Citat:
Ursprungligen postat av
Ominus
Du har inte studerat Kosovo. Den här påstådda skatten existerar bara i ditt huvud. Du hänvisar till din kompis och till en "engelskspråkig artikel" som bara du känner till om, och du vill att motdebattören bara ska lita på en notorisk lögnare? Bevisbördan ligger hos dig, hosta fram en källa eller håll käften.
Du ÄR en lögnare. Det finns ingen hejd på dina lögner. Du ljuger även i det här inlägget, du kunde bara inte låta bli eller hur? Enligt officiell jugoslavisk statistik från 1991 levde det 194.000 serber i Kosovo och år 2006 uppskattade FN att 130.000 serber fanns kvar i området. Och så kommer du, med ännu en lögn, och påstår att 300.000 serber flytt Kosovo. Blir du tillfredsställt av att spotta ut lögner på löpande band?
Jämför Krim och Kosovo för all del, men det är det här hejdlösa ljugandet från dig som jag stör mig på. En normal person hade blivit generad när hans lögner synats medan du bara hoppar på nästa lögn. Väldigt ohederligt, minst sagt.
Jag kan omöjligen hitta en anglosaxisk artikel, som jag läste 1999. Jag är inte heller hejare
på att söka, men det är VarmaDrycker och nu vet du hur många som flydde från Kosovo. Det
fanns på den tiden flera minoriteter i Kosovo och resten av Serbien. Milosevic radade upp
ganska många minoriteter och nämnde kryptiskt en liten grupp egyptier, som jag aldrig hade
hört talas om. Dessa minoriteter var inte välkomna, det kände de och jag läste om det. Det du säger om att serberna jagade iväg dem kan jag inte kontrollera, men det låter inte trovärdigt.
När EULEX kom till Kosovo, sade en fransk officer, en adelsman, att det serbiska
"problemet" snabbt skulle lösas, eftersom de skulle försvinna. Notera att det var en svensk
politiker, som visade mig hur jag kunde följa situationen i nästan realtid. Jag minns när ryska FN-soldater kom till Pristina flygplats och NATO:s befälhavare ville beskjuta dem. Vi var nära världskrig, men slapp tack vare en olydig och rakryggad brittisk officer. En utmärkt
företrädare för sitt folk.
Tagga ned, Ominus. Du ska inte kämpa för Kosovo i denna tråd, ta den kampen någon
annanstans. Här talar vi om Krim och det enda som är intressant med Kosovo i
sammanhanget är att väst bet sig självt i foten och beredde vägen för Krims frigörelse från
Ukraina. Din debattstil är inte snygg. Arbeta på den saken.