• 1
  • 2
2016-12-11, 17:53
Medlem
Hej.

Undrar hur man kan göra om man vill sätta in svarta 10.000kr varje månad på bankkontot. Det går ju och sätta in men banken kommer kontakta mig för och se vart pengarna kommer ifrån ifall jag nu skulle göra det varje månad.

Jag har ett bra jobb och bruttlön på cirka 450.000kr där jag betalar skatt. Utöver mitt vanliga jobb så utför jag lite andra sysslor där jag får in ca 10.000kr kontanter.

Hur ska jag få in dessa pengar på kontot?
Citera
2016-12-11, 17:57
Medlem
quts avatar
Köpa vinstlotter, fakturor eller så betalar du ska som hederligt folk.
Citera
2016-12-11, 18:06
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold95
Hej.

Undrar hur man kan göra om man vill sätta in svarta 10.000kr varje månad på bankkontot. Det går ju och sätta in men banken kommer kontakta mig för och se vart pengarna kommer ifrån ifall jag nu skulle göra det varje månad.

Jag har ett bra jobb och bruttlön på cirka 450.000kr där jag betalar skatt. Utöver mitt vanliga jobb så utför jag lite andra sysslor där jag får in ca 10.000kr kontanter.

Kontanterna (ganska liten summa 10.000) handlar du mat för på ICA/Willys/Coop, åker taxi för, går på krogen för, ger barnen i veckopeng etc etc., och då kommer dessa pengar "indirekt" in på din bank, eftersom du inte rör lönen som får bli kvar där för fasta kostnader typ hyra, elräkning, bredband etc. etc. Det är så en slipsten ska dras!
Citera
2016-12-11, 18:15
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Hej.

Varför inte bara betala allt du köper kontant? Mat, bensin, nöjen osv.
Citera
2016-12-11, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Kontanterna (ganska liten summa 10.000) handlar du mat för på ICA/Willys/Coop, åker taxi för, går på krogen för, ger barnen i veckopeng etc etc., och då kommer dessa pengar "indirekt" in på din bank, eftersom du inte rör lönen som får bli kvar där för fasta kostnader typ hyra, elräkning, bredband etc. etc. Det är så en slipsten ska dras!

Ja, men det är så jag gör. Tankar bilen, köper mat och kläder osv för kontanterna. Men brukar ändå bli ca 4-5 tusen kronor över. Sedan har jag utgifter som inte kan betalas med kontanter utan som faktureras osv.
Citera
2016-12-11, 18:20
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ja, men det är så jag gör. Tankar bilen, köper mat och kläder osv för kontanterna. Men brukar ändå bli ca 4-5 tusen kronor över. Sedan har jag utgifter som inte kan betalas med kontanter utan som faktureras osv.

Fakturorna betalar du med din vita lön. Kontanterna lever du upp. Blir det ändå kontanter över, lägg de på hög, alternativt lev lite lyxigare; byt ut falukorven mot oxfilé exempelvis. Byt ut lådvinet mot något finare... Inga problem att bränna 10.000 extra per månad, om man tänker efter lite.
Citera
2016-12-11, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eUmd
Vad är det för droger du slänger till dina polare? Kokain?

Det är faktiskt inga droger, utan bara lite extra jobb.
Citera
2016-12-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Varför inte bara betala allt du köper kontant? Mat, bensin, nöjen osv.

Det mesta försöker jag betala kontant
Citera
2016-12-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Fakturorna betalar du med din vita lön. Kontanterna lever du upp. Blir det ändå kontanter över, lägg de på hög, alternativt lev lite lyxigare; byt ut falukorven mot oxfilé exempelvis. Byt ut lådvinet mot något finare... Inga problem att bränna 10.000 extra per månad, om man tänker efter lite.

Hmm.. Eller så kan man spara de här 3-4 tusen som blir över och så kan man casha typ en tv, säng, dator eller liknande när behovet av en sådan dyker upp.
Citera
2016-12-11, 18:48
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Hmm.. Eller så kan man spara de här 3-4 tusen som blir över och så kan man casha typ en tv, säng, dator eller liknande när behovet av en sådan dyker upp.

Det är ju det som "lägg de på hög" betyder!
Citera
2016-12-11, 18:55
Medlem
Varför nöja dig med ett bankkonto? Om du har ett par bankkonton är det knappast några större problem att få in pengarna. Sedan kan du lämpligen slussa dina pengar vidare till Avanza/Nordnet så att du även får lite avkastning på ditt kapital. Om du går till Direkten där man kan betala räkningar kan du göra betalningar direkt till Avanza/Nordnet och ett större antal fondbolag etc.

Det är bara korkat att bränna pengarna på onödigt dyrt leverne.
Citera
2016-12-11, 19:25
Medlem
BorgeHs avatar
Oroa dig inte. Säg som det nästan är, att du jobbat lite åt en kompis och detta är ersättning för dina materialutlägg!

Ingen kommer att troligtvis att fråga om dessa förhållandevis låga belopp, det är när det börjar bli större summor som de reagerar. Men då gör du som någon annan föreslagit, dela upp det på flera banker. Ligger pengarna på ett konto, är det sedan riskfritt att skyffla runt dem mellan dina konton på olika banker utan några frågor.

Men varför ber du inte dina polare "svischa" eller överföra pengarna till dig? Eller är dessa pengar ursprungligen "svarta" eller "heta"? Då är det penningtvätt som du håller på med. Var försiktig!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in