2016-12-09, 22:12
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Varför riskera sin position som hobbyintellektuell tänkare och istället bli exponerad som en trögtänkt, obildad posör? Sigvard, precis som David Lagercrantz för nåt år sedan, har gjort sitt livs misstag.

Kakmonstret visste vi redan var bottenlöst korkad, hon har allt att vinna på sin medverkan. Den gör dock ingenting annat än att cementera bilden.
Citera
2016-12-09, 22:16
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Njaä, begreppet är urgammalt med olika begränsningar. Sen gjorde ju Kadaffi begreppet mera känt under hans största storhetsvansinne, 1990-ish

Du är urgammal!

Ha, javisst, men Malou är 53a och Kakans farsa måste ha varit med då, eller?

Och har den ädle Gadaffi marknadsfört en sådan sak... Har de då inte märkt detta... Känns som att man vill skriva till dem och fråga.

Men vem vet om de tävlande ens kan kommunicera på svenska.
Citera
2016-12-09, 22:16
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Att hon fått Stora journalistpriset är ett jävla skämt.
Det är väl typ Bonniers som delar ut det priset. Och Malou jobbar på TV 4...you do the math. Men ja det är fortfarande ett skämt.

Var väl Kjell Häglund som twittrade ut en bild där Malou dansade med nåt slags grönsak (...). Det fick han mycket skit för. www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/kjell-haglund-malou-von-sivers-trivialiserar-genren/

Å andra sidan är det ju som sagt rätt så modigt att ställa upp, säkert rätt så svettigt att sitta i nån kupé i strålkastarljuset och få alla sina kunskapsluckor blottade för allmänheten.

Är väl därför Uffe Lundell envisas med att tacka nej.
Senast redigerad av gato12 2016-12-09 kl. 22:28.
Citera
2016-12-09, 22:18
Medlem
freeriderXIIs avatar
Man skall i alla fall ge dem att de är modiga nog att ställa upp, med risk att bli avslöjade som icke allmänbildade av svenska folket.
Citera
2016-12-09, 22:27
Medlem
Wueterichs avatar
Varför hade Kakan en bild av ducadreamsnegerfittansike på sin tröja?

Varför hörde vi inte någon låt av Apoptygma Berzerk?
Citera
2016-12-09, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Kakmonstret visste vi redan var bottenlöst korkad, hon har allt att vinna på sin medverkan. Den gör dock ingenting annat än att cementera bilden.

Jag avskyr personen i fråga, men måste ändå medge att hon har ett IQ runt 100, och en normal allmänbildning. Malou däremot verkar däremot vara oerhört korkad. Hur kan hon ha kommit fram till sin position i livet? Begynnande Alzheimer?
Citera
2016-12-09, 22:34
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Jag avskyr personen i fråga, men måste ändå medge att hon har ett IQ runt 100, och en normal allmänbildning. Malou däremot verkar däremot vara oerhört korkad. Hur kan hon ha kommit fram till sin position i livet? Begynnande Alzheimer?

Alzheimers för alla andra?
Citera
2016-12-09, 22:35
Medlem
ArneIIIs avatar
Så området heter alltså Marocko? Det kunde ju varit en väldigt bra ledtråd.
Citera
2016-12-09, 23:16
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Jag tycker faktiskt Malou gör bra ifrån sig. Kan så mycket som jag förväntar mig av henne, och verkar också vara mer tävlingsmänniska än Sigge.

Sigge är en enorm besvikelse. Drog inte sitt lass. Miles Davis
Citera
2016-12-10, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Å andra sidan är det ju som sagt rätt så modigt att ställa upp, säkert rätt så svettigt att sitta i nån kupé i strålkastarljuset och få alla sina kunskapsluckor blottade för allmänheten.

Är väl därför Uffe Lundell envisas med att tacka nej.

Är iofs. rätt säker på att han skulle kunna en hel del. Sen är det ju en annan sak att koppla ledtrådarna och skrapa ihop höga resepoäng.
Citera
2016-12-10, 00:05
Medlem
Lostworlds avatar
Hade varit betydligt roligare om Sigge hade tävlat tillsammans med Alex Schulman.
Antar att Alex blivit tillfrågad men varit för feg för att ställa upp.
Med tanke på vad han skrivit i en tidigare krönika om programmet så är det heller inte särskilt förvånande:
Jag byter till ”På spåret”. Jag har aldrig gillat programmet, mest för att det är en påminnelse om hur dum i huvudet jag är. Jag kan ju ingenting.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/alexschulman/article18281997.ab
Citera
2016-12-10, 00:28
Medlem
Fan va tråkiga Sigge och Malou är. Sen hoppas jag att polishataren Kakan åker ut illa kvickt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in