2016-12-09, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Jag sticker ut hakan lite och säger att han är nog den som (i FUPen) varit ärligast. Lutar till och med mot att tycka att han ska frikännas.

Skojar du? Han var inte med vid själva mordet men han var med i planeringen och sålde sin "bästa väns" hemnyckel för 5000kr. Självklart ska han dömas!
Citera
2016-12-09, 17:01
Medlem
Citat:
Jag sticker ut hakan lite och säger att han är nog den som (i FUPen) varit ärligast. Lutar till och med mot att tycka att han ska frikännas.
Nej verkligen inte! Om han var så god vän med henne varför lämnade han ut hennes nyckel till de andra? En nyckel man fått i förtroende! Usch vilken hemsk människa!! Och inte blev det mkt bättre efter dagens förhör! Han trodde det var en dröm Och att han var så full när han greps att han inte kvicknade till förens efter 2 veckor
http://mm-dt.herokuapp.com/blaljus/brott/37-aringens-basta-van-mordades-kontaktade-inte-polisen-trodde-det-var-en-drom
Citera
2016-12-09, 18:33
Medlem
Doctors avatar
Märkligt att de tar paus ända till torsdag 15/12, planeringen var ju lagd hela nästa vecka. Vill de att JH ska få fundera så länge som möjligt?
Citera
2016-12-09, 18:43
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almagest
https://minfil.org/d2O2q8bcba/Hoppsan.jpg

Ödets ironi.
Citera
2016-12-09, 18:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Märkligt att de tar paus ända till torsdag 15/12, planeringen var ju lagd hela nästa vecka. Vill de att JH ska få fundera så länge som möjligt?
Tydligen har förhören med tilltalade gått fortare än planerat. Det är en tilltalad kvar, och måndag-torsdag nästa vecka, med undantag för halv reservdag på onsdag, var planerat för förhör. Så det är naturligt att ta paus mellan veckoslut och reservdagen.
Citera
2016-12-09, 19:26
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Engelska puben (egentligen Golden Beer, men det är ingen som säger så). Om du har sett filmen Trevligt Folk av Fredrik och Filip, så förekommer den där (det är den puben som kinesen Billy äger/driver). Hur fan han kunde bli vakt över huvud taget är dock en gåta. Å andra sidan hade de en dömd pedofil som höll i karaoken, så de är väl inte så noga med bakgrundskollen.
Citat:
Ursprungligen postat av kriminologen2016
Va inte det islänningen B. han jobbade på Agnes 2010.
Beklagar bumpen, men jag missade ditt inlägg när det begav sig. Jo, B har jobbat där med. Och eventuellt på Lips/Hype med. Han har ivf hängt där en hel del. Alla borde ju veta att B är dömd pedofil vid det här laget (domen finns att ladda ned på nätet), så det är förvånande att han får jobb. Det är ju ingen spetskompetens som krävs direkt.
Å andra sidan, om P-O får stå i dörren, välkomna och avhysa folk, så ska väl inget chockera längre.

Och sedan ska väl tilläggas att P-O aldrig var vakt, utan värd på Engelska puben. Fast hur han kunde jobba som ens som värd, är som sagt en gåta även det.
Citera
2016-12-09, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsDizzie
Skojar du? Han var inte med vid själva mordet men han var med i planeringen och sålde sin "bästa väns" hemnyckel för 5000kr. Självklart ska han dömas!

Håller med dig MrsDizzie.hans flickvän har ju vittnat om telefonsamtal och att hon själv sett han få pengarna,DM visste helt klart att planen vara att döda sen får han och dom andra sitta och skylla på fan och hans moster,lika skyldiga är dom i mina ögon,jävla drägg
Citera
2016-12-10, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freaklady
Håller med dig MrsDizzie.hans flickvän har ju vittnat om telefonsamtal och att hon själv sett han få pengarna,DM visste helt klart att planen vara att döda sen får han och dom andra sitta och skylla på fan och hans moster,lika skyldiga är dom i mina ögon,jävla drägg

Ja, de visste mycket väl vad det handlade om. De gjorde det för pengarna. Sedan får de ljuga ihop vad de vill i rätten, de vet vad som står på spel.
Citera
2016-12-10, 11:55
Medlem
Finns det något demensboende i närheten vilket borde vara lämplig placering? Dan Malmberg sitter redan i något som är värre än ett fängelse. Den lägenheten är en mardröm och då han visade bilderna på den äckliga födan kan det inte bli värre straff. Vilken tragisk människa och jag skulle absolut välja en anstalt livet ut än att vistas i hans alls. Bara tanken på att han skulle servera den fettdrypande konservburken ger kvällningar. Pundarsladdar och en lusig jycke i sängen. Ett fängelse vore rena lyxhotellet så jag hoppas han undgår sånt straff.
Senast redigerad av gurkelurkan 2016-12-10 kl. 12:04.
Citera
2016-12-10, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tydligen har förhören med tilltalade gått fortare än planerat. Det är en tilltalad kvar, och måndag-torsdag nästa vecka, med undantag för halv reservdag på onsdag, var planerat för förhör. Så det är naturligt att ta paus mellan veckoslut och reservdagen.
Då var det bara JH kvar då. Jag har missat vad M Jismo sa i sitt förhör, nån som vet ?
Citera
2016-12-10, 16:53
Medlem
Mthrfckr13s avatar
Citat:

Nu börjar du låta sådär lagom svensk mamma. Klart som fan han ska in. Han visste ju allt och lyfte inte ett finger för att hejda det. Dessutom fått pengar för det. Att idioten går fri fortfarande ska han vara jävligt tacksam för.
Citera
2016-12-11, 01:22
Medlem
Fy fan vilka iskalla typer. M.b sitter och skrattar i salen..dricker energi dryck och leker med en penna i.bland satt han och rita på ett papper ..vet då 3 st som tyckte det var jobbigt att jag var där inne..nu är det dags för j.h på torsdag .sen vittnen. Nu dras remmen åt. Alla som kan kom dit..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in