad vad Lisbet sade. Där man på denna nivån svårligen missförstår enkla budskap. Ett budskap som till slut hamnade i ÖBs dagbok.

Och här uppträder en central och tidig del i mörkläggningen. Lisbet och ministrarna rättar sig efter Holmers besked utan att knota eller protestera.

Så svaret på din fråga om hur Holmer visste att han måste agera snabbt är uppenbar. Han hade kunskaper som inte fanns i polishuset när han anlände. Och en uppenbar strategi. Vilket leder till slutsatsen att han knappast åt vingummi och gosade med Åsa i en hotellsäng i Borlänge när mordet begicks. Det går helt enkelt inte ihop.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-12-12 kl. 08:46.
Citera
2016-12-12, 10:08
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Frågan är vilket "rike" som Hans Holmer skyddade?

Ja, förmodligen är inte hans syn på att "skydda riket" densamma som den genomsnittlige medborgarens.
Det "rike" som HH skyddar genom sitt agerande är nog mer det västliga samarbetet. Högst troligt har pga palmemordet någon aktivitet inom SB startat under natten, jag tror inte på att "det gick troll i verksamheten". Men det som verkligen försigkom måste till varje pris hållas hemligt eftersom den verksamheten inte fanns i Sverige.

Vad gäller HH och det han har yttrat om MOP så är det min åsikt att det mesta är lögn.

Vad som hände på mordplatsen är HHs ord och stämmer inte med vad vittnen uppgett.

Polisens ankomsttid till mordplatsen har ändrats av HH för att ge en felaktig bild av omständigheterna.

Mördarens flyktväg är bestämd av HH, den är felaktig. Troligen sprang GM åt endera hållet av Malmskillnadsgatan.

Vapnet är fastslaget utan bevisning av HH, det är vilseledande. Högst troligt är vapnet inte S & W .357 magnum.

HH silar mygg men sväljer kameler. S &W .357 magnum är det vapen som används mest till de kulor som hittades, men ett flertal andra vapen finns. Därmed anser HH att han har rätt att sortera bort de få % som finns kvar. Men den promille tändsats partiklar, som visade sig vara smuts, på "33-åringens" rock var så kraftig bevisning enligt HH att "33-åringen" pga av den kunde anses vara skyldig.

Det är otvetydigt att röran som omger MOP-utredningen idag är HHs förtjänst, och den är gjord med just det syftet.
Citera
2016-12-12, 10:43
Medlem
Det har såklart blivit röra för de lät rätt person gå fri från början.
Att polisen inte begrep hur det ska gå till på rättspsyk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in