2016-11-30, 23:01
Medlem
Lars blev ju misshandlad, vilket orsakade trumhinneskadan. Han maste ha ljugit om orsaken till misshandeln - att "fotbollsfans fatt betalt för att sla honom". Varför ljög han om det? Jag kan bara komma pa tva orsaker. Antingen försökte han handla narkotika, med bristande framgang. Eller om han möjligen hade homosexuella tendenser - som han hemlighallit? En sökt homosexuell kontakt i fel miljö? Det sistnämnda förklarar dock inte hans egendomliga, troligen paranoida beteende. Men kan det ha varit en kombination av narkotika och homosexualitet? Han hade en "flickvän" - som han dock inte ringde...
Citera
2016-12-04, 14:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mannen som försvann i tomma intet.

Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Lars blev ju misshandlad, vilket orsakade trumhinneskadan. Han maste ha ljugit om orsaken till misshandeln - att "fotbollsfans fatt betalt för att sla honom". Varför ljög han om det? Jag kan bara komma pa tva orsaker. Antingen försökte han handla narkotika, med bristande framgang. Eller om han möjligen hade homosexuella tendenser - som han hemlighallit? En sökt homosexuell kontakt i fel miljö? Det sistnämnda förklarar dock inte hans egendomliga, troligen paranoida beteende. Men kan det ha varit en kombination av narkotika och homosexualitet? Han hade en "flickvän" - som han dock inte ringde...

Jag tror inte heller riktigt på att fotbollsfans skulle ha lejt personer för att misshandla Mittank.

Vad kan då ha varit orsaken för han fick en spräckt örtrumma? Efter vad vi har att utgå ifrån, vilket inte är mycket, så kan det ha handlat om narkotika. Att han skulle ha haft en homosexuell läggning har inte framkommit någonstans mig veterligen. Skulle han ha haft sådan läggning hade troligtvis detta blivit omnämnt när det gäller ett försvinnande där den försvunne bokstavligen försvinner i tomma intet.

Han skulle ha haft en flickvän. Om han var sambo med henne vet jag inte. Nej henne ringde han aldrig - enbart modern.
Citera
2016-12-06, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag tror inte heller riktigt på att fotbollsfans skulle ha lejt personer för att misshandla Mittank.

Vad kan då ha varit orsaken för han fick en spräckt örtrumma? Efter vad vi har att utgå ifrån, vilket inte är mycket, så kan det ha handlat om narkotika. Att han skulle ha haft en homosexuell läggning har inte framkommit någonstans mig veterligen. Skulle han ha haft sådan läggning hade troligtvis detta blivit omnämnt när det gäller ett försvinnande där den försvunne bokstavligen försvinner i tomma intet.

Han skulle ha haft en flickvän. Om han var sambo med henne vet jag inte. Nej henne ringde han aldrig - enbart modern.

Nej, inget är känt om nagon homosexualitet. Men han kan ha varit pa väg ut ur garderoben. Varför blonderar en 28-aring haret? Jag kanske överreagerar, men vill inte utesluta att det kan ha varit pa det sättet. Hans ointresse för sin "flickvän" i kombination med sin starka modersbindning, vem vet?
Citera
2016-12-06, 10:18
Medlem
Min tanke när jag ser filmerna från flygplatsen är att han snarare ser ut att jaga någon, än att han själv är jagad? Han tittar sig aldrig(?) om och när han kommer ut förefaller han snarast titta sig omkring för att se var någon tagit vägen...
Citera
2016-12-06, 17:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Starkt modersbunden.

Citat:
Nej, inget är känt om nagon homosexualitet. Men han kan ha varit pa väg ut ur garderoben. Varför blonderar en 28-aring haret? Jag kanske överreagerar, men vill inte utesluta att det kan ha varit pa det sättet. Hans ointresse för sin "flickvän" i kombination med sin starka modersbindning, vem vet?

Jag tror att du överreagerar men vi kan inte utesluta detta eftersom ingen av oss vet i stort sett någonting om personen Lars Mittank.

Är det klart belagt att han hade en flickvän då han försvann?

Han verkar helt klart ha varit starkt modersbunden. Kanske hade modern varit starkt överbeskyddande? Som jag har förstått så skall han ha varit paret Mittanks enda barn? Han var i a f parets ende son.
Citera
2016-12-06, 17:51
Medlem
Citat:
Jag tror att du överreagerar men vi kan inte utesluta detta eftersom ingen av oss vet i stort sett någonting om personen Lars Mittank.

Är det klart belagt att han hade en flickvän då han försvann?

Han verkar helt klart ha varit starkt modersbunden. Kanske hade modern varit starkt överbeskyddande? Som jag har förstått så skall han ha varit paret Mittanks enda barn? Han var i a f parets ende son.

I en av xy-dokumentärerna säger en av kompisarna i dramatiseringen "du har ju en flickvän!" till Lars. Jag utgar ifran att det är riktigt - satillvida att Lars inför kompisarna uppgett att han hade flickvän. Om han sedan i realiteten hade det, är en annan sak.

Lars var enda barnet, om jag inte missuppfattat nagot. Ja, moderns förhallningssätt verkar inte riktigt naturligt med tanke pa Lars alder vid försvinnandet, 28 ar.
Citera
2016-12-06, 20:34
Medlem
Lars tycks ha flera dubbelgangare. I Bulgarien paträffades ju för nagot ar sedan en man, som man först trodde kunde vara Lars. Men den mycket porträttlike mannen var en annan person.

Nyligen intogs en man i 30-arsaldern pa sjukhus i Brasilien. Ganska snart började ett foto taget pa honom i sjuksängen att cirkulera pa sociala medier. Det spekulerades i att han kunde vara identisk med Lars. Se bilder längre mer i länkade traden:
https://www.allmystery.de/themen/np114186-141.

Jag tyckte nog att fotot var ganska sa likt Lars - dock verkade näsan lite för smal. I alla fall höll jag tummarna för Lars anhörigas skull. Men dessvärre visade bl. a. blodprover att mannen inte var Lars.

Detta kan man ju se lite som informationssamhällets förbannelse - att det dyker upp sadana här kanske hoppingivande nyheter ibland. Dessutom cirkulerar det falska rykten och olika stollar, som ljuger ihop historier. Det maste vara jobbigt för Lars mor.
Citera
2016-12-06, 22:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Familjen Mittank.

Citat:
I en av xy-dokumentärerna säger en av kompisarna i dramatiseringen "du har ju en flickvän!" till Lars. Jag utgar ifran att det är riktigt - satillvida att Lars inför kompisarna uppgett att han hade flickvän. Om han sedan i realiteten hade det, är en annan sak.

Lars var enda barnet, om jag inte missuppfattat nagot. Ja, moderns förhallningssätt verkar inte riktigt naturligt med tanke pa Lars alder vid försvinnandet, 28 ar.

Det måste vi utgå ifrån att det är riktigt. Lars hade berättat detta för sina kamrater.

Jag är inte säker på att Lars var enda barnet. Modern Sandra har framhållit att han var den ende sonen. Aldrig att han var det enda barnet. Vad jag har hört. Nu kan förstås inte jag lika bra tyska som du.

Har tittat på många program där hon har medverkat. I ett av dessa sitter hon framför sin dator. På vägen intill förekommer bl. a. en bild/flera bilder på ett flertal barn. Det kan också finnas en eller flera döttrar.

Hur som helst så har det ingen betydelse gällande vad som hände Mittank i Bulgarien, men det har betydelse för föräldrarna.

Förstår hur du tänker och jag har också funderat en del över detta.
Senast redigerad av Skaraborg2 2016-12-06 kl. 22:33.
Citera
2016-12-10, 21:56
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bulgarisk TV.

Bulgarisk TV 15 oktober 2014.

Här medverkar också Sandra Mittank. Tyvärr är nästan allt på bulgariska.

Artikel 4 juni 2015.

I denna artikel kan man se fru Mittank sittande vid sin dator med ett antal foton som hänger på väggen.

När det gäller Lars Mittanks klättrande över det höga staketet så fanns det vittnen på detta. De såg honom sedan springa in i närmaste skogsdunge. Åtminstone enligt bloggen Misterica.
Senast redigerad av Skaraborg2 2016-12-10 kl. 22:06.
Citera
2016-12-10, 22:59
Medlem
Citat:
Bulgarisk TV 15 oktober 2014.

Här medverkar också Sandra Mittank. Tyvärr är nästan allt på bulgariska.

Artikel 4 juni 2015.

I denna artikel kan man se fru Mittank sittande vid sin dator med ett antal foton som hänger på väggen.

När det gäller Lars Mittanks klättrande över det höga staketet så fanns det vittnen på detta. De såg honom sedan springa in i närmaste skogsdunge. Åtminstone enligt bloggen Misterica.

Det var länge sedan tyska tidningar skrev nagot om fallet. Och nu har det ju gatt lang tid. Ingen ny information av vikt har inkommit pa länge.

Kan han ha överlevt försvinnandet? Jag bedömer chanserna som mycket sma. Det sociala skyddsnätet i öst är uselt. Möjligen, om han tagit sig till Österrike t. ex., men det verkar inte troligt.

Det finns ju inga uppgifter om att han hamnat i trubbel i Tyskland - i slagsmal eller liknande. Vilket dock inte utesluter, att sa kan ha skett. Av modern beskrivs han som ett dygdemönster, ett omdöme man kanske inte ska lita hundraprocentigt pa. I Varna hamnar han i brak nästan omgaende, och blir misshandlad. Jag tror, att det finns mycket vi inte vet om honom. Bilden skulle behöva kompletteras. Vem var flickvännen - om hon nu fanns?

Han jobbade skift pa ett kolkraftverk, vilket nog kan ha varit rätt pafrestande. Dessutom vardade han sin sjuke far regelbundet. Kontakten med modern verkar ha varit onaturligt tät för en man pa 28 ar. Kanske han kände sig instängd i det liv han levde? Möjligen hade han börjat ta droger i Tyskland, för att orka med rutinerna och tillvaron.

En del spekulerar i att han skulle ha iscensatt alltsammans, för att avsiktligen försvinna. Jag tvivlar pa att han skulle varit kapabel till att avsiktligen ga igenom sa mycket av besvär och konstiga manövrer för det. Däremot kan det handla om nagon slags psykologisk reaktion, kalla det flyktmekanism, som trätt i funktion. Vistelsen i Varna, där han kunde uppleva nagra dagars frihet fran alla plikter och rutiner, utlöste ett uppdämt behov av flykt? En flykt, som skedde i ett tillstand av sinnesförvirring.
Senast redigerad av har-analys 2016-12-10 kl. 23:02. Anledning: korr
Citera
2016-12-11, 17:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mer uppgifter om personen Lars Mittank skulle vara intressanta.

Citat:
Det var länge sedan tyska tidningar skrev nagot om fallet. Och nu har det ju gatt lang tid. Ingen ny information av vikt har inkommit pa länge.

Kan han ha överlevt försvinnandet? Jag bedömer chanserna som mycket sma. Det sociala skyddsnätet i öst är uselt. Möjligen, om han tagit sig till Österrike t. ex., men det verkar inte troligt.

Det finns ju inga uppgifter om att han hamnat i trubbel i Tyskland - i slagsmal eller liknande. Vilket dock inte utesluter, att sa kan ha skett. Av modern beskrivs han som ett dygdemönster, ett omdöme man kanske inte ska lita hundraprocentigt pa. I Varna hamnar han i brak nästan omgaende, och blir misshandlad. Jag tror, att det finns mycket vi inte vet om honom. Bilden skulle behöva kompletteras. Vem var flickvännen - om hon nu fanns?

Han jobbade skift pa ett kolkraftverk, vilket nog kan ha varit rätt pafrestande. Dessutom vardade han sin sjuke far regelbundet. Kontakten med modern verkar ha varit onaturligt tät för en man pa 28 ar. Kanske han kände sig instängd i det liv han levde? Möjligen hade han börjat ta droger i Tyskland, för att orka med rutinerna och tillvaron.

En del spekulerar i att han skulle ha iscensatt alltsammans, för att avsiktligen försvinna. Jag tvivlar pa att han skulle varit kapabel till att avsiktligen ga igenom sa mycket av besvär och konstiga manövrer för det. Däremot kan det handla om nagon slags psykologisk reaktion, kalla det flyktmekanism, som trätt i funktion. Vistelsen i Varna, där han kunde uppleva nagra dagars frihet fran alla plikter och rutiner, utlöste ett uppdämt behov av flykt? En flykt, som skedde i ett tillstand av sinnesförvirring.

Det förstår jag. Vad skall de skriva? Finns ju egentligen att skriva om längre.

Jag bedömer också utsikterna som mycket små att han skulle leva än idag. Hur länge han levde efter att han hade klättrat över staketet är svårt att säga men jag tror att han dog ganska omgående efter flykten från flygplatsen. Skyddsnätet är dåligt i det land han försvann. Dessutom var han en mycket ovan utlandsresenär - åtminstone på egen hand. Utöver det så kunde han inte språket. Jag tror inte heller att han kom att ta sig till Österrike. Han blev kvar i Bulgarien - någonstans.

Det skulle helt riktigt ha varit mycket intressant att få reda på hur var personen Lars Mittank? Var han ett dygdemöster? Det finns helt klart mycket vi inte vet om honom. Vem flickvännen var vet vi inte heller. Hennes namn har jag inte sett förekomma någonstans.

I en ålder av 28 år så var han kanske trött på att vara så starkt bunden till modern? Han kan även lika gärna ha varit helt nöjd med detta och såg detta som helt naturligt? Vi vet ju ingenting om den försvunne som person. Vad vi åtminstone vet så hade han en intensiv kontakt med henne från Bulgarien därför han verkar ha varit van vid att modern omedelbart ställde upp och fixade det han behövde ha hjälp med. Han var ju 28 år och inte ett barn.

Mittank tror jag inte hade någon avsikt att försvinna. Skulle han ha haft det skulle han ha gjort på ett helt annat sätt. Dessutom tror jag inte heller att han var kapabel till att göra detta.

De sista fyra meningarna i ditt inlägg som jag har maskat tycker jag låter intressant. Har själv haft liknande funderingar.
Senast redigerad av Skaraborg2 2016-12-11 kl. 17:19.
Citera
2016-12-17, 19:26
Medlem
Pa det tyska forumet allmystery.de finns en uppgift om att Mittanks lägenhet skulle ha sagts upp - direkt efter det hans försvinnande blev känt. Uppgiften ska ha funnits pa Facebook tidigare. Mittank ska ha bott tillsammans med sin flickvän i denna lägenhet - men förhallandet torde rimligen varit över vid tidpunkten för hans kända försvinnande. Vem som sagt upp lägenheten är oklart. Liksom orsaken.

Just detta med fickvännen och hennes existens har jag tidigare ifragasatt, da hon aldrig framträtt.

Det finns alltsa en rad underliga omständigheter i detta försvinnande. Jag förmodar, att modern och Lars övriga omgivning vet mer, än vad som framkommit.

Skulle detta med lägenheten kunna vara en indikation pa att nagon/nagra vet att Lars försvunnit frivilligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in